- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (34 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
W stoczni Crist rozpoczęto budowę dwóch statków CSOV dla niemieckiego armatora Bernhard Schulte Offshore na zlecenie Ulstein Verft. Jednostki mają zostać dostarczone w 2025 r. W gdyńskiej stoczni powstaną kadłuby.
Statki CSOV zostały zaprojektowane tak, aby spełnić ogólne wymagania branży wiatrowej, umożliwiając przewóz personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków pod i na pokładach otwartych.
Ceremonie cięcia stali i położenia stępki odpowiednio dla NB320 i NB321 odbyły się w stoczni Crist. Kadłuby zostaną przygotowane w Gdyni, a potem zostaną odholowane do stoczni Ulstein Verft w Norwegii. Tam jednostki zostaną wykończone.
- Wspaniale jest być w stoczni świadkiem narodzin naszych dwóch nowych jednostek. Z niecierpliwością czekamy na dalszy postęp budowy tych niezwykłych statków offshore, których dostawa planowana jest na rok 2025 - powiedział obecny na uroczystości Matthias Müller, dyrektor zarządzający Bernhard Schulte Offshore.
Kształt kadłuba jest nietypowy i został zoptymalizowany pod kątem osiągnięcia jak najlepszych wyników w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Wykorzystuje on technologię Ulstein Twin X-Stern, która obejmuje ostrzejsze linie kadłuba i eliminację płyty pawęży, poprawiając funkcjonalność poprzez lepsze utrzymanie położenia statku, redukcję wpływu fal, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa w trudnych warunkach dzięki zmniejszeniu wpływu fal, wilgotności pokładu i rozprysku. Ulstein Verft ma patent na wyjątkowy kształt dziobu i rufy, a stocznia Crist potrafi je wykonać.
Tankowiec Luggati wzbudził niepokój
Jednostka będzie miała 89,6 m długości całkowitej oraz 19,2 m szerokości, będzie posiadała 91 kabin i pomieści maksymalnie 126 osób. Statek będzie służył do obsługi farm wiatrowych. Jej napęd będzie elektryczny, wspomagany energią bateryjną, co pozwoli na osiągnięcie zerowej emisji dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu i wykorzystaniu paliwa metanolowego. System ładunkowy został starannie zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo oraz sprawną operację załadunku i rozładunku statku.
Miejsca
Opinie (61) 8 zablokowanych
-
2024-02-09 00:43
Praca (2)
Szukają frajerów do pracy .Oferowali 30 zł/h i prace po 10 -12 /h -+ soboty i niedziele dla chętnych.Kierownik stwierdził ze można zrobić ponad 200/h i zarobić 6-7 k
Niech sami zapierd.- 8 2
-
2024-02-09 07:13
Trójmiasto.pl (1)
Trójmiasto.pl to polskojęzyczny, niemiecka platforma. Nie pozwala na krytykę adamowiczowsko-dulkiewiczowdki gdański układ.
- 4 2
-
2024-02-09 08:30
TVRuska Republika i media braci Kremlowskich...
Tuba czerwonej agentury , grupy Kacznera
- 2 4
-
2024-02-09 07:32
uprzejmie przypominam
że w stoczniach gdyńskich w czym wiodąca była pgz pod pseudopanowaniem lulewicza prowadzono naganianie do szczepeień covid i roznoszono do podpisu "dobrowole" oświadczenia o przyjęciu szczypawki
- 1 0
-
2024-02-09 09:30
Kuvyk
Za pół darmo kasujecie boicie się prawdy
- 0 0
-
2024-02-17 21:02
Ta stocznia jak komuny paryskiej
PRL, dobrze ze nie ma wierzyczek i snajperow, poganiacze niewolnikow.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.