- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (35 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Terminale kontenerowe utknęły w korkach
Od kilku dni ulice w sąsiedztwie terminali kontenerowych w Gdyni są sparaliżowane przez oczekujące za załadunek lub rozładunek TIR-y. Ta sytuacja doskwiera nie tylko mieszkańcom, ale też kierowcom stojącym w korkach. Wczoraj dali temu wyraz podczas spontanicznego protestu, o czym poinformowali nas w Raporcie z Trójmiasta.
O stojących TIR-ach w korku na ul. Logistycznej i Kontenerowej czy przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego od kilku dni informują nasi czytelnicy. W czwartek (26 października) wieczorem swoje zniecierpliwienie okazali też kierowcy, naciskając klaksony, czym zwrócili uwagę mieszkańców Gdyni.
- Maersk przekierowuje statki do Gdyni na terminal GCT, który od wczoraj jest sparaliżowany. Samochody stoją w kilkugodzinnej kolejce. Czas obsługi aktualnie wynosi ok. 12 godzin - napisał czytelnik.
Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkami w Baltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest, który planowany jest 8 listopada. Według przewoźników kłopoty gdańskiego terminalu powodują przekierowanie niektórych statków do Gdyni. Czy to stało się powodem korków na ul. Logistycznej i Kontenerowej? O to, co się dzieje, zapytaliśmy władze Gdynia Container Terminal i Zarząd Morskiego Portu Gdynia.
Ciężarówki blokują Kontenerową i Logistyczną (84 opinie)
- Sytuacja na drogach dojazdowych do GCT wynika ze wzrostu obrotów kontenerowych oraz idącego za nimi wzrostu utylizacji placów składowych. Staramy się obsłużyć dodatkowe statki handlowe, które w przeciwnym wypadku skierowane zostałyby do portów Europy Zachodniej. Zwróciliśmy się z prośbą do Zarządu Morskiego Portu Gdynia oraz terminalu BCT o udostępnienie terenów w bezpośrednim sąsiedztwie naszego placu pod składowanie kontenerów lub jako buforowy parking dla pojazdów ciężarowych. Zwróciliśmy się także do ZDiZ oraz kilku innych podmiotów o wsparcie w zakresie kierowania ruchem na ulicach dojazdowych. Wsparcie, o które się zwracamy, niewątpliwie przyspieszy rozładowanie korków na bramach dojazdowych. Alokujemy obecnie wszystkie dostępne zasoby ludzkie i sprzętowe celem unormowania sytuacji - poinformowały nas władze GCT.
Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest
Niestety końca problemów w Baltic Hub nie widać. W piątek (27 października) w południe w terminalu obsługiwane były trzy statki, koleje cztery czekały na redzie, w tym duży Maersk i OOCL.
- Żądamy jak najszybszego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia "strajku włoskiego", zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom obsługujących BH, a przede wszystkim przeprowadzenia diametralnych zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy - czytamy w komunikacie Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych, przesłanym także do władz Baltic Hub.
O stanowisko w tej sprawie zapytaliśmy władze gdańskiego terminalu. Czekamy na odpowiedź.
Odpowiedź na swoje pismo otrzymali za to przedstawiciele Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych. Władze terminalu jeszcze raz zaprzeczyły, że spowolnienie w obsłudze wynika ze sporu płacowego i strajku włoskiego, jaki według przewoźników toczy się w BH. Opóźnienia tłumaczono wzrostem przeładunków o 28 proc. Według władz terminalu średni czas obsługi samochodu czekającego na kontener wynosi obecnie 43 minuty. Przewoźnicy twierdzą, że kierowcy czekają ok. 4 godzin. Zapowiedź protestu władze BH nazwały "zastraszaniem", ale zaprosiły przedstawicieli PSPD do dialogu i spotkania, pod warunkiem "wycofania grożącej retoryki".
Opinie wybrane
-
2023-10-27 18:30
(5)
Śmieszne bo port posiada dwa ogromne parkingi, na jednym z nich obecnie mieści się sprzęt armii USA a drugi świeci pustkami, szkoda że żaden mózg portowy nie wpadł na pomysł by zrobić na nim bufor tak by auta nie blokowały dróg dojazdu do domów dla mieszkańców!!!! Jednak myślenie czasem boli
- 92 11
-
2023-10-28 09:34
Chłopie co port może jak płace składowe są wydzierżawione. To terminal chyba powienien się z tymi firmami co dany płac wynajmuje dogadać a nie port..
- 5 0
-
2023-10-27 18:57
przewietrz sobie umysł, wstań od kompa (3)
1. to nie są parkingi - tylko place składowe
2. jak sam piszesz jeden zajęty, a drugi tez zajęty - tak dla ścisłości
3 . myślisz że jak cieżarówka wjedzie na parking - to się potem teleportuje w miejsce rozładunku -
4. place składowe są wydzierżawione, i Port Gdynia jak na razie nie ma za wiele do powiedzenia w tym temacie.
5. port, to nie jest jedna firma - tak jakbyś się zgubił z myśleniem, jest to parenaście niezależnych od siebie firm- 32 6
-
2023-10-27 23:38
Kto decyduje w porcie? (2)
W takim razie kto ma coś do powiedzenia w Porcie Gdynia jeśli nie Zarząd Portu?
Przeczytaj ustawę o portach morskich, tam jest przynajmniej teoria.
Obecny bałagan to wynik decyzji z ostatnich paru lat, a za te decyzje odpowiada pewnie ten Rudy, o którym cały czas trąbili w TVP.- 11 8
-
2023-10-28 11:43
nie ma takiej dużej tabletki jakiej potrzebujesz.
- 2 1
-
2023-10-28 07:16
Jednak przewietrz umysł!
- 6 2
-
2023-10-30 15:01
Korki w Gdyni (1)
Dopuki nie powstanie tunel miedzy ul. Wisniewskiego a Polska /Gd. Stocznia/ to problem korkow nie zginie a wręcz będzie coraz gorzej.
- 0 2
-
2023-10-30 17:12
Raczej dopóki nie zacznie się myśleć perspektywicznie i korzystać na dużo większą skalę z kolei.
- 1 0
-
2023-10-28 07:07
GCT
Chińczyk w Gdyni już dawno powinien stanąć. Tam dopiero stawki głodowe za pracę operatora na terminalu. Warunki pracy dramat. Sznur ciężarówek na każdej lini.Kierowcy stoją pół dnia.Tam jest dobry cyrk.
Zajezdnia.Ciekawe ile wytrzymają.- 31 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.