• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki o długości nawet 400 m w Gdyni. Przebudowa akwenów wewnętrznych

Robert Kiewlicz
18 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Podpisano umowę na realizację przebudowy akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m. Podpisano umowę na realizację przebudowy akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m.

Podpisano umowę na realizację zadania "Przebudowa akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości 16 m". Jest to finalny etap wieloletnich inwestycji prowadzonych przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Ta kluczowa dla dalszego rozwoju portu inwestycja umożliwi obsługę znacznie większych jednostek pływających o długości do 400 m. Zadanie realizowane jest przy wsparciu z funduszy z Unii Europejskiej w wysokości 273 mln zł.



Kolejowe inwestycje w gdyńskim porcie. 1,5 mld zł na nowe tory



- Podstawowym celem realizacji tego projektu jest umożliwienie zawijania do portu największych na Bałtyku statków. Realizacja projektu przyczyni się do pełniejszego wykorzystania potencjału portu, wzrostu poziomu przeładunków w terminalach, a tym samym zwiększy konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.
Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa Palowanie w Porcie Gdynia. Rozpoczęła się wielka przebudowa

Projekty inwestycyjne Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Projekty inwestycyjne Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Duże inwestycje w gdyńskim porcie



W ubiegłych latach została wykonana przebudowa nabrzeży Norweskiego, Słowackiego oraz Włoskiego, wykonano skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej, a aktualnie realizowana jest Przebudowa Ostrogi Pilotowej oraz Nabrzeża Portowego. Powyższe projekty miały na celu umożliwienie wykonania kluczowych dla rozwoju Portu robót budowlanych, polegających na wykonaniu robót czerpalnych na całej długości Kanału Portowego, od Wejścia Głównego do Nabrzeża Puckiego, do docelowej głębokości 16 m.

Port Gdańsk i Port Gdynia. Duży wzrost przeładunków



Pogłębianie kanału portowego i basenów portowych



W niezbędnym zakresie pogłębione zostaną również Baseny III, IV oraz V. W ramach prac zostaną również wykonane umocnienia dna przy nabrzeżach Szwedzkim, Bułgarskim/Puckim oraz nad rurociągami paliwowymi zlokalizowanymi w dnie w rejonie Awanportu. Przełożone zostaną kable teletechniczne przebiegające pod dnem Kanału Portowego na teren Marynarki Wojennej. W ramach prac wyczerpane zostanie ok. 4 mln m sześc. urobku, który zdeponowany zostanie na klapowisku morskim. Ilość urobku umożliwiłaby zasypanie 1,6 tys. pełnowymiarowych basenów olimpijskich.

Wykonawca - belgijska firma JanDeNul - zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy w terminie 16 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy.

Miejsca

Opinie (72) 6 zablokowanych

  • A nie lepiej port w Radomiu? Statki z kanału suezkiego miały by bliżej

    Suski

    • 5 7

  • Pinokio wydaje dziesiątki milionów na tajemnicze instytucje W połowie lipca zaczął nadzorować ósmy już instytut (2)

    Instytut Pokolenia to najnowsza z placówek powołanych przez Mateusza Morawieckiego. Powstał w grudniu 2021 r., a jego celem ma być "wzmacnianie trwałości więzi międzypokoleniowych, międzyludzkich oraz tożsamości budowanej w polskich rodzinach przez kolejne pokolenia", a także "opracowywanie oraz udostępnianie organom władzy publicznej informacji o istotnych zjawiskach i procesach demograficznych, społecznych oraz kulturowych w Polsce".

    Dojna zmiana, jak 99% projektów pis

    • 7 2

    • Tak jest! (1)

      Dzisiejsze pokolenie Polaków opiera się na bohaterskich wyczynach ich przodków...i to jest zle wychowanie! Liczą się tylko inne, nowoczesne ideały federacji uni europejskiej i ich przyjaciół z moskwy. Jeśli jakaś grupa ludzi wyjdzie z biało-czerwonymi flagami na ulice w ramach protestu czy też żeby zademonstrować swoją miłość do Ojczyzny, natychmiast zostaną nazwani faszystami! Na terenie porozumienia bruksela- moskwa jest zakaz wywieszania flagi pojedynczych państw. Obowiązuje tylko tęcza i gwiazdki na niebieskim tle.

      • 0 3

      • -ósmy już instytut-

        Dojenie kasy a nie pier dololo o "bohaterskich wyczynach ich przodków."

        • 2 0

  • Nie rozbudować... tylko rozbudowywać!

    Inwestycja ma prawo kosztować X razy więcej... jak rów mordazdradziecki

    • 2 3

  • Może te UFO wykopią

    Co kiedyś tam wpadło

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Drogi (3)

    Zacznijcie bezmózgowcy od budowy dróg ,którymi to wszystko będzie transportowane , bo nowa Baza Promowa już narobiła dużo złego dla mieszkańców. Zawsze myślałem ,że tylko PISowcy to miernota ,ale okazuje się że mają wielu naśladowców.

    • 1 6

    • dokladnie

      obecna lokalizacja byla idealna,prosty wyjazd na Kwiatkowskiego i dalej w Polske. Przy obecnej lokalizacji kazde przyjscie promu ze Szwecji bedzie blokowac Polska i Wisniewskiego. Kto to zatwierdzil to juz tragedia

      • 0 2

    • w odpowiedzi na potrzebę, miasto postawiło zakaz ruchu dla cięzarówek

      na Portowej, Wendy i Jana z Kolna...

      • 1 0

    • Wozić koleją. Aktualnie budowana jest infrastruktura kolejowa dostępu do portu za ok. 1,5 mld złotych. Tylko muszą zostać obniżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej w Polsce.

      • 0 0

  • Ale,ale

    A co z infrastrukturą taką jak drogi, połączenia kolejowe, czy place na magazynowanie kontenerów z cargo czy bez? Miejsce na parkingi dla tirów. świetnie że przygotowuje się Port Gdynia do przyjmowania dużych statków ale to nie wszystko!!!

    • 0 0

  • mega talent

    polot Marian wejdzie do portu nawet UFO

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane