- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (161 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (71 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (63 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (99 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
Poszerzą wejście do Portu Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu. Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie, aby do Gdyni wpływały jednostki do 400 metrów.
Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej , stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek.
Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 teoretycznie do Gdyni mogły zawijać statki do 370-400 metrów. Niestety, obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. Po wielomiesięcznych negocjacjach podpisano porozumienie w tej sprawie.
Czytaj też: Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia
Już rozpoczęły się prace projektowe polegające na skróceniu ostrogi północnej, a koordynacja procesu odbywa się w ścisłej współpracy z Ministerstwem Obrony Narodowej.
- Jako kraj należący do NATO jesteśmy zobowiązani do przestrzegania międzynarodowych standardów bezpieczeństwa morskiego. Nie bez znaczenia jest również fakt, że jesteśmy jedną z baz Marynarki Wojennej, co sprawia, że kwestie dotyczące obronności są dla nas priorytetowe - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
W ramach inwestycji zainstalowane zostaną nowoczesne, energooszczędne światła sektorowe. Spółka podejmuje także inne starania w celu zapewnienia bezpieczeństwa. Port Gdynia dysponuje najnowocześniejszym mechanizmem naprowadzania statków na świecie. System RTK-GBS wspomagać będzie pilotów i kapitanów statków w realizacji najtrudniejszych operacji manewrowych na największych jednostkach, które aktualnie zawijają do portu. Po dwóch latach od wdrożenia technologii Port Gdynia będzie mógł ubiegać się o certyfikat IMO.
To nie koniec inwestycji. Ostatnio ZMPG podpisał umowę o dofinansowanie projektu z CUPT, którego głównym celem jest pogłębienie akwenu portowego, a tym samym rozwinięcie infrastruktury portowej w kontekście możliwości zawijania do portu kontenerowców o parametrach Baltimax.
Filmy na ten temat
Miejsca
Opinie (49)
-
2019-01-09 15:52
Z takim refleksem to do szachów (10)
- 41 16
-
2019-01-09 16:22
O czyj refleks ci chodzi? (9)
- 5 7
-
2019-01-09 17:07
Portu, działał iść powoli się zwija (8)
Za to Gdańsk w europejskim top 3
- 7 14
-
2019-01-09 18:16
I tak nigdy nie byłby w stanie osiągnąć tempa rozwoju portu gdańskiego. (1)
Ma mniej korzystne położenie. Choć faktycznie, okres minionych nastu lat nieco przespali ale zaczynają gonić. I dobrze!
- 10 5
-
2019-01-11 12:38
rozumiem patriotyzm lokalny
ale on zaślepia...
A to duze upośledzenie.- 2 2
-
2019-01-09 19:15
I po co się podszywasz? (1)
- 0 2
-
2019-01-09 19:31
Nieprawda
Nie podszywam
- 0 1
-
2019-01-09 22:19
Top 3????
Hahahahahahahahahahahahahahaha
- 8 1
-
2019-01-09 23:46
W top 3 to ty jesteś podcierając du.sko budynia. Cieszy Ciebie fagasie ten sztuczny podział? takich jak Ty powinno się usuwać kopem w du.ę z Polski za jątrzenie i tworzenie podziałów ale w imię czego zas.ańcu? Odpowiedz tchórzu.
- 9 3
-
2019-01-11 01:43
Buahaha top 3 ale chyba od końca. Wystarczy wymienić Hamburg, Rotterdam czy Antwerpia które są 20 krotnie większe od portu w Gdańsku. Gdańsk to trzecia liga
- 4 0
-
2019-01-11 12:12
Gdańsk to 10% Hamburga
To pokazuje nikczemność na siłę tworzonej, wewnętrznej konkurencji oraz wyzwania związane z tym, z kim należy konkurować i komu można podebrać "tort".
Ale to trzeba umieć! Elastycznością, sprawnością, dogodnością,
A nie trzymaniem pudeł po krzakach na Przeróbce i Wisłoujściu, brakiem parkingów, bizantyjska biurokracją przeświadczoną o swej omnipotencji, brakiem lądowego zaplecza transportowego i... długo by jeszcze...- 4 0
-
2019-01-09 16:24
Wszystko fajnie (5)
ale fajnie by było jak by był jeszcze sprzet do obsługi takich wielkich kontenerowców. A z tego co wiadomo, to na BCT'cie to nawet wstrzymane są naprawy bierzące, bo Filipiny ssą kasę ile się da.
A tak przy okazji - czy super ekstra obrotnica, juz jest oddana, czy jeszcze nie ?- 26 8
-
2019-01-09 17:29
No i gitara! (1)
A przecież kilka miesięcy temu pisałem, że bct będzie się zwijał i wtedy kilku fanów bct darło na mnie japę.
- 7 1
-
2019-01-10 18:36
Manheim
Mmm.... co ?
