• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal zbożowy. Wszyscy w drugim etapie

VIK
24 lipca 2024, godz. 07:50 
Opinie (46)
Terminal zbożowy ma być wydzierżawiony na 30 lat. Terminal zbożowy ma być wydzierżawiony na 30 lat.

Wszystkie oferty, które wpłynęły na początku lipca tego roku w związku z przetargiem na terminal zbożowyMapka w Porcie Gdynia, spełniają warunki i zostały zakwalifikowane do kolejnego etapu. O dzierżawę powalczą trzy firmy i dwa konsorcja.



Przetarg dotyczy zabudowanej nieruchomości gruntowej położonej przy nabrzeżu IndyjskimMapkanabrzeżu NorweskimMapka oraz przy ul. Indyjskiej i al. Solidarności. Postępowanie zostało ogłoszone w maju i jest już kolejnym w tej sprawie. Przypomnijmy, że na początku lipca w szranki stanęły prawie wszystkie firmy, które zgłosiły się w poprzednim przetargu oraz Krajowa Grupa Spożywcza.

Terminal zbożowy. Krajowa Grupa Spożywcza wchodzi do gry Terminal zbożowy. Krajowa Grupa Spożywcza wchodzi do gry

- Zarząd Morskiego Portu Gdynia (...) po zbadaniu złożonych przez dzierżawców wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i ofert wstępnych stwierdza, iż poniżej wymienieni dzierżawcy spełniają warunki udziału w postępowaniu i zostali zakwalifikowani do udziału w II etapie postępowania przetargowego - podały władze Portu Gdynia w komunikacie.
O dzierżawę powalczy pięciu chętnych: obecny tymczasowy dzierżawca, czyli firma Mondry (tym razem samodzielnie bez Chemirolu i dystrybutora płodów rolnych Agroloku), OT Port Gdynia, czyli firma już zarządzająca jednym z terminali w Gdyni, Szczecin Bulk Terminal, który złożył ofertę razem z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera, oraz gdyńskie firmy Speed, AstarTridente (tym razem bez NTA). Ofertę złożyła też państwowa Krajowa Grupa Spożywcza.


Według zapowiedzi Portu Gdynia rozstrzygniecie nowego przetargu powinno nastąpić do 31 grudnia 2024 r., czyli jeszcze w tym roku.

W W "zbożowym" bez zmian do czasu zakończenia nowego przetargu

Dlaczego ogłoszono nowy przetarg? Po tym, jak w listopadzie 2023 roku zarząd Portu Gdynia za najkorzystniejszą uznał ofertę złożoną przez konsorcjum Szczecin Bulk Terminal, Tapini i Ribera, pojawiły się głosy, że "oddajemy" terminal w ręce monopolisty, który ma większościowy udział w handlu zbożem w Polsce, a to zagraża równowadze rynkowej. Apelowały organizacje rolnicze. Sprawa stanęła nawet na kilku komisjach sejmowych. Za odwołaniem przetargu byli politycy wszystkich opcji. Ostatecznie pod koniec kwietnia tego roku władze Portu Gdynia podjęły decyzję o unieważnieniu tego postępowania przetargowego i ogłoszono nowe.

Konsorcjum związane z grupami Viterra i Copenhagen Merchants oprotestowało decyzję o unieważnieniu, ale wystartowało też w nowym postępowaniu.
VIK

Miejsca

Opinie (46) 8 zablokowanych

  • Basia (1)

    Wydzierżawić firmom polskim a nie ruskim lub innym którzy będą mieli dostęp do naszych portów

    • 2 1

    • Bolesław

      Pozdrawiam polskie terminale. I szczerze życzę im sukcesu w przetargu. Ale dla polskich rolników najważniejsze jest to aby wygrała firma z najlepsza oferta, która wyeksportuje szybko i sprawnie ich zboże. Rolników np. nie interesuje czy ich zboże jest przewożone samochodem polskiej marki czy francuskiej ważne aby transport był efektywny.

      • 0 0

  • Polacy nie nadają się do prowadzenia interesów. Właściciel tylko zagraniczny proszę. Poza tym te komentarze ... Co mnie obchodzi PiS czy Po ...

    • 0 0

  • Terminale muszą być prywatne. Nie mogą być państwowe.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich Związków Kredytowych; od 1992 do 2012 roku prezes Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej. Od 2001 członek, od 2005 sekretarz Rady Dyrektorów World Council of Credit Union w Madison, USA. Honorowy obywatel kilku miast amerykańskich, laureat nagród ekonomicznych w Polsce i USA; wyróżniony m.in odznaką Zasłużony Działacz Kultury (2001) i Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski...

Najczęściej czytane