- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (172 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (112 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (161 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Spedman stawia na nietypowe ładunki
Gdyńska firma Spedman Global Logistics ma biuro na warszawskim lotnisku, a we wszystkich najważniejszych hubach lotniczych w Europie ma już biura agencyjne. W najbliższych planach spółka ma dalszy rozwój usług dedykowanych, tzw. Project Cargo - dział obsługi ładunków ponadnormatywynych i ciężkich. W tym roku firma obchodzi 25 lat działalności.
Firma powstała w 1989 roku jako Scan Consult i była pierwszą prywatną polską firmą zajmującą się spedycją morską.
- Początek lat 90. przyniósł eksplozję handlu zagranicznego. Wolumen transportowanych ładunków przekraczał niejednokrotnie moce przerobowe spedytorów, armatorów, przewoźników drogowych, terminali portowych czy granicznych służb kontrolnych - wspomina Maciej Wojniusz, dyrektor zarządzający Spedman Global Logistics. - Nasza firma wyspecjalizowała się w tamtym okresie w obsłudze spedycyjnej branży spożywczej. Współpraca z wieloma producentami i eksporterami przetrwała próbę czasu i trwa do dziś, z czego jesteśmy bardzo dumni. Obecnie współpracujemy z firmami reprezentującymi niemal wszystkie gałęzie gospodarki.
Od 2008 roku spółka jest częścią międzynarodowej Grupy Spedman Global Logistics. Zmiana nazwy na Spedman nastąpiła w 2011 roku.
- Duże znaczenie miał dla nas dostęp do know-how Grupy, a globalna sieć jej agentów i wypracowane przez skandynawskich kolegów relacje pozwoliły nam awansować do wyższej ligi na coraz bardziej konkurencyjnym rynku usług TSL - podkreśla Maciej Wojniusz. - W przyszłość patrzymy z optymizmem. Wolumen ładunków w imporcie z nawiązką bilansujemy stałymi ciągami w eksporcie.
Jednak przełomowym momentem dla firm spedycyjnych było wejście Polski do Unii Europejskiej. Dla polskiego sektora TSL oznaczało to ogromne zmiany ułatwiające prowadzenie biznesu.
- Wspólnota to przede wszystkim unia celna, która znakomicie ułatwia przepływ towarów w Europie. Niebagatelne znaczenie miało też dostosowanie polskiego prawa gospodarczego i finansowego do regulacji wspólnotowych. Ujednolicenie przepisów pozwala na efektywniejszą współpracę przedsiębiorców z różnych krajów unijnych - mówi Maciej Wojniusz. - Zniesienie granic pomiędzy krajami wspólnotowymi pozwoliło w praktyce na likwidację wielu obciążeń administracyjnych. Wszystko to daje oszczędność czasu, efektywniejsze wykorzystanie taboru transportowego i sprawniejszą obsługę ładunków, choćby przez brak postoju na granicach.
Dziś Spedman Global Logistics jest międzynarodowym operatorem spedycyjnym obsługującym fracht morski, lądowy i lotniczy.
Miejsca
Opinie (12)
-
2014-12-04 15:48
(1)
Czy to jest artykuł sponsorowany dla 3miasto?
- 21 9
-
2014-12-07 15:06
Sponsoring gora!
- 1 1
-
2014-12-04 17:07
Scan
Najlepsi gońcy byli ze Scan Consultu!!!
- 8 4
-
2014-12-04 19:16
Scan
Co tam ładunki, w scanie najlepszy był Bartek z gitarą!
- 12 0
-
2014-12-04 20:54
A w międzyczasie chyba (1)
jeszcze Nautiqus?
- 7 4
-
2014-12-06 22:19
Alez to inna firma przeciez - utworzona przez kilka osob ze Scanu
- 0 0
-
2014-12-05 14:09
Coś tu się nie zgadza!
Początek lat 90. przyniósł.... - wspomina Maciej Wojniusz.
LOL- 7 0
-
2014-12-05 19:38
Samsi górą. (2)
- 2 1
-
2014-12-06 10:23
PP pozdrawia ekipe z Mariackiej :) (1)
- 0 1
-
2014-12-06 22:16
Kim jest PP ? I kogo pozdrawia ?
- 0 0
-
2014-12-07 14:52
Ciekawe kto pisal ten artykul? (1)
Odp. chyba sam dyrektor.
- 2 2
-
2014-12-07 22:12
Co to za konkurencja dla najwiekszych korporacji. Po co ten artykul?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.