• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Wojenna szykuje się do budowy nowych hal produkcyjnych

Wioletta Kakowska-Mehring
21 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Hala integracji okrętów powstanie przy Nabrzeżu Zachodnim. Hala integracji okrętów powstanie przy Nabrzeżu Zachodnim.

Stocznia Wojenna szykuje się do budowy hali kadłubowej i produkcyjnej. Bez tej infrastruktury Stocznia nie będzie mogła czynnie uczestniczyć w budowie w fregat dla polskiej Marynarki Wojennej.



PGZ Stocznia Wojenna poinformowała, że szuka tzw. inwestora zastępczego dla zadania inwestycyjnego polegającego na "budowie hali kadłubowej oraz na budowie hali produkcyjnej wraz z budynkiem biurowo-socjalnym". Podmiot ten, który ma zostać wyłoniony pod koniec października, ma na rzecz Stoczni zająć się budowa nowej infrastruktury.

- Przetarg na inwestora zastępczego ma za zadanie wyłonienie podmiotu, który w imieniu PGZ Stoczni Wojennej będzie pełnił funkcję menedżera projektu przy realizacji inwestycji przez generalnego wykonawcę (zostanie wybrany w oddzielnym postępowaniu). Najlepiej znamy się jako stocznia na budowie i naprawach okrętów, więc w zakresie budowy hali wspomagamy się specjalistami właśnie w tej dziedzinie - powiedział nam Jerzy Łopatyński, rzecznik PGZ Stoczni Wojennej.
Okręt Miecznik. MON wybrało Brytyjczyków Okręt Miecznik. MON wybrało Brytyjczyków

Przypomnijmy, że rok temu Polska Grupa Zbrojeniowa, PGZ Stocznia Wojenna wraz z partnerem w konsorcjum, czyli Remontowa Shipbuilding przedstawiły plan prac budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Kontrakt zakładający budowę trzech fregat ma być zrealizowany do 2034 roku, a koszt przedsięwzięcia to ok. 8 mld zł. Już z wybrano projekt. Kolejna sprawa to podział zadań pomiędzy członkami konsorcjum. Obie stocznie - i PGZ Stocznia Wojenna, i Remontowa Shipbuilding - przygotowują się do tego. Jednak stocznia z Gdyni potrzebuje nowej infrastruktury.

  • Hala integracji okrętów.
  • Dodatkowe 45 m (+45 m) to długość specjalnej konstrukcji do wyprowadzania elementów z hali (tzw. podtorze suwnicy).


Co zawiera plan inwestycyjny? Stocznia będzie miała 11 dźwigów (do 50 t), dok pływający (150 m x 27 m), podnośnik mechaniczny (1900 t), 2108 m nabrzeży i dwie hale wyposażeniowe (jedna po modernizacji, drugą trzeba postawić). Powstanie więc hala kadłubowa i hala produkcyjna. Obiekt stanie przy nabrzeżu ZachodnimMapka.

Stocznia Wojenna potrzebuje także nowej siedziby dla swojej administracji, ponieważ budynek obecnie użytkowany znajduje się na terenie sprzedanym Marynarce Wojennej. Przypomnijmy, że chodzi o tereny przy ul. Śmidowicza Mapkaw Gdyni z bezpośrednim dostępem do basenu IX, na których znajdują się m.in. budynki biurowe, hale magazynowe i produkcyjne oraz drogi i infrastruktura energetyczna. Całość to prawie 7 hektarów. Dlatego część nowego obiektu produkcyjnego zostanie zagospodarowana na potrzeby zarządu i administracji Stoczni Wojennej.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (110)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów (Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiki Produkcji ) pracował jako robotnik, następnie w działach finansowo-księgowych kilku trójmiejskich firm. W 1989 roku związał się z jedną z najbardziej cenionych polskich firm konsultingowych - Doradca. Przeszedł w niej od pozycji młodszego konsultanta do partnera, członka zarządu i współwłaściciela. Był odpowiedzialny za duże projekty doradcze, wymagające tworzenia...

Najczęściej czytane