- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (33 opinie)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (167 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (93 opinie)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (156 opinii)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Terminal DCT z kolejnym rekordem
Ponad 206 tys. TEU, czyli kontenerów 20-stopowych, przeładowano w marcu tego roku w gdańskim terminalu kontenerowym DCT. Jest to wzrost o 9 proc. w porównaniu z poprzednim rekordem terminalu ustanowionym w styczniu 2020 r.
Osiągnięcie to jest istotne zwłaszcza w świetle trudnej sytuacji pandemicznej, ciągłych wyzwań w globalnej branży logistycznej oraz trwającego konfliktu na Ukrainie. Pomimo trudnej sytuacji na rynku w 2021 r. DCT przeładowało rekordową ilość ponad 2 092 432 TEU. Ten rok zaczął się bardzo obiecująco, czyli rekordem w marcu.
Gospodarka morska w Trójmieście
- Tym ostatnim rekordem udowodniliśmy, że jesteśmy odporni pomimo zawirowań w branży, wykorzystując korzystną lokalizację DCT i utrzymując najwyższą jakość usług. W tym roku DCT Gdańsk obchodzi 15-lecie istnienia. Od 15 lat dążymy do zbudowania prawdziwego bałtyckiego hubu i bramy transportowej dla Polski, Europy Środkowo-Wschodniej i krajów bałtyckich. DCT będzie nadal rozwijać się i inwestować, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję. Oczekiwany wzrost w dłuższej perspektywie czasowej stanowi podstawę do budowy naszego trzeciego terminalu głębokowodnego, Baltic Hub 3 - powiedział Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.
Czytaj też:
Maersk rezygnuje z rosyjskiej ropy. Nie ma kto bunkrować kontenerowców
Po zakończeniu budowy Baltic Hub 3 DCT zwiększy swoje zdolności przeładunkowe o 1,7 mln TEU do ponad 4,5 mln TEU rocznie. Inwestycja, której wartość szacuje się na 500 mln euro (ok. 2,3 mld zł), obejmie budowę nabrzeża (zlokalizowanego na wschód od istniejącego nabrzeża T1) o długości 717 m, głębokości 17 m i 36-hektarowego terenu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-14 19:51
Chcialem (2)
Tam pracować jako kierowca ale chyba bym się czuł jak chomik w klatce w kółko cały czas ale tak to spoko fajnie wygląda!
- 19 3
-
2022-04-15 14:30
Masz rację, lepiej cały tydzień siedzieć w kabinie i weekend jak się uda w domu
- 3 0
-
2022-04-14 20:12
Nie jest źle
Można się przyzwyczaić i ma to też swoje plusy
- 7 0
-
2022-04-15 00:25
(7)
ten terminal zarabia dla Skarbu Państwa 12 mld rocznie, przynajmniej 10% z tej kwoty powinno zasilać budżet Miasta Gdańska.
- 22 13
-
2022-04-15 10:42
dla SP terminal niewiele zarabia
Tyle co z 30% udziału skapnie. Od dwóch lat, bo wcześniej całe zyski szły poza granice.
Pobierane cła i podatki nie są zarobkiem, bo zapłacimy za nie w cenach towarów.- 5 1
-
2022-04-15 08:32
zarabia ten, kto ryzykuje i inwestyje (5)
Jak miasto zaryzykowalo?
- 5 4
-
2022-04-15 08:54
(4)
a jak państwo zaryzykowało?
- 5 6
-
2022-04-15 10:40
wyłożyło kasę
na dodatek, w górce.
- 2 1
-
2022-04-15 09:02
(1)
A jak zaryzykowało ryzyko i terminal zaryzykował?
- 4 0
-
2022-04-15 09:12
Fizyk powinien dostac
- 2 1
-
2022-04-15 09:00
A jak "ten" zaryzykował?
- 2 1
-
2022-04-14 22:04
Nie narzekajcie tak nad swoim życiem. (1)
W Polsce żyjemy a w Polsce jest wszystko pipiepszone tak że trzeba z tym żyć a nie narzekać.W DCT Gdańsk ludki narzekają ale pracują tak że tego.
- 14 11
-
2022-04-15 09:51
Tak, tak, Polska zly kraj, Polska najgorszy kraj. Wszystko zle. Gdyby tylko bylo tak, jak na Zachodzie. Czlowiek bylb po prostu szczesliwy. Czymkolwiek ten Zachod nie jest.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.