• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR w korku, spowolnienie w terminalu

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
TIR-y nie radziły sobie na zaśnieżonych ulicach. TIR-y nie radziły sobie na zaśnieżonych ulicach.

Pogoda w ostatnich dniach zaskoczyła drogowców i... kierowców TIR-ów. Gdyńska policja kilka razy zmuszona była blokować wjazd na obwodnicę. A korek na drodze to też utrudnienia w Porcie Gdynia. Jak radzą sobie terminale kontenerowe?



"Kierowcy ciężarówek blokują Morską na Cisowej w oczekiwaniu na otwarcie obwodnicy".
"Wjazd na Estakadę z ul. Kontenerowej w stronę Obłuża - ciężarówki nie mogą podjechać i blokują ruch. Na miejscu jest nadzór ruchu ZKM".
"TIR na prawym pasie na awaryjnych. Nie może ruszyć. Przed Chwarznem w stronę Gdańska. Zaczyna robić się korek".
Przez ostatnie dni w naszym Raporcie z Trójmiasta pojawiało się sporo wpisów tej treści. TIR-y nie radziły sobie na zaśnieżonych ulicach w drodze z Estakady Kwiatkowskiego do obwodnicy. Kilka razy policja zmuszona była zamykać wjazd na obwodnicę. O tym, że układ drogowy prowadzący do i z gdyńskiego portu pozostawia wiele do życzenia, słyszymy od lat. Jednak w ostatnich dniach mogliśmy się przekonać, że sytuacja wymaga naprawdę pilnych działań.

Znamy przebieg Drogi Czerwonej



Sznur ciężarówek czeka na wjazd na Obwodnicę.



Utrudnienia na drogach wpłynęły też na pracę portowych terminali, zwłaszcza kontenerowych. W Gdyni są dwa terminale - BCTGCT.

- Niestety my również odczuwamy utrudnienia w obsłudze ruchu kołowego na terminalu z powodu obecnej pogody. Z jednej strony jest to spowodowane okresowymi spiętrzeniami liczby ciężarówek w związku z ich zupełnie nieprzewidywalnym czasem dotarcia do BCT. Z drugiej zaś, pogoda wymusiła na nas zastosowanie szczególnych środków bezpieczeństwa związanych z poruszaniem się ich po terminalu, co okresowo ogranicza liczbę pojazdów jednocześnie mogących przebywać w obszarze pól składowych kontenerów. Obecnie bacznie śledzimy sytuację i na bieżąco regulujemy ruch bramowy na BCT, starając się rozładować opóźnienia - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy/CCO w BCT.
Jak twierdzą operatorzy terminali, na razie na placach nie zalegają nieodebrane kontenery, nie ma korków, ale faktycznie ruch odbywa się wolniej.

- Praca przebiega płynnie, choć faktycznie wolniej. Obsługujemy ciężarówki na bieżąco, choć sami też musimy walczyć ze skutkami śnieżnej zimy. Mamy dobry sprzęt, przygotowany do różnych warunków atmosferycznych, ale w takich warunkach wszystko może się wydarzyć, nawet awaria - mówi z kolei Adam Czartowski, dyrektor handlowy w GCT.
Swoje problemy ma też gdański DCT, który nie jest schowany w głębi lądu. Tam z kolei obfite opady śniegu, ale przede wszystkim silne podmuchy wiatru niekorzystnie wpływają na przebieg samych operacji przeładunkowych przy użyciu potężnych suwnic. W tej sytuacji, aby zminimalizować negatywny wpływ warunków pogodowych na łańcuch dostaw, podjęto decyzję o uruchomieniu dodatkowych godzin pracy w najbliższy weekend.

A jak przebiega ruch od strony morza? Okazuje się, że zdarzają się opóźnienia. Cóż, problemy z pogodą mają też porty w Rotterdamie i Hamburgu.

Miejsca

Opinie (37) 3 zablokowane

  • (7)

    Czemu tych kontenerów pociągami nie wysyłają?Taniej i szybciej.Do tego nie będą korkowały obwodnicy,przecież tory z Portu idą na całą Polskę...

    • 36 25

    • Transport kolowy najtanszy

      Niestety takie realia

      • 10 2

    • Mogłeś napisać,że można "obniżyć asfalt" to byśmy się chociaż pośmiali.

