- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (146 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Terminal gazowy w Gdańsku. Znamy szczegóły inwestycji
Terminal gazowy na Zatoce Gdańskiej to nie tylko specjalistyczne statki, jakie zostaną zacumowane 2,5 km od brzegu. W trakcie budowy powstanie też nabrzeże oraz gazociągi podmorskie oraz lądowe. Znamy szczegóły inwestycji.
Pływający terminal na Zatoce Gdańskiej. Jutro konsultacje z mieszkańcami
W pierwszym etapie przy terminalu zacumowana będzie jedna jednostka FSRU. W miarę potrzeb uruchomiona może być druga jednostka o takiej samej pojemności. Jednostka FSRU będzie odpowiedzialna za odbiór, przetwarzanie i regazyfikację gazu skroplonego (LNG). Do jednostki FSRU będzie podchodził gazowiec i cumował burta w burtę co około 6 dni. Czas rozładunku będzie wynosił ok. 22 godziny.
Jeden gazowiec w tygodniu. 22 godziny na rozładunek
Terminal gazowy FSRU (ang. (Floating Storage & Regasification Unit) wraz z gazociągiem podmorskim powstanie w obrębie akwenu Portu Gdańsk. W planach jest wyczarterowanie dwóch jednostek o pojemności ok. 174 tys. m sześc. skroplonego gazu każda. Będą one zacumowane przy nabrzeżu postojowo-cumowniczym, o długości ok. 520 m, które umożliwi jednoczesne zacumowanie dwóch jednostek FSRU.
W ramach budowy terminalu wykonane zostaną roboty czerpalne, a cały terminal zostanie pogłębiony do ok. 15,3-17 m (obecnie 10-12 m). Samo wbijanie w dno ok. 500 sztuk pali potrwa ok. 6 miesięcy. Natomiast sama budowa konstrukcji nabrzeża potrwa ok. 15 miesięcy.
Rurociągi podmorskie i lądowe
Do funkcjonowania terminala niezbędne będzie wybudowanie gazociągu o dł. ok. 3,3 km, który połączy nabrzeże z lądem (stacją zaworów) oraz infrastruktura niezbędna do funkcjonowania FSRU (m.in. światłowód ułożony wzdłuż gazociągu).
Gazociąg na odcinku morskim przez samą strefę brzegową ma być budowany bezwykopowo na długości ok. 1,5 km. Natomiast gazociąg podmorski będzie układany w wykopie otwartym na długości do 2 km. Gazociąg na odcinku lądowym będzie miał jedynie ok. 200 m.
Greenpeace sprzeciwia się inwestycji w Gdańsku
Przedstawiciele Greenpeace twierdzą, że budowa terminala gazowego to inwestycja szkodliwa zarówno dla klimatu, jak i przyrody Bałtyku. Prace planowane są na obszarach Natura 2000, które są domem dla wielu gatunków ptaków, ssaków morskich oraz ryb znajdujących się pod ścisłą ochroną. Budowa terminala oraz podmorskiego gazociągu wiąże się z dużym hałasem oraz dodatkowym, uciążliwym ruchem statków.
- Zamiast inwestowania w czystą, zieloną energię planowana jest budowa, która zaszkodzi bałtyckiej przyrodzie i będzie pogłębiać uzależnienie naszego kraju od importu paliw kopalnych. Plany budowy nie mają żadnego uzasadnienia w kwestii bezpieczeństwa energetycznego naszego kraju. Polska już teraz posiada możliwość odbioru i przesyłu gazu, która będzie odpowiadać naszemu zapotrzebowaniu na gaz przez kolejną dekadę. Budowa terminala gazowego to także droga do pogłębiania kryzysu klimatycznego, który coraz częściej funduje nam susze, huragany i rekordowo wysokie temperatury. Sprzeciwiamy się tej niepotrzebnej i szkodliwej inwestycji - powiedziała Marta Gregorczyk z Greenpeace.
W raporcie dotyczącym oddziaływania na środowisko sporządzonym przez firmę Ekokonsult stwierdzono jednak, że funkcjonowanie terminala FSRU nie spowoduje znaczących skutków środowiskowych, a cała inwestycja zostanie zlokalizowana w obrębie wód Portu Gdańsk. Konsultacje społeczne dotyczące inwestycji trwają do 16 listopada 2023 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-08 15:09
Mieszkanka Górek (4)
Szkoda, że w artykule nie ma informacji, że w miejscu gdzie ma być ta inwestycja mieszkają ludzie. Nikt się za bardzo nie przejmuje lokalną społecznością, warunkami i jakością życia w fazie budowy, a później w fazie eksploatacji. Nie dość, że Górki Zachodnie są dzielnicą chyba najbardziej "drenowaną" przez Miasto, to najbardziej niedofinansowaną i
Szkoda, że w artykule nie ma informacji, że w miejscu gdzie ma być ta inwestycja mieszkają ludzie. Nikt się za bardzo nie przejmuje lokalną społecznością, warunkami i jakością życia w fazie budowy, a później w fazie eksploatacji. Nie dość, że Górki Zachodnie są dzielnicą chyba najbardziej "drenowaną" przez Miasto, to najbardziej niedofinansowaną i pozostawioną samą sobie. Nikt z nami, mieszkańcami nie konsultował tego projektu, ani inwestor, ani gmina. Miasto Gdańsk nie zabezpieczyło interesu ludzi tutaj mieszkających. Jakość życia mieszkańców Górek w tej sytuacji nie jest żadnym priorytetem. Zapamiętamy to przy zbliżających się wyborach samorządowych.
- 35 34
-
2023-11-08 19:28
Konsultacje
Były konsultacje tylko jak zwykle zainteresowanie znikome,
- 8 2
-
2023-11-08 18:02
Przecież tego nie buduje Miasto.
