- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Terminal Zbożowy. Jeszcze poczekamy na wybór dzierżawcy
Nowego dzierżawcę Terminalu Zbożowego w Gdyni nie poznamy w tym roku. Na wniosek kilku oferentów dokonano przesunięcia terminu składania wniosków o dopuszczenie do postępowania. Obecnie na tym terenie pracuje tzw. dzierżawca tymczasowy po tym, jak w kwietniu tego roku dotychczasowy operator zerwał umowę z gdyńskim portem.
W październiku tego roku ogłoszono przetarg na dzierżawę Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu Indyjskim i nabrzeżu Norweskim oraz przy ulicy Indyjskiej i al. Solidarności. Okres dzierżawy ma wynosić 30 lat. Wstępnie oferty można było składać do 1 grudnia 2022 r, ale termin przesunięto.
Silosy czekają na zboże. Terminal agro ma być, tylko kto go zbuduje
- Na wniosek kilku oferentów dokonano przesunięcia terminu składania wniosków o dopuszczenie do postępowania wraz z ofertą wstępną na 31 stycznia 2023 r. Zaznaczam jednak, że postępowanie jest dwuetapowe i nie należy po tym terminie spodziewać się rozstrzygnięcia. Po złożeniu wniosków i ofert wstępnych oferenci spełniający opisane w specyfikacji postępowania kryteria zostaną zaproszeni do złożenia ofert ostatecznych - poinformował nas Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.
Zgodnie z ogłoszeniem terminal ma prowadzić działalność eksploatacyjną, przeładunkowo-składową w obrocie portowo-morskim ładunków suchych i płynnych pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem przeładunku i składowania: ładunków masowych luzem, złomu i innych rodzajów odpadów oraz prowadzenia działalności stoczniowej (budowa, przebudowa, remonty, likwidacja statków i innych obiektów pływających lub ich segmentów/części).
Przypomnijmy, że w kwietniu tego roku poinformowano, że dotychczasowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego (od 2005 r. Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Cefetra B.V. z Rotterdamu) rozwiązał umowę z Portem Gdynia z powodu remontu nabrzeża Indyjskiego. Według władz tej spółki remont utrudni terminalowi pracę. Firma miała działać do 2025 r., została zlikwidowana 1 czerwca 2022 r. Pracę straciło 70 osób.
Zbożowa zmowa cenowa w portowych spółkach? UOKiK wszczął postępowanie
Od 1 lipca tego roku spółka Mondry z Gdańska została tzw. dzierżawcą tymczasowym. Firma ta kontynuuje przeładunki zboża przy nabrzeżu Norweskim i ma je realizować podczas przebudowy nabrzeża Indyjskiego. Zadeklarował również gotowość zatrudnienia dotychczasowych pracowników BTZ. Firma została zarejestrowana w kwietniu tego roku i zgodnie z wpisem w KRS ma się zajmować sprzedażą hurtową zboża, nieprzetworzonego tytoniu, nasion i pasz dla zwierząt.
Pod koniec 2020 r. poinformowano, że zakupem jednego z terminali zbożowych w Gdyni zainteresowany jest Państwowy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mówiło się, że chodzi właśnie o BTZ.
Miejsca
Opinie (4)
-
2022-12-09 19:03
Proces remontu Indyjskiego mógłby opisać vce prezes do spraw technicznych ZMPG. Co będzie robione, jak, po co, itd. Jakoś tego pana w ogóle nie słychać. Wypowiada się marketingowiec, który o sprawach technicznych ma pojęcie jak ja o fizyce kwantowej
- 12 4
-
2022-12-09 20:04
Ciekawe
Ciekawe czy przebudowa to jedyny powód rozwiązania umowy. Mam wrażenie ze terminal nie wytrzymał konkurencji, a przebudowa i możliwość rozwiązania umowy przyszła jak zbawienie, żeby terminal i jego władze mogły wyjść z umowy, zamknąć spółkę i zachować twarz - bo co złego to nie my to przebudowa.
A do tego jeszcze ten pożar .- 6 1
-
2022-12-10 08:04
Łunia ma umowy podpisane
krajami Ameryki Południowej na import zbóż a rolnictwo tego kołchozu ma ograniczyć produkcję zbóż bo ma być eko.Na to się nakłada sytuacja na Ukrainie. Chcą pomóc tam rolnikom a raczej amerykańskim i zachodnioeuropejskim koncernom właścicielom ziemi mającym po kilkaset tysięcy hektarów.
- 3 1
-
2022-12-12 08:29
widac swiatelko nad morzem czarnym,juz nie bedzie Gdansk vija Kijow,to i portu Ukrainy w Gdansku nie bedzie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.