- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (145 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Tankowców w Gdańsku więcej niż za czasów kryzysu chlorkowego
W pierwszym półroczu 2023 r. Naftoport przeładował prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw, o dwie trzecie więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. W ciągu sześciu miesięcy do Gdańska zawinęły 222 tankowce. W tym samym okresie 2022 r. były to 163 statki. Wynik tego półrocza w Naftoporcie był lepszy aż o 1 mln ton niż obroty w całym 2019 r., kiedy w związku z kryzysem chlorkowym przez 46 dni zatrzymane było tłoczenie ropociągiem "Przyjaźń" i dostawy do Polski realizowane były drogą morską.
- Infrastruktura spółki pozwala dziś klientom na dywersyfikowanie dostaw ropy naftowej i paliw do Polski. Inwestycje, które już teraz pracują na rzecz bezpieczeństwa energetycznego państwa, czyli nowe zbiorniki na surowiec i paliwa oraz nowy rurociąg paliwowy z Boronowa do Trzebini, to ważne narzędzia zapewniające stabilny rozwój polskiej gospodarki - powiedziął Mirosław Skowron, prezes PERN. - Planujemy kolejne projekty i wspólnie z Naftoportem damy naszym partnerom nowe możliwości rozwoju.
Wielkie zbiornikowce oceaniczne w Naftoporcie
Przypomnijmy, że W I kwartale 2023 roku Naftoport podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej inwestycji polegającej na rozbudowie terminalu o nowe stanowisko przeładunków ropy naftowej i produktów naftowych oraz uzyskaniu wszelkich niezbędnych zezwoleń. Po rozbudowie terminal Naftoport uzyska kolejne, szóste już stanowisko, w tym drugie przystosowane do przyjmowania wielkich zbiornikowców oceanicznych klasy VLCC - o długości ponad 300 m i szerokości do 60 m, przy ich zanurzeniu ograniczonym do 15 m. Ma to przełożyć się na maksymalną partię ładunkową wielkości ok. 180 tys. ton. Praktyczne możliwości technologiczne nowego stanowiska to około 9 mln ton rocznie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-06 13:30
Bardzo dobrze, więcej transportów w Gdańsku i Gdyni, więcej pracy.
- 29 3
-
2023-07-07 23:32
Od czasu kiedy Rosja zakecila nam kurki na gaz i rope
Import paliw musial wzrosnac bo Orlen w Plocku prawie nie produkuje . Byl nastawiony na rosyjska rope a tej nie ma. Arabski dawny Lotos nie jest w stanie nadazyc za popytem. Na szczescie 100%gazu do aut Rosja nam sprzedaje i tego nie musimy sciagac.
- 3 0
-
2023-07-06 20:09
Panie Redaktorze R.K. (4)
Jak już mowa o tankowcach w naszych portach to dobrze by było aby zwrócić trochę uwagi na ten niespodziewany dzisiejszy tragiczny pożar samochodowca w porcie Newark, NJ. Okazuje się że służby p.poż nie sa za dobrze przygotowane na ugaszenie pożaru jaki wybuchł wewnątrz tej szczelnej w obudowie ljednostki. Czy polskie ratownictwo było by w stanie poradzić sobie z podobnym problemem?
- 6 5
-
2023-07-07 09:12
Dlatego trzeba zrezygnować z samochodów elektrycznych. Polityka Eurokolchoz chce z nas zrobić Korę Północną
- 3 0
-
2023-07-06 21:28
(2)
Za pożar na statku zawsze odpowiedzialna jest jednostką. Systemy ppoz muszą zapewnić samowystarczalność ( jak idzie w morzu to nie podjedzie wóz drabiniasty). Zmieniły się jednak rodzaje przewożonych samochodów( elektryki) do których gaszenia nie są przystosowane zarówno przepisy towarzystw klasyfikacyjnych jak i same systemy ppoz. Być może nowo
Za pożar na statku zawsze odpowiedzialna jest jednostką. Systemy ppoz muszą zapewnić samowystarczalność ( jak idzie w morzu to nie podjedzie wóz drabiniasty). Zmieniły się jednak rodzaje przewożonych samochodów( elektryki) do których gaszenia nie są przystosowane zarówno przepisy towarzystw klasyfikacyjnych jak i same systemy ppoz. Być może nowo budowane jednostki będą miały odpowiednie systemy choć osobiście nie sądzę by można zainstalować skuteczniejsze. Kłopotem jest wysoka temperatura i konieczność chłodzenia Aku po pożarze.
- 3 0
-
2023-07-07 08:20
(1)
Właściciele statku zaprzeczyli jakoby na jego pokładzie były jakiekolwiek elektryki. Ponad 1200 używanych i nowych aut oraz 157 kontenerów, jako docelowa destynacja Afryka Zachodnia, kraju nie podano, cytuję za jednym z amerykańskich portali.
- 2 1
-
2023-07-07 13:01
Afryka jest śmietnikiem zachodu - popytajcie na złomowcach dokąd płynął samochody które jeszcze do czegoś się nadają... redakcja, nie kasować tylko zainteresować się
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.