Tylko Państwo wraz z Portem.
- 6 2
-
2023-11-08 15:26
Te 10 osób... (1)
...można przesiedlić. A pozostali i tak mieszkają nielegalnie na terenie ogródków działkowych.
- 7 10
-
2023-11-08 16:26
Serio 10 osób
10 osób człowieku jakie ty masz pojęcie? Może się nie wypowiadaj jak nie znasz danych meldunkowych
- 3 2
-
2023-11-08 13:06
W końcu jakaś pożyteczna inwestycja a nie kolejny `Miś` typu CPK albo kanał do Elbląga dla kajaków za 3 miliardy :))) (10)
- 111 86
-
2023-11-13 13:13
Ty wiesz tyle ile Ci w TV powiedzą, zero samodzielnego myślenia i alternatywnych źródeł informacji.
- 0 0
-
2023-11-09 10:40
Sam jesteś Miś
i to o bardzo małym rozumku :)
- 3 5
-
2023-11-09 08:29
CPK jako ''Miś''? (3)
Człowieku, przecież to są miliardy dochodów budżetowych z cargo lotniczego. Cargo, które teraz generalnie Polskę omija, bo brak jest odpowiedniego lotniska (takiego jak Schipol, Frankfurt czy de Gaulle). Okęcia, które teraz obsługuje 80% spedycji lotniczej nie da się rozbudować, bo leży praktycznie wewnątrz miasta. Z tego też względu nie są tam
Człowieku, przecież to są miliardy dochodów budżetowych z cargo lotniczego. Cargo, które teraz generalnie Polskę omija, bo brak jest odpowiedniego lotniska (takiego jak Schipol, Frankfurt czy de Gaulle). Okęcia, które teraz obsługuje 80% spedycji lotniczej nie da się rozbudować, bo leży praktycznie wewnątrz miasta. Z tego też względu nie są tam możliwe loty nocne.
Z istniejących portów morskich mieliśmy w zeszłym roku prawie 60 mld dochodów budżetowych. CPK będzie w stanie wygenerować dodatkowe miliardy z samego tylko cargo, nie licząc ruchu pasażerskiego.- 8 10
-
2023-11-09 11:52
miliardy w kieszeni pociotków (2)
i partyjnej propagandzie, nigdzie indziej
- 9 2
-
2023-11-13 13:12
Ty jednak głupi jesteś, nie ma co. Dochody budżetowe z cła nie trafiają do pociotków tych czy innych ale do budżetu państwa.
- 0 0
-
2023-11-10 07:48
Mieszkańcy chorują przewlekle---astma,alergia i onkologicznie....
A co z tego będzie miał Gdansk i jego mieszkańcy?Zagranicznym miałem węglowym jest do tej pory zabrudzony,nawet powietrze brudne.
- 2 0
-
2023-11-08 22:44
O CPK to ty wiesz tyle ile ci w TV powiedzieli, co? :)
- 7 10
-
2023-11-08 15:57
Rozumiem że jestes piękny i młody
starymi i kulawymi gardzisz - jaka opcja? Ta co babciom zalecała zabierać dowody?
- 5 4
-
2023-11-08 13:17
Znaczy się.... (1)
Że inwestycja rzeczywiście potrzebna, masz rację. Co do reszty, okazałeś się zwykłym chamem. Ja Ci wybaczam ale czy Naczelnik się na to zdecyduję nie gwarantuję.
- 8 14
-
2023-11-08 13:29
Jaki komendant? Chyba kulawy komediant `el miękiszonte` :))))))))))))))))))))))))))))))))
- 11 8
-
2023-11-08 14:25
Mieszkaniec Gdańska (5)
"W raporcie dotyczącym oddziaływania na środowisko sporządzonym przez firmę Ekokonsult stwierdzono jednak, że funkcjonowanie terminala FSRU nie spowoduje znaczących skutków środowiskowych" otóż spowoduje proszę zapoznać się z raportem o oddziaływaniu na środowisko z dnia 18.03.2021 r. wycinka lasu 12 ha, hałas który będzie towarzyszył tej
"W raporcie dotyczącym oddziaływania na środowisko sporządzonym przez firmę Ekokonsult stwierdzono jednak, że funkcjonowanie terminala FSRU nie spowoduje znaczących skutków środowiskowych" otóż spowoduje proszę zapoznać się z raportem o oddziaływaniu na środowisko z dnia 18.03.2021 r. wycinka lasu 12 ha, hałas który będzie towarzyszył tej inwestycji, związki chemiczne użyte w czasie prac przyczynią się do wyniszczenia ryb i mogą spowodować realne zagrożenie dla społeczeństwa to tylko kilka przykładów.
- 42 83
-
2023-11-10 07:49
ale przecież to tylko smog akustyczny
- 0 0
-
2023-11-09 10:01
Lecz się
Produkcja prądu też jest szkodliwa. Nie używaj więc go, ale póki co siedzisz na necie i nudzisz.
- 1 1
-
2023-11-09 06:46
To nie z szańca ten smród chemiczny w NP
Tak będzie ,jak z zanieczyszczeniem powietrza w Nowym Porcie. Szukali i szukali i trafili kulą w płot.
- 1 1
-
2023-11-08 14:43
Jakie substancje chemiczne będą używane podczas budowy?
Hałas podczas budowy, to jedno, ale taki statek do przewozu gazów skroplonych też sporo hałasuje podczas procesu regazyfikacji, czy samego przeładunku...
- 1 16
-
2023-11-08 14:43
Zawsze można nic nie robić i być parobkiem bogatego sąsiada.
Mentalność biedaka i niewolnika.
- 29 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.