- 1 1
-
2019-01-13 10:59
Co Ty piszesz? (2)
Widać że Twoje pojęcie o tym co w BCT się dzieje jest zerowe. Po pierwsze każdy właściciel chce kasy, polskie janusze też doją swoje firmy. Po drugie to kończąca się koncesja w 2023 roku. Czy inwestował byś w firmę wiedząc że może nie dostaniesz koncesji? Trzecia sprawa to temat portu zewnętrznego tzw. głębokowodnego. Zostawiam temat pogłębienia i obrotnicy które były już dawno obiecane przez Port.
- 0 2
-
2019-01-13 16:20
A co ty dopiero piszesz? (1)
Widać że to Twoje pojęcie o tym co w BCT się dzieje jest zerowe (lub nawet na dużym minusie) - to po pierwsze.
Po drugie - wiadomo, że każdy biznes polega na robieniu kasy. Jednak co innego robienie kasy a co innego wysysanie jej przed rychłym jak widać końcem biznesu (a przy tym palenie frana, że wszystko ok i "planujemy dalszy biznes i jak najbardziej w związku z tym popieramy działania Portu w zakresie poprawy warunków infrastrukturalnych).
Po trzecie - czy jeszcze niedawno to przypadkiem nie bct huczał, że po obrotnicy i pogłębieniu basenów wszystko będzie hulało że ho, ho?
A po czwarte - od dawna wszyscy, którzy choć trochę mają rozeznanie w tym temacie, mają świadomość, że filipiński właściciel ICTSI trzyma tylko te terminale na świecie, które mają bezsprzeczny potencjał (bct w 2003r jeszcze go miał).- 0 0
-
2019-01-14 07:44
Sam to wymyślasz?
Po pierwsze lepsze niż Ci się to wydaje.
Po drugie - biznes polega na robieniu kasy, ale Ty sugerujesz że nie inwestują w obecny terminal co jest nie prawdą.
Po trzecie - gdzie ta obrotnica.
Po czwarte - skoro inwestują w terminale które tylko mają potencjał to może coś o Batumi napiszesz fachowców (1 statek na tydzień). Inna sprawa, że każdy inwestuje w coś dla zysku i BCT jeżeli zostaną spełnione pewne przesłanki będzie przynosił większe zyski.- 0 0
-
2019-01-09 16:24
Większe wejście to więcej śmieci z Chin! (1)
Trzy najczęściej używane niegatywne słowa na świeci to Made in China. Chinczycy już stosują logo Made in P.R.C.
- 12 31
-
2019-01-09 16:39
Mozesz uzywac szwajcarskich długopisów, nożyczek czy tasakow do mięs. Kto ci broni?
- 14 2
-
2019-01-09 16:36
ten port wojenny to jeden wielki żart
poszerzyć i nie pytać chyba ze boicie się tych paru holowników :)
- 43 6
-
2019-01-09 16:49
Tak trzymać! (1)
Potencjał rozwojowy jest, Polska nareszcie czerpie korzyści z nadmorskiego położenia. :)
- 30 13
-
2019-01-09 17:31
Więcej wody, głębsze akweny, to więcej jodu!
To tyle jeśli idzie o korzyści z nadmorskiego położenia Gdyni.
- 6 4
-
2019-01-09 16:51
To dobrze
Bo my z Haliną się nie mieściły we dwie
- 23 3
-
2019-01-09 17:04
wszystko o 10 lat za późno. (1)
port Gdynia zamiast tych spóźnionych inwestycji mógłby kupić dct od australijczykow; chcą przecież sprzedać.
- 28 14
-
2019-01-09 17:16
Nie stać was, wielbiciele Kim Dzon Sczura
- 8 8
-
2019-01-09 17:22
(4)
W gct ocean byłby robiony 6 tygodni.
0.5 na 6stsow jest sprawna. Jurek nie da rady siedziec 24\7 żeby to naprawiać przez 6 tygodni- 24 3
-
2019-01-09 18:32
Spoko ma jeszcze dwóch przydu*asów, dadzą radę.
- 0 0
-
2019-01-09 19:29
(1)
Pamiętajmy że dwa STSy z tych sześciu to zabytki na skalę światową.
- 5 0
-
2019-01-09 20:53
Dokładnie chyba 1982 rok produkcji made in espsnia
- 2 0
-
2019-01-09 21:35
pozazdrościć wiedzy, szkoda ze reszta to nieudaczniki.
- 1 0
-
2019-01-09 19:21
Tylko stsy ciut za małe do oceanikow (1)
- 13 3
-
2019-01-09 19:50
Po co im teraz?
Skończą się prace w porcie, to wtedy mogą dokupić. Obecnie to by były chyba dla ozdoby.
- 4 0
-
2019-01-09 19:30
Cieszy mnie to.
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.