- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Statek do obsługi farm wiatrowych powstaje w stoczni Crist
W stoczni Crist rozpoczęto budowę statku do obsługi morskich farm wiatrowych. Jednostka powstaje na zlecenie stoczni Ulstein Verft. Dla norweskiego kontrahenta gdyńska stocznia od 2013 roku wykonała już 14 projektów, a dwa kolejne są w toku.
Jednostka będzie miała 89,6 m długości całkowitej oraz 19,2 m szerokości, będzie posiadała 91 kabin i pomieści maksymalnie 126 osób. Będzie napędzana elektrycznie, wspomagana bateryjnie. Hybrydowy napęd akumulatorowy oraz paliwo metanolowe umożliwi zerową emisję. System ładunkowy będzie zapewniać bezpieczeństwo oraz umożliwi sprawny załadunek i rozładunek statku.
Statek jest pierwszym z dwóch nowo budowanych dla armatora Olympic z Norwegii, oba mają zostać dostarczone w 2024 roku. Budowane będą w stoczni Ulstein Verft. Stocznia Crist jest podwykonawcą.
Specjalny kształt kadłuba ma zapewnić zwrotność, prędkość, stabilność, ładowność i wykorzystanie energii. Oparty jest na technologii Ulstein Twin X-Stern, jest to cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększa funkcjonalność, dzięki pozytywnemu wpływowi na utrzymanie położenia statku, reakcję fal, komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal, wilgotności pokładu i rozprysku.
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Statek będzie pracował przy farmach wiatrowych, m.in. będzie służył do przewozu personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod i na pokładach otwartych.
Stocznia Crist wykonuje kadłuby na zlecenie Ulstein Verft od dziewięciu lat. Są to głównie jednostki offshore, ale był też częściowo wyposażony statek do układania kabli. W sumie wykonano 14 projektów, a 2 kolejne są w toku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-21 21:43
A czy dalej tylko na działalności zatrudnienie?
- 25 3
-
2022-11-22 10:21
JDG
Działalność gospodarczą nie przeszkadza tym którzy w ten sposób zarabiają. Najbardziej boli związkowców, miłośników postojowego i L4 i tych recytujących kodeks pracy z klasycznym to nie należy do moich obowiązków...
- 4 13
-
2022-11-22 09:18
(3)
CRIST to pozostałość po Stoczni Gdynia po słynnej likwidacji przemysłu stoczniowego przez Wielkiego Donalda.
- 6 10
-
2022-11-23 10:06
dla przypomnienia
Zdaję się że Piotrowskiego w Szczecinie i Szlantę w Trojmieście to zaorali towarzysze z SLD wraz z towarzyszami ze związków zawodowych... A pod zarządami Piotrowskiego i Szlanty Polskie ex-państwowe stocznie ostatni raz zbudowały statek z zyskiem.
- 0 0
-
2022-11-22 12:51
Dla przypomnienia . (1)
Stocznię Gdynia wykończył działacz pisowski Smoliński a Stocznię Gdańską inny działacz pisowski o nazwisku Jaworski .
- 9 1
-
2022-11-22 19:01
PiS niszczyl stocznie, kopalnie... teraz gospodarke, ekonomie i edukacje...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.