      • 0 3

    • Oczywiście, że "wysyłają" kontenery koleją. Weź pod uwagę, że nie zawsze to jest możliwe, a ilość "miejsc" na platformach kolejowych i przepustowość bocznicy na terminalu mają swoje ograniczenia

      • 15 1

    • Temu że kolej nie dojedzie wszędzie a przeładunek to koszt i czas
      Bo Kolej w Polsce to Państwo w Państwie Zmienia się ale bardzooooo powoli To skamielina
      Ciekawostką jest taka że Niemieckie koleje DB działają w Polsce i radzą sobie coraz lepiej Są dobrze zarządzane Zajmują się logistyką, magazynowaniem transportem i kurierką

      • 9 6

    • a czemu

      zadajesz zawsze głupie pytania . Masz na pewno zapewnione miejscówkę w kontenerze na Madagaskar razem z królem Julianem i pingwinami, czas abys popłynął

      • 1 0

    • bo nie mogą się dogadać...

      kto ma na tym zarabiać...
      Poza tym, zobacz ilu przedstawicieli transportu kołowego jest w rządzie, sejmie i senacie...
      I to od jak wielu lat...

      • 1 1

    • Marco

      A myślisz że pociąg podjedzie ci pod firmę pod wskazany adres ? Weź się zastanów co piszesz

      • 1 0

  • Czemu (4)

    Ludzie nie pojadą komunikacja miejska np koleja zamiast pchać się na obwodnicę

    • 15 17

    • zbiorkom = covid w gratisie, smród i agresorka (3)

      • 4 4

      • :D

        • 2 0

      • Smród i agresorka

        to akurat nieodzowny atrybut polskiego kierowcy. Najbogatsi na świecie jeżdżą zbiorkomem. Ale Polak, biedny cebulak, musi smrodzic i pokazywać klasę w pierdzidelku w cenie butów. Komedia:)

        • 4 2

      • #zostanwdomu

        • 0 0

  • Nie takiego czegoś (5)

    Jak TIR!

    • 17 12

    • Jest. (1)

      W języku potocznym oznacza ciągnik siodłowy z naczepą.

      • 8 6

      • TIR

        TIR międzynarodowa konwencja celna z 14 listopada 1975 dotycząca przewozu towarów samochodami ciężarowymi w transporcie międzynarodowym, pozwalająca uprościć procedury na przejściach granicznych i w urzędach celnych w celu większej skuteczności przewozów drogowych

        • 0 0

    • Nie mota jom je. (1)

      • 1 0

      • de besta i lesgos na dzień dzisiejszy

        • 0 0

    • nie ma

      Nie ma Londyn. Jest Lądek Zdrój

      • 0 0

  • (4)

    Niech je wszystkie ważą po wyjeździe z terminali, ciekawe jaki procent wyruszających w trasę ciężarówek wgle nie jest drastycznie przeciążony. Trzeba spytać Sovna mądralę(nie mylić ze Svenem którego pozdrawiam).

    • 12 8

    • Zawsze ważą, ilość przeładowanych kontenerów to niewielki odsetek wszystkich transportów. Wynika to z bezpieczeństwa nie tylko w ruchu drogowym, ale także na statku i podczas prac przeładunkowych.

      • 2 1

    • Ja zwiedzam twoją "kampanie" piwowarską na ulicy "Pastalasjego" (2)

      • 0 4

      • OOO tchórz się odezwał;)

        • 0 2

      • Sven, nie dzwonisz, nie przychodzisz do sauny w aqua... co z tobą? Stęskniłem już się.

        Marek

        • 0 1

  • Skończycie już z tym wyświechtanym jak gacie w kroku tekstem, że drogowcy zaspali.
    W końcu robicie się na dziennikarzy.

    • 9 1

  • (1)

    Przewóz kontenerów, ale także innych ładunków, koleją jest lepszym rozwiązaniem.

    • 7 8

    • Nie u nas

      Z monopolistą pkp

      • 1 1

  • ekolodzy

    Podziękujcie tzw.ekologom, których działania doprowadziły do zmiany przebiegu trasy z portu gdyńskiego do obwodnicy - połączenie miało być na wysokości Chwarzna, bez wariackich podjazdów i zjazdów, mniejszej emisji spalin.
    Brak logicznego myślenia i krótkowzroczność bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji przynosi takie rezultaty.

    • 20 5

  • Nasze zaniedbania cywilizacyjne pokazują właśnie swoje oblicze. Brak autostrad dróg ekspresowych. Brak strategi Państwowej rozwoju aglomeracji.Terenów zabudowanych

    • 6 2

  • a kiedy zrobią porządek z TIR-ami na ul. Polskie ? Bez przerwy kierowcy robią sobie parking z ulicy Polskiej!!

    • 6 6

  • Jest dobrze

    Przynajmniej jest więcej czasu żeby zająć się statkiem.
    Niektóre stoją po 2-3 dni żeby mogły zostać rozładowane. Większości sypkich ladonkow nie wolno ładować/rozładowywać w trakcie opadów deszczu/śniegu.

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 powstała stocznia Sunreef Yachts, która zajmuje się projektowaniem, budową oraz czarterowaniem dużych katamaranów na miarę: motorowych i żaglowych. Jest też założycielem organizacji charytatywnej Handicap Sport Adventures, przygotowującej rajdy po Afryce dla niepełnosprawnych dzieci.

Najczęściej czytane