- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (116 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (52 opinie)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (59 opinii)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (84 opinie)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (183 opinie)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (199 opinii)
Stocznia Gdańska znów będzie budować statki
22 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku)
Baltic Operator, czyli spółka z Grupy Przemysłowej Baltic, do której należy Stocznia Gdańska, podpisała umowę ze stocznią Meyer Turku na budowę dwóch częściowo wyposażonych jednostek patrolowych dla fińskiej Straży Granicznej.
Jednostki Offshore Patrol Vessels (OPV) będą miały 98 m długości, 17,6 m szerokości i 5 m zanurzenia. Będą patrolować akweny wzdłuż 4600-kilometrowej nieregularnej linii brzegowej Finlandii, usianej wysepkami.
- Baltic Operator został wybrany spośród kilku stoczni po ocenie i audycie, na miejscu przeprowadzonym wspólnie z fińską Strażą Graniczną. Kadłuby statków, które Baltic Operator dostarczy Straży Granicznej, powstaną w gdańskiej stoczni, gdzie produkowane są również duże bloki dla statków pasażerskich dla Meyer Turku - poinformowała w mediach społecznościowych spółka Baltic Operator.
Pierwszy statek ma być gotowy w 2025 r., a drugi w 2026 r. Baltic Operator, działający w sektorze stoczniowym, energetyki wiatrowej i offshore, jest częścią Grupy Przemysłowej Baltic, a częścią GPB jest Stocznia Gdańska.
VIK