- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Baltic Operator, czyli spółka, do której należy Stocznia Gdańska, rozpoczęła budowę częściowo wyposażonej jednostki patrolowej dla fińskiej Straży Granicznej. To jedna z dwóch, jakie mają powstać w ramach kontraktu podpisanego ze stocznią Meyer Turku.
Przypomnijmy, że umowę na budowę dwóch częściowo wyposażonych jednostek podpisano w grudniu ub. roku. Pierwszy statek ma być gotowy w 2025 r., a drugi w 2026 r. W tym tygodniu rozpoczęto cięcie stali pod budowę pierwszego patrolowca. Podczas ceremonii obecni byli przedstawiciele klienta z Meyer Turku i The Finnish Border Guard.
Jednostki Offshore Patrol Vessels (OPV) będą miały 98 m długości, 17,6 m szerokości i 5 m zanurzenia. Będą patrolować akweny wzdłuż 4600-kilometrowej nieregularnej linii brzegowej Finlandii, usianej wysepkami.
- Kadłuby statków, które Baltic Operator dostarczy Straży Granicznej, powstaną w gdańskiej stoczni, gdzie produkowane są również duże bloki dla statków pasażerskich dla Meyer Turku - poinformowała w mediach społecznościowych spółka Baltic Operator.
Baltic Operator, działający w sektorze stoczniowym, energetyki wiatrowej i offshore, jest częścią Grupy Przemysłowej Baltic, a częścią GPB jest Stocznia Gdańska.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-14 15:16
Statek jest gotowy wtedy, gdy może samodzielnie pływać i ma wszystkie niezbędne uprawnienia. (2)
Te jednostki to kadłub z podstawowymi systemami, które zostaną przeholowane do prawdziwej stoczni za granicą w celu ich wyposażenia, przeprowadzenia prób morskich i zdania wobec towarzystwa klasyfikacyjnego i armatora.
- 110 7
-
2023-12-15 13:35
przecież w artykule napisali że kadłuby
- 4 0
-
2023-12-14 19:38
I w celu przykręcenia tabliczki
znamionowej z numerem statku wyprodukowanego w Finlandii i logiem stoczni Meyer.
- 12 1
-
2023-12-14 18:03
Baltic Operator
Baltic Operator do likwidacji, sztuczny twór Lisowski. Duże koszty administracji. Prezes , który wszystkich podwykonawców ma za nic. Nie wywiązuje się z płatności, jest arogancki. Na zapłatę czeka się miesiącami. To nie zasługa jego a samej Stoczni Gdańskiej
- 36 9
-
2023-12-14 17:38
(1)
No widzicie? Ledwo w Polsce nastało prawo i praworządność, ledno jaśnie państwo objęło władzę, już mamy kraj mlekiem i miodem płynący.
- 17 13
-
2023-12-19 09:08
Ciekawe ile my wszyscy czyli Państwo,
dokładamy do tego interesu?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.