- 1 Ogromne samochodowce pracujące dla wojska w Gdyni (122 opinie)
- 2 Rusza porównywarka cen energii (79 opinii)
- 3 Rosyjski statek stoi w Porcie Gdynia (278 opinii)
- 4 Rozwiązania AI już zagościły w Trójmieście (65 opinii)
- 5 Regulowane ceny energii będą utrzymane (154 opinie)
- 6 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (269 opinii)
Terminal DCT bije rekordy obrotów
Największy polski terminal kontenerowy już pobił ubiegłoroczny rekord w przeładunkach. Do Gdańska przypływa już tyle kontenerów, że trzeba przyspieszyć zakup kolejnych urządzeń.
DCT (Głębokowodny Terminal Kontenerowy) już w czerwcu przekroczył wolumen obrotów z ubiegłego roku, osiągając poziom 173 279 TEU (TEU to jednostka oznaczająca standardowe 20-stopowe kontenery).
Z miesiąca na miesiąc przeładunki w DCT Gdańsk stale rosną. W czerwcu przekroczyły 36 tys. TEU. Firma planuje więc zakończyć rok z imponującym wynikiem ok. 450 tys. przeładowanych TEU. Dzięki temu znacząco przyspieszone zostaną inwestycje i planowany zakup większej ilości sprzętu przeładunkowego.
- Dzięki stale rosnącej wydajności przeładunkowej DCT Gdańsk ma nadal znaczny potencjał. Spodziewamy się, że w najbliższym czasie uda nam się sfinalizować zakup dodatkowych urządzeń przeładunkowych, aby stopniowo zwiększać naszą roczną zdolność przeładunkową do 1 mln TEU - mówi dyrektor zarządzający DCT Gdańsk, Boris Wenzel.
W dalszej perspektywie firma planuje osiągnąć jeszcze czterokrotnie większą zdolność przeładunkową. Ma w tym pomóc konkurencyjna jakość obsługi i świetne położenie z punktu widzenia linii obsługujących rynek Polski oraz Europy środkowo-wschodniej.
Miejsca
Opinie (30)
-
2010-07-06 15:54
(3)
Co za dekiel projektował droge prowadząca do tego terminalu? Jest tak wąska, że dwie cieżarówki ledwo się mijają i trzeba było posrtawić ograniczenie prędkości. Dodatkowo przy wyjeździoe z terminalu krawężniki już leżą poziomo bo się samochody nie mieszczą.
- 8 1
-
2010-07-06 16:48
bo ta droga (2)
to jedna nitka z projektowanej drogi. Zostanie wykonana, jak ruch się zwiększy i będzie taka potrzeba. Tak samo, jak i rozbudowa terminala - obecny to ledwo ponad 1/4 przewidywanej wielkości.
A ciężarówki mijają się tam spokojnie, ograniczenie jest takie, jak w pozostałej części obszaru zabudowanego. Chciałbyś, żeby TIR'y wpadały na terminal z prędkością 90 km/h?
Ale trzeba przyznać, że niedoróby są: te krawężniki, o których piszesz i układ drogowy wjazdu, a przede wszystkim wyjazdu oraz skrajnia pod wiaduktem kolejowym przy Sucharskiego.- 4 3
-
2010-07-06 18:45
(1)
Tam jest ograniczenie do 30 czy 40km/h!!! Ciężarówki oczywiście lecą spokojnie 80-90. A co do drogi to pewnie! Najpierw wydajmy miliopny na pseudodrogę , a za rok będziemy budować od nowa, lepiej i dokładniej.
- 1 0
-
2010-07-06 22:36
nie od nowa
tylko dobudują drugą nitkę do istniejącej jezdni, przemalują strzałki i voila!
- 1 0
-
2010-07-06 17:48
bedzie fajnie roslo dopoki PKP czegos nie wywinie
a jak wszyscy wiemy, PKP moze z czyms wyskoczyc
- 0 0
-
2010-07-06 21:25
Ok - ale jaki mózg zaprojektował zjazd i wjazd z Sucharskiego tak że TIR z kontenerem musi na przeciwny pas wjeżdżać żeby (2)
skręcić ??? I to nie jedyne takie miejsce. Terenu było tam dość, to tak trudno obliczyć ?
O stanie ulicy Sucharskiego to nawet nie chce mi się pisać - TIRY, autobusy, osobówki, rowerzyści, motory - a wszyscy próbują do tego omijać te cholerne dziury. W końcu dojdzie tam do grubszej tragedii.
Ps - i nie mądrzyć mi się tu bo jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie.- 7 0
-
2010-07-06 22:37
dobudują drugą nitkę (1)
w miarę rozwoju terminalu
- 0 0
-
2010-07-06 23:15
Nie chodzi o drugą nitkę a o jakość tej która jest. A ma ona prawie 40 lat i to widać.
No i te wyjazdy nieszczęsne. To naprawdę takie trudne zaprojektować tak by można było TIRem wyjechać lub wjechać bez blokowania ruchu w przeciwnym kierunku ?
- 1 0
-
2010-07-06 21:35
(1)
czy to prawda, ze kontenery w tranzycie na DCT są liczone "podwojnie"? raz przy wyładunku i raz przy załadunku. Innymi słowy terminal zawyża swoje statystyki..
- 2 3
-
2010-07-07 22:37
Zgadza się. Ładunki w transhipmencie liczone są de facto podwojnie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.