• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Wojenna wyremontuje kolejne trałowce Marynarki Wojennej RP

erka
26 sierpnia 2024, godz. 08:20 
Opinie (14)
  • Obydwie jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku.
  • Obydwie jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku.
  • Obydwie jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku.
  • Obydwie jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku.
  • Obydwie jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku.

PGZ Stocznia Wojenna podpisała z Komendą Portu Wojennego w Świnoujściu umowę na naprawę średnią i dokową ORP Drużno oraz naprawę główną i dokową ORP Wigry. To kolejne dwa trałowce, po ORP Mamry i ORP Necko, które trafią do gdyńskiej stoczni.




Remontowane jednostki to trałowce bazowe projektu 207 służące do wykrywania i neutralizacji min, na podstawie którego wyprodukowano najdłuższą serię jednostek dla polskiej Marynarki Wojennej. Projekt ten jest znany z wykorzystania nowatorskich (na swoje czasy) technologii służących minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w operacjach przeciwminowych. Jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku. Służą obecnie w 12. Dywizjonie Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.



Dwa trałowce trafiły na remont do PGZ Stoczni Wojennej



- Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RP - powiedział Marcin Ryngwelski, prezes PGZ Stoczni Wojennej. - Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.


W przypadku ORP Drużno umowa przewiduje wprowadzenie zmian wynikających z doświadczeń nabytych podczas użytkowania zmodernizowanych trałowców typu 207, w tym m.in. modernizacji systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Pobyt w stoczni zostanie wykorzystany również do przeglądu i prac konserwacyjnych kadłuba oraz urządzeń i mechanizmów, w tym systemów broni podwodnej. Zmodernizowane zostaną także systemy łączności.

Kolejne jednostki wojskowe w gdyńskiej stoczni



Zakres prac na ORP Wigry jest szerszy i obejmuje gruntowną modernizację polegającą na wymianie silników głównych wraz z przekładniami. Wymieniona zostanie także cała elektrownia okrętowa, włącznie z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową. Naprawione zostaną systemy broni podwodnej, a jednostka zostanie wyposażona w nowe sprężarki oraz systemy okrętowe dostosowane do nowych urządzeń, w tym nowoczesne systemy nawigacji i łączności.
erka

Miejsca

Opinie (14)

  • Tu jest chyba jakiś błąd, ORP Drużno i Necko już są po remoncie (1)

    • 2 1

    • Ej redaktor? doprecyzuj, bo coś nie gra

      • 0 0

  • Dlaczego nie w pis stoczni w Radomiu? (1)

    • 1 5

    • PO co stocznia w Polsce gdy są w Berlinie

      Sympatyk prezesa

      • 2 1

  • Remontowa (2)

    Powinna ogarniać te tematy..

    • 3 2

    • (1)

      Nie, nie powinna.

      • 1 2

      • Powinna i ogarnia. Płynąłem na baltic sail żaglowcem obok nich i stał tam wojenny okręt.

        • 0 0

  • I co pisowskie trole? (2)

    • 1 2

    • Czyli co?

      • 1 0

    • Ile tu jest smutnych politycznych frustratów...

      • 0 0

  • Smutne realia

    Szkoda, że w treści brak informacji, że SW PGZ dostała zlecenie na realizację bez przetargu tylko w formie wskazania przez MON. O kosztach też brak informacji bo zapewne są bardzo zawyżone- nie mają nic wspólnego z konkurencyjnością. Można to nazwać ukrytym subsydiowaniem tego zakładu przez państwo. Tak na dłuższą metę nie wybuduje się zakładu, który ma funkcjonować w realiach gospodarki wolnorynkowej. Aparat biurokratyczny szybko skonsumuje te środki na wysokie wynagrodzenia i tak MON będzie skazany na podtrzymywanie kroplówki z pieniędzmi bez końca w myśl budowania wyimaginowanego potencjału.

    • 0 0

  • pociąć na żyletki te kupy złomu

    • 0 0

  • Ciekawe jak długo POciagnie ta stocznia (1)

    Jak w 2015 po oddawało władzę, to zostawili tę stocznie w stanie upadłości

    • 0 0

    • Tak długo jak tylko nie PISodolnie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane