• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szansa na innowacje w branży stoczniowej

erka
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Szczegóły programu INNOship zostały zaprezentowane podczas specjalnej konferencji jaka odbyła się w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii  w Gdyni. Szczegóły programu INNOship zostały zaprezentowane podczas specjalnej konferencji jaka odbyła się w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii  w Gdyni.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło pierwszy konkurs w ramach programu INNOship. Inicjatywa NCBR i Związku Pracodawców Forum Okrętowe to pierwszy w Polsce kompleksowy program wsparcia prac badawczo-rozwojowych w przemyśle stoczniowym.



Głównym celem programu INNOship jest wzrost konkurencyjności polskiego sektora stoczniowego w perspektywie roku 2023. Osiągnięcie tego celu będzie możliwe poprzez zwiększenie poziomu innowacji produktowej i technologicznej, a także aktywności podmiotów przemysłu stoczniowego w zakresie ich działalności badawczo-rozwojowej. 

- Program jest odpowiedzią na potrzeby pracodawców związanych z rynkiem stoczniowym. To oni dali impuls do stworzenia projektu, który umożliwi lepsze prowadzenie prac badawczo-rozwojowych. Dziś przemysł stawia na wiedzę i innowacje, ponieważ wie, że to one mogą być źródłem przewagi konkurencyjnej - mówi wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Piotr Dardziński
Pierwszy, pilotażowy etap programu potrwa dwa lata - w tym czasie planowane jest przeprowadzenie dwóch konkursów, których łączny budżet wyniesie ok. 240 mln zł (I konkurs - alokacja: 120 mln zł, II konkurs: dokładna alokacja środków zostanie podana po zakończeniu I konkursu).

Nabór wniosków w pierwszym konkursie rozpocznie się już 30 kwietnia i potrwa do 29 czerwca 2018 roku. W ramach programu finansowane będą projekty obejmujące badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe, lub tylko eksperymentalne prace rozwojowe. Elementem projektu mogą być również prace przedwdrożeniowe.

Program INNOship przewiduje finansowanie innowacyjnych projektów w zakresie projektowania i produkcji jednostek pływających, w tym m.in. nowych systemów zasilania w energię, a także nowatorskich technologii wspierających infrastrukturę stoczniową oraz portową. 
 
Program powstał we współpracy ze Związkiem Pracodawców Forum Okrętowe, którego członkami są stocznie produkcyjne i remontowe, dostawcy usług, kooperanci i producenci wyposażenia okrętowego, a także inne firmy i instytucje aktywne w branży przemysłu stoczniowego.

- Program INNOship to ważny element kompleksowej strategii na rzecz rozwoju polskiego przemysłu stoczniowego. Mamy ambicję, aby konkurować z najlepszymi, a to będzie możliwe tylko wtedy, gdy postawimy na innowacje - mówi Jerzy Czuczman, prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowe. 
- Program INNOship z pewnością pozwoli rozwinąć skrzydła firmom z branży stoczniowej i podnieść konkurencyjność całego sektora, który wyczekiwał takich inicjatyw. Z własnych doświadczeń wiemy, że stworzenie  właściwych warunków  i systemowej pomocy ułatwia wdrażanie i  transfer nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań - podkreśla Paweł Lulewicz, wiceprezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
erka

Miejsca

Opinie (13)

  • Tylko montex (3)

    • 2 11

    • co to montex? (2)

      co to znaczy , czy to jakas spolka misioewiczow

      • 1 3

      • tak

        geszeft montujo

        • 1 1

      • motex

        podobno to jacys cwaniacy...

        • 1 1

  • A pieniądze i tak pójdą na ratowanie Nauty czy Stoczni MarWoja...

    • 13 2

  • Dajcie normalne stawki w branży okrętowej to część ludzi doświadczonych może wrócić. A tak podpieranie się ludzmi z Ukrainy, Indii itd to nie jest na dłuższą metę bo pieniądz zarobiony nie wraca w nasz rynek.

    • 10 1

  • (1)

    Czekam na ten Wysokogórski Okręt Podwodny

    • 7 1

    • Już niedługo wodowanie w Radomiu

      • 2 2

  • najsłabiej na pomorzu płaci Nauta i Remontowa Shipbulding

    • 10 1

  • Stocznie potrzebują dokapitalizowania na unowocześnienie procesów produkcyjnych.

    A innowacje... Brzmi cudownie.

    • 11 0

  • Polskie stocznie :Wymagania zachodnie - warunki wschodnie

    • 14 1

  • Fachowcy w Norwegii już pękają ze śmiechu..

    Pełny socjal,kosmiczne zarobki ,po 5 latach min.upr.emerytalne.Polska: podłe stawki,śmieszny socjal,głodowa emerytura.A i Koreańczycy w swoich stoczniach teraz będą pękać ze strachu(śmiechu)przed konkurencją z R.P.

    • 12 2

  • Ściema

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane