- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (134 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (68 opinii)
- 4 Państwowe firmy wymieniają zarządy (12 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Terminal promowy w Gdyni. Może czas poszukać innego armatora?
Stena Line już od czerwca korzysta z nowego Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni. Polska Żegluga Bałtycka właściciel marki Polferries wciąż zwleka z przeprowadzką i pływa z gdańskiego terminalu. Może czas poszukać innego armatora?
Dwa nowe promy Stena Line w Gdyni
Zgodnie z założeniami nowy Publiczny Terminal Promowy miał na stałe przyjąć dwóch operatorów. Takie były założenia zapisane we wniosku o unijne dofinansowani, które otrzymano. Drugim miał być państwowy armator, czyli PŻB właściciel marki Polferries. Niestety, ten wciąż nie przeprowadził się do Gdyni i nadal pływa z Terminalu Promowego Westerplatte w Porcie Gdańsk.
Stena Spirit dziś, a potem Stena Estelle. Gdyński terminal promowy już działa
Kiedy przeprowadzka? To jedno z najczęściej zadawanych pytań prezesowi PŻB. My zapytaliśmy o to w styczniu tego roku, podczas konferencji jaka odbyła się w Gdańsku. Wówczas prezes PŻB Andrzej Madejski, powiedział, że jeszcze trwają uzgodnienia, a wszystko leży w rękach Portu Gdynia. I tak faktycznie było, ponieważ w styczniu gdyński terminal wciąż nie był gotowy na przyjęcie promów i pasażerów. Dziś, choć terminal już pracuje, rozmowy dalej się toczą, co potwierdził prezes Madejski w wywiadzie dla portalu wnp.pl. Stwierdził też, że może jesienią, ale...
- Muszę tu jednak przyznać, że cały czas rozważam zasadność przeprowadzki z tą flotą, którą dysponujemy. Chciałbym utrzymać Gdańsk w ofercie. Przeliczyliśmy to. Co ważne: jesteśmy tam jedynym operatorem. Zaletą terminala w Gdańsku jest jego dostępność. Błyskawiczny zjazd z autostrady daje dużą przewagę - powiedział prezes Andrzej Madejski.
Polferries zyska kolejny prom. Przeprowadzka do Gdyni może przed wakacjami
PŻB myśli od Gdyni, ale nie bardzo się spieszy, bo szkoda Gdańska? Szansą są nowe promy, ale to zajmie trochę czasu. Ten budowany w "Remontowej" będzie dopiero w 2025 r. W ubiegły tygodniu poinformowano o podpisaniu umowy w sprawie kolejnego promu. Ten ma zostać wyczarterowany z opcją wykupu od zagranicznego klienta. Ma zostać dostarczony w drugiej połowie 2024 r. Jednak jak już podano, jednostka ma pływać na linii Świnoujście-Ystad.
Prom Stena Line w nowym gdyńskim terminalu.
Pozostaje jednak jedno pytanie, jak długo Port Gdynia może czekać na PŻB? Zapytaliśmy o to władze portu.
- Aktualnie trwają końcowe ustalenia co do terminu rozpoczęcia operacji armatora Polferries z Portu Gdynia. Jako Zarząd Portu w przetargu przedstawiliśmy warunki na jakich armator może korzystać z nowego terminalu. W wyniku postępowania wybrano Polską Żeglugę Bałtycką jako drugiego operatora, który będzie mógł korzystać z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni. Sam termin przejścia jest uzależniony od decyzji armatora. Liczymy na to, że decyzje takie zapadną do końca bieżącego roku - poinformowało biuro prasowe Portu Gdynia, ale nie udzieliło odpowiedzi na zadane pytanie.
Na uroczystości oddania terminalu we wrześniu 2021 roku obecna była liczna delegacja z ambasady Finlandii i z portu w Turku. Ich zainteresowanie gdyński terminalem potwierdził Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Mówił też, że o współpracy z Gdynią dalej myśli niemiecki armator TT-Line. Czy nie czas poszukać innych operatorów dla Publicznego Terminalu Promowego?
- Zainteresowanie korzystaniem z naszego portu, w tym nowego terminalu promowego przez linie promowe i ro-ro w ostatnim czasie znacznie wzrosło, zatem nie należy się martwić o wykorzystanie infrastruktury, która została wybudowana w porcie do obsługi promów - poinformowało biuro prasowe Portu Gdyni.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-08-15 10:43
No oczywiście, że jako firma mająca zarabiać a nie zajmować się propagandą, terminal promowy powinien rozmawiać z kazdym (7)
Tym bardziej, że PŻB pływa tylko do Szwecji (w sensie jest to ten sam kierunek co Stena), a przecież choćby z Niemiec pływają promy do innych krajów na Bałtyku.
- 68 4
-
2022-08-15 20:49
(5)
Mogliby zrobić rejsy Do Rygi, Kopenhagi lub do Helsinek.
- 10 1
-
2022-08-15 23:31
no właśnie nie wiem czemu brak tych połaczeń (4)
- 4 0
-
2022-08-16 11:22
do Helsinek (Hanko) pływa z Gdyni Finnlines
- 2 0
-
2022-08-16 07:33
Po prostu nie ma zapotrzebowania na takie trasy (2)
Helsinki były przez lata do Gdańska, potem Gdyni i zostało zwinięte, bo nie ma zapotrzebowania.
Jak już to prom z Helsinek płynie do Niemiec, bo tam idą towary.
Jak Helsinki się nie opłacają to tym bardziej Ryga.
Kopenhaga jest łatwa do zrobienia ze Świnoujścia, a od nas to strata czasu dla spedytorów, a jak jeszcze powstanie S6Helsinki były przez lata do Gdańska, potem Gdyni i zostało zwinięte, bo nie ma zapotrzebowania.
Jak już to prom z Helsinek płynie do Niemiec, bo tam idą towary.
Jak Helsinki się nie opłacają to tym bardziej Ryga.
Kopenhaga jest łatwa do zrobienia ze Świnoujścia, a od nas to strata czasu dla spedytorów, a jak jeszcze powstanie S6 (czy tunel Dania-Niemcy) to zupełnie będzie mijała się z celem, chyba że...
zaczniemy masowo pływać imprezowo promami, ale z dotychczasowego doświadczenia na to sie nie zanosi.- 3 2
-
2022-08-16 15:49
Zapotrzebowanie jest, tylko firma ma inne priorytety.
To dokałdnie jak z samolotami - niektóre trasy sa wazniejsze i te są utrzymywane nawet kosztem opłacalności.
- 0 0
-
2022-08-16 10:37
Żeby pływac imprezowo promami, to byśmy potrzebowali promów w wysokim standardzie
A nie jak obecnie poziom motelu, obsługa żałosna, a ceny wcale nie są niskie.
- 2 0
-
2022-08-15 14:20
I nie muszą to być nawet połączenia każdego dnia
- 6 2
-
2022-08-15 10:51
Fatalny dojazd i jest dalej (14)
Jako właściciel firmy przewozowej wolę żeby moje ciężarówki płynęły i wypływały z Gdańska. Mam przez to zaoszczędzone około 60 kilometrów kursie. Kilkadziesiąt takich kursów w miesięcy daje mi poważną oszczędność.
- 131 56
-
2022-08-16 14:49
Żaden z Ciebie właściciel. Przewoźnicy zarabiają na kilometrówce, a nie na przeprawach promowych. Z punktu widzenia przewoźnika im dalej od promu, tym lepiej. Oszczędność... oplułem ekran ze śmiechu.
- 1 4
-
2022-08-15 23:55
Ciekawy jestem (1)
A odleglosc miedzy docelowymi portami nie robi ci roznicy? Te 60km maja sie nijak do prawie 500km miedzy Karlskrona a Nynashamn... jak tak kalkulujesz to nie wróżę sukcesu.
- 4 5
-
2022-08-16 15:13
Widzę problemy z logiką. PŻB dalej będzie pływało do Nynashamn
- 2 0
-
2022-08-15 14:08
proponuję z Elblaga (3)
jest przekop a to kilkadziesiąt kilometrów bliżej niż do Gdańska
- 15 4
-
2022-08-15 19:59
(2)
Z Elblągiem jest problem, że może tam wpłynąć statek maks 100m jak by było z 200m to Elbląg by miał możliwość aspirowania do miana drugiej Lubeki. A tak jest przekop ale nie do końca przemyślany
- 9 2
-
2022-08-15 23:56
Max 100m? Chyba barka plaskodenna
- 4 3
-
2022-08-15 23:32
przecież to sarkazm w odpowiedzi na dalej do promu
- 6 2
-
2022-08-15 13:10
A ja jako wlasciciel.fie.y transportowej trace za to ywaja z Gdanska 15 km w jedna strone razy liczba ciagnikow razy liczna dni (1)
Ussh
- 6 17
-
2022-08-15 13:32
Ja jako prawdziwy Polak kompletnie nie rozumiem co napisałeś. Gdybyś był tak uprzejmy i napisał to jeszcze raz po polsku to byłbym wdzięczny.
- 34 2
-
2022-08-15 12:41
(2)
Tjaaa szczególnie te które jadą na Szczecin mają bliżej hahaha.
- 11 14
-
2022-08-16 07:35
Jak ktoś jedzie na Szczecin ze Skandynawi
to bierze prom z Ystad / Trelleborga
- 10 0
-
2022-08-16 06:31
Słupsk, Koszalin itd to mało uprzemysłowiony region
Większość tracków jedzie na A1
- 9 1
-
2022-08-15 12:26
Rzetelne argumenty
- 28 5
-
2022-08-15 11:44
A ja wolę moją mamę
Co ma włosy jak atrament
- 9 29
-
2022-08-15 12:22
A może DFDS? (7)
W 2003 płynąłem z kumplami linią DFDS do Oslo, przez Kopenhagę, z Gdańska. Super zabawa. Oczywiście takie połączenie nie jest konkurencją dla samolotu ale za to ma dwa gigantyczne plusy - okazja do zabawy na promie i przewóz auta. Może powalczyć znów o tego armatora w Trójmieście?
- 53 12
-
2022-08-15 19:41
DFDS to patologia i panuje tam spory wyzysk na pracownikach
- 3 0
-
2022-08-15 19:37
Też zrobiłem taką wycieczkę było super.
- 1 0
-
2022-08-15 18:27
ok dfds z gdanska ok do kopenhagi bo inne linie juz po kilkudziescilatach juz tam nie plywaja tylko malme i bus przez most do DK
- 0 0
-
2022-08-15 12:28
Nie warto
- 1 3
-
2022-08-15 12:25
(2)
Powalczyć, czyli dopłacić?
- 5 7
-
2022-08-15 12:36
Daj spokuj (1)
- 0 4
-
2022-08-16 11:26
dobże
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.