• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal DCT bije rekordy obrotów

neo
6 lipca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 

Największy polski terminal kontenerowy już pobił ubiegłoroczny rekord w przeładunkach. Do Gdańska przypływa już tyle kontenerów, że trzeba przyspieszyć zakup kolejnych urządzeń.



Obroty DCT rosną dynamicznie. Obroty DCT rosną dynamicznie.
DCT (Głębokowodny Terminal Kontenerowy) już w czerwcu przekroczył wolumen obrotów z ubiegłego roku, osiągając poziom 173 279 TEU (TEU to jednostka oznaczająca standardowe 20-stopowe kontenery).

Z miesiąca na miesiąc przeładunki w DCT Gdańsk stale rosną. W czerwcu przekroczyły 36 tys. TEU. Firma planuje więc zakończyć rok z imponującym wynikiem ok. 450 tys. przeładowanych TEU. Dzięki temu znacząco przyspieszone zostaną inwestycje i planowany zakup większej ilości sprzętu przeładunkowego.

- Dzięki stale rosnącej wydajności przeładunkowej DCT Gdańsk ma nadal znaczny potencjał. Spodziewamy się, że w najbliższym czasie uda nam się sfinalizować zakup dodatkowych urządzeń przeładunkowych, aby stopniowo zwiększać naszą roczną zdolność przeładunkową do 1 mln TEU - mówi dyrektor zarządzający DCT Gdańsk, Boris Wenzel.

W dalszej perspektywie firma planuje osiągnąć jeszcze czterokrotnie większą zdolność przeładunkową. Ma w tym pomóc konkurencyjna jakość obsługi i świetne położenie z punktu widzenia linii obsługujących rynek Polski oraz Europy środkowo-wschodniej.
neo

Miejsca

Opinie (30)

  • (3)

    Co za dekiel projektował droge prowadząca do tego terminalu? Jest tak wąska, że dwie cieżarówki ledwo się mijają i trzeba było posrtawić ograniczenie prędkości. Dodatkowo przy wyjeździoe z terminalu krawężniki już leżą poziomo bo się samochody nie mieszczą.

    • 8 1

    • bo ta droga (2)

      to jedna nitka z projektowanej drogi. Zostanie wykonana, jak ruch się zwiększy i będzie taka potrzeba. Tak samo, jak i rozbudowa terminala - obecny to ledwo ponad 1/4 przewidywanej wielkości.

      A ciężarówki mijają się tam spokojnie, ograniczenie jest takie, jak w pozostałej części obszaru zabudowanego. Chciałbyś, żeby TIR'y wpadały na terminal z prędkością 90 km/h?

      Ale trzeba przyznać, że niedoróby są: te krawężniki, o których piszesz i układ drogowy wjazdu, a przede wszystkim wyjazdu oraz skrajnia pod wiaduktem kolejowym przy Sucharskiego.

      • 4 3

      • (1)

        Tam jest ograniczenie do 30 czy 40km/h!!! Ciężarówki oczywiście lecą spokojnie 80-90. A co do drogi to pewnie! Najpierw wydajmy miliopny na pseudodrogę , a za rok będziemy budować od nowa, lepiej i dokładniej.

        • 1 0

        • nie od nowa

          tylko dobudują drugą nitkę do istniejącej jezdni, przemalują strzałki i voila!

          • 1 0

  • bedzie fajnie roslo dopoki PKP czegos nie wywinie

    a jak wszyscy wiemy, PKP moze z czyms wyskoczyc

    • 0 0

  • Ok - ale jaki mózg zaprojektował zjazd i wjazd z Sucharskiego tak że TIR z kontenerem musi na przeciwny pas wjeżdżać żeby (2)

    skręcić ??? I to nie jedyne takie miejsce. Terenu było tam dość, to tak trudno obliczyć ?

    O stanie ulicy Sucharskiego to nawet nie chce mi się pisać - TIRY, autobusy, osobówki, rowerzyści, motory - a wszyscy próbują do tego omijać te cholerne dziury. W końcu dojdzie tam do grubszej tragedii.

    Ps - i nie mądrzyć mi się tu bo jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie.

    • 7 0

    • dobudują drugą nitkę (1)

      w miarę rozwoju terminalu

      • 0 0

      • Nie chodzi o drugą nitkę a o jakość tej która jest. A ma ona prawie 40 lat i to widać.

        No i te wyjazdy nieszczęsne. To naprawdę takie trudne zaprojektować tak by można było TIRem wyjechać lub wjechać bez blokowania ruchu w przeciwnym kierunku ?

        • 1 0

  • (1)

    czy to prawda, ze kontenery w tranzycie na DCT są liczone "podwojnie"? raz przy wyładunku i raz przy załadunku. Innymi słowy terminal zawyża swoje statystyki..

    • 2 3

    • Zgadza się. Ładunki w transhipmencie liczone są de facto podwojnie.

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane