- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Terminal promowy w Gdyni. Kiedy nowy armator?
Przed wakacjami raczej nie uda się uruchomić kolejnego połączenia promowego z Gdyni. Ogłoszenie postępowania przetargowego w sprawie wyboru drugiego operatora korzystającego z Publicznego Terminalu Promowego ma nastąpić dopiero na przełomie marca i kwietnia 2024.
Zgodnie z planami nowy Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia miał na stałe przyjąć dwóch operatorów. Takie były założenia zapisane we wniosku o unijne dofinansowanie, które otrzymano. Jednym z nich jest armator Stena Line, który korzysta z nowej infrastruktury od pierwszego dnia faktycznego uruchomienia terminalu, czyli od 17 czerwca 2022 r. Drugim miał być państwowy armator, czyli Polska Żegluga Bałtycka, właściciel marki Polferries. Niestety od czerwca 2021 r., czyli od czasu wygrania przetargu, polski armator nie zdecydował się na przeprowadzkę i dalej pływał z Gdańska.
W tej sytuacji w listopadzie ub. roku władze Portu Gdynia zdecydowały o unieważnieniu postępowania w sprawie wyboru drugiego operatora korzystającego z Publicznego Terminalu Promowego.
Od tego czasu rynek czeka na nowy przetarg.
- W grudniu 2023 r. została powołana komisja przetargowa ds. przygotowania i przeprowadzenia postępowania dotyczącego wyboru przewoźników promowych korzystających z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia - z którymi zostaną zawarte umowy. Roboczy termin ogłoszenia postępowania to przełom marca i kwietnia 2024 - poinformowało nas biuro prasowe Portu Gdynia.
Kto może stanąć do przetargu? Niewykluczone, że ponownie pojawi się PŻB. Mówi się, że o współpracy z Gdynią dalej myśli niemiecki armator TT-Line. Ten armator startował razem z PŻB w unieważnionym przetargu. Zainteresowanie wyrażali też Finowie. Na uroczystości oddania Publicznego Terminalu Promowego, we wrześniu 2021 r., obecna była liczna delegacja z ambasady Finlandii i z portu w Turku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w pasie nadmorskim w Trójmieście
Kolejna sprawa to rozliczenie tej inwestycji w związku z unijnymi środkami. Mówiło się, brak dwóch operatorów może skomplikować ten proces.
- Projekt ten, w związku z udziałem środków unijnych w jego realizacji, został ostatecznie rozliczony 19 maja 2023 r. Obecnie jesteśmy w 5-letnim okresie trwałości projektu. Uzyskane na jego realizację dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 to ostatecznie 116 835 301,57 zł. Końcowa całkowita wartość projektu to 300 mln zł - poinformował Port Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-19 16:36
nowy operator zdecydowanie tak (6)
jest za ale rządam aby to były tylko promy elektryczne. Nie produkujące śladu wenglowego
- 6 56
-
2024-02-20 08:24
Dobrze Greciu, tak będzie
- 0 1
-
2024-02-19 23:42
Tak elektryczne, z barką na akumulatory
- 2 0
-
2024-02-19 19:14
rządasz czy żądasz?
- 7 0
-
2024-02-19 18:21
To nie ma znaczenia bo tam i tak zwykle hałdy węgla wokoło leżą i pylą jak trochę powieje przy byle okazji wszystko czarne
- 6 0
-
2024-02-19 18:12
No i te co pływają takiego śladu nie produkuja
- 2 0
-
2024-02-19 17:42
?
Węglowego?
O bobo.- 3 0
-
2024-02-19 19:02
Kiedyś była super lokalizacja, przy estakadzie (1)
Teraz nawet nie wiem jaki autobus tam jedzie. Lepiej jest za to dla przyjezdnych (przypływających), którzy mają bliżej do centrum miasta. Svenowi, którego często widuję na promie podoba się, że ma blisko do knajp w okolicy Swietojańskiej.
- 10 29
-
2024-02-20 13:28
Autobus
133 autobus chłopie
- 4 0
-
2024-02-19 18:03
Jeden wielki wałek (7)
Mam wiedzę od ludzi którzy przy tym pracowali więc nikt nie powie że powielam bajki. Od samego początku terminal był robiony pod Stenę i nie było mowy o drugim operatorze. Ta umowa była na odczep się żeby nie stracić dofinansowania. Dlaczego terminal stał po oddaniu tyle czasu pusty? A no dlatego że Stena sobie zażyczyła jak ma wyglądać terminal w środku i potulny port to przebudował po cichu pod ich dyktando.
- 42 13
-
2024-02-20 13:30
Właściciel steny
Co za bzdura, nie był oddany bo wałek zrobił port, z wentylacją brakiem odbiorów i tym nieszczęsnym g*wnianym rękawem przez który nawet nie przejedzie nikt na wózku inwalidzkim, niby który element jest "przerobiony" pod sten, cepie ?
- 3 2
-
2024-02-19 23:41
Dobrze, że jest Stena. Miłe rejsy
- 9 0
-
2024-02-19 19:25
do 20 lat Stena rozgrywa gdynski port szantazuajc go przenosinami do gdanska (2)
budowa terminalu w srodku miasta oplaca sie tylko stenie, wszyscy poza tym traca: miasto, mieszkancy, zarzad portu, sasiednie terminale. oficjalnie nikt tego nie powie. i ewentualna strata dofinansowania to nie bedzie problem steny, tylko my za to zaplacimy. a portal niech sobie pisze, z pisania zyje. sesnowne to byc nie musi.
- 10 10
-
2024-02-20 08:26
Kto ma argumenty i zaplecze ten rozgrywa
Idź dalej marzyć
- 4 0
-
2024-02-20 08:15
a co to, malzenstwo?!
Normalne, gospodarcze przepychanki... Cale dynastie gdynskich "ludzi morza" wypasly sie na pucowaniu Skandynawom... Do tego "folkloru"
nalezy niechec pewnej czesci gdynskiego establishmentu do ciezarowek w tym miejscu.
Pierwszym (i ostatnim) ruchem jakie miasto wykonalo w tej sprawie, to postawienie zakazu ruchu na Portowej i Jana zNormalne, gospodarcze przepychanki... Cale dynastie gdynskich "ludzi morza" wypasly sie na pucowaniu Skandynawom... Do tego "folkloru"
nalezy niechec pewnej czesci gdynskiego establishmentu do ciezarowek w tym miejscu.
Pierwszym (i ostatnim) ruchem jakie miasto wykonalo w tej sprawie, to postawienie zakazu ruchu na Portowej i Jana z Kolna...
Pomoc nie pomoga ale zaszkodzic i owszem...
To teren w ktorym pokladano ogromne nadzieje deweloperskie i tak latwo sie o tym nie zapomina...- 1 0
-
2024-02-19 19:20
Mewy tak krzyczą, że było
- 3 2
-
2024-02-19 19:16
tak było, powiadam wam. Ja Garsonka
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.