- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (35 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Spółka Multimedia Polska ukarana przez UOKiK
Opłacenie faktury nie oznacza automatycznej zgody konsumenta na przyjęcie nowej oferty. Jak ustalił Urząd, Multimedia Polska włączała dodatkowe usługi bez zgody konsumentów, jednostronnie zmieniając w ten sposób umowę. UOKiK nałożyła na spółkę karę ponad 630 tys. zł.
Spółka Multimedia Polska z Gdyni jest dostawcą stacjonarnego Internetu i telewizji kablowej. UOKiK w lipcu 2013 r. wszczął przeciwko niej postępowanie po przeanalizowaniu doniesień medialnych i zawiadomień od konsumentów.
Postępowanie wykazało, że MP w okresie od lipca do listopada 2012 r. wysyłała swoim abonentom ulotkę informującą o nowej ofercie "multiPower" — podwojenie prędkości Internetu, płatnej dodatkowo 4,99 zł brutto miesięcznie. Usługa była automatycznie uruchamiana u każdego abonenta na dwumiesięczny, bezpłatny okres testowy. Po tym czasie dostawca wysyłał klientom fakturę za usługi powiększoną o należność za dodatkowy, niezamawiany pakiet. Informowano na niej małym drukiem, że opłacenie całkowitej sumy będzie traktowane jako przyjęcie oferty.
Konsumenci, którzy nie chcieli wykupić usługi, mieli przed dokonaniem płatności odjąć jej cenę od całkowitej kwoty. Dodatkowym utrudnieniem było umieszczenie na fakturze cen netto wraz z obowiązującą stawką VAT. Konsument musiał we własnym zakresie obliczyć cenę brutto niechcianej usługi, następnie odjąć ją od łącznej kwoty. Drugą z możliwości rezygnacji z oferty był kontakt z MP poprzez infolinię, stronę internetową lub w biurze obsługi klienta.
Promocyjna oferta została skierowana do niemal 200 tys. abonentów, a przyjęło ją 70 proc. z nich. Prezes UOKiK uznała, że MP stosując powyższą praktykę jednostronnie zmieniła umowy z klientami. W ocenie Urzędu, spółka powinna poinformować ich o nowej ofercie, a następnie oczekiwać na zgłoszenia. Multimedia Polska zaniechała zakwestionowanej praktyki w styczniu 2013 r., ale nie uniknęła kary finansowej w wysokości 637 850 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.
Miejsca
Opinie (8)
-
2014-02-13 11:22
info sprzed kilu dni...
Tak czy inaczej karać oszustów
- 12 2
-
2014-02-13 11:27
Należało się !!!
No i bardzo dobrze. Brawo ! Nie tylko Multimedia chodzą dookoła. Internet i tak jest niewspółmiernie drogi do kosztów we wszystkich spółkach. Jakoś prawo wolnego rynku nie bardzo się sprawdza czyli chyba zzmowa dostawców usług.
- 8 0
-
2014-02-14 08:21
Internet kosztuje
Co masz na myśli, że internet jest zbyt drogi? Oferują go firmy prywatne, komercyjne, chcą na nim zarobić, więc mogą usługę wycenić na takim poziomie, na jakim zechcesz za nią zapłacić. Pracowałem w różnych firmach świadczących usługi i mam wrażenie, że ludziom się wydaje, że wszystko powinni mieć za darmo! Poza tym chyba nie zdajesz sobie sprawy, jakim ogromnym kosztem jest utrzymanie sieci, modernizacje, serwery, serwis techniczny.
- 3 8
-
2014-02-14 08:50
Ten mulitpower był całkiem fajną opcją żeby sobie podwyższyć prędkość internetu w trakcie trwania umowy, szkoda tylko że faktycznie włączali go w taki sposób, że mało kto zauważył.
- 2 1
-
2014-02-15 16:56
kara
Co to za kara? Jak łatwo policzyć więcej zarobili w pierwszym miesiącu wprowadzenia usługi, nizżmusieli zapłacić.
- 8 0
-
2014-03-14 12:48
Następne oszustwo
Czy Multimedia przypadkiem nie pobrały od MOPSU w imieniu klientów pomoc materialną w celu zmiany telewizji analogowej na cyfrową?
Czy ktoś wie co to za afera?
Poszkodowani są starsi ludzie, skąd Multimedia mają ich dane?- 3 0
-
2014-05-22 11:57
Do Pana dyrektora Piotra Rogowskiego
Otrzymałem właśnie pismo z Multimedia, że dostali karę za zmuszanie klientów do kolejnego okresu oznaczonego (1 rok lub 2 lata). Dużo by opowiadać o tej bandyckiej praktyce, którą tylko debil mógłby traktować jako uczciwą. Padłem niestety jej ofiarą. Na końcu pisma pan Rogowski pisze - że zmiana w regulaminie nakazana przez UOKiK zmniejsza ochronę interesów klienta i mimo wszystko wyraża nadzieję, że klienci pozostaną z Multimedia. No więc pozwól Pan, że Panu przemówię do rozumu - otóż różnie dobrze moglibyście pobierać haracz za ochronę niniejszych interesów i nazywać to praktyką w trosce o interesy klienta. Praktyka, którą prowadziliście była niczym innym jak bandyctwem, dozwolonym przez podły zapis w umowie, pisanej maczkiem na kilka stron A4. Rónie dobrze moglibyście wpisać tam oddanie Wam nerki i klient musiałby wyrazić zgodę, skoro gdzieś tak było w tej umowie. Szkoda, ze tacy ludzie jak Pan chodzą i po tym świecie i go psują.
- 5 0
-
2016-04-25 15:11
I bardzo dobrze tej bandzie od oszustow
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.