• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminale kontenerowe utknęły w korkach

VIK
27 października 2023, godz. 15:20 
Opinie (57)

Od kilku dni ulice w sąsiedztwie terminali kontenerowych w Gdyni są sparaliżowane przez oczekujące za załadunek lub rozładunek TIR-y. Ta sytuacja doskwiera nie tylko mieszkańcom, ale też kierowcom stojącym w korkach. Wczoraj dali temu wyraz podczas spontanicznego protestu, o czym poinformowali nas w Raporcie z Trójmiasta.



O stojących TIR-ach w korku na ul. Logistycznej i KontenerowejMapka czy przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego od kilku dni informują nasi czytelnicy. W czwartek (26 października) wieczorem swoje zniecierpliwienie okazali też kierowcy, naciskając klaksony, czym zwrócili uwagę mieszkańców Gdyni.

- Maersk przekierowuje statki do Gdyni na terminal GCT, który od wczoraj jest sparaliżowany. Samochody stoją w kilkugodzinnej kolejce. Czas obsługi aktualnie wynosi ok. 12 godzin - napisał czytelnik.


Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkamiBaltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zdecydowało się na protest, który planowany jest 8 listopada. Według przewoźników kłopoty gdańskiego terminalu powodują przekierowanie niektórych statków do Gdyni. Czy to stało się powodem korków na ul. Logistycznej i Kontenerowej? O to, co się dzieje, zapytaliśmy władze Gdynia Container TerminalZarząd Morskiego Portu Gdynia.

12:02 25 PAźDZIERNIKA 23

Ciężarówki blokują Kontenerową i Logistyczną (84 opinie)

Kilkaset Tirów blokuje ulice. Nie da się przejechać jeśli ktoś nie wjedzie pod prąd. Auta stoją w miejscu. "Kolejka" ani trochę się nie rusza.
Kilkaset Tirów blokuje ulice. Nie da się przejechać jeśli ktoś nie wjedzie pod prąd. Auta stoją w miejscu. "Kolejka" ani trochę się nie rusza.

- Sytuacja na drogach dojazdowych do GCT wynika ze wzrostu obrotów kontenerowych oraz idącego za nimi wzrostu utylizacji placów składowych. Staramy się obsłużyć dodatkowe statki handlowe, które w przeciwnym wypadku skierowane zostałyby do portów Europy Zachodniej. Zwróciliśmy się z prośbą do Zarządu Morskiego Portu Gdynia oraz terminalu BCT o udostępnienie terenów w bezpośrednim sąsiedztwie naszego placu pod składowanie kontenerów lub jako buforowy parking dla pojazdów ciężarowych. Zwróciliśmy się także do ZDiZ oraz kilku innych podmiotów o wsparcie w zakresie kierowania ruchem na ulicach dojazdowych. Wsparcie, o które się zwracamy, niewątpliwie przyspieszy rozładowanie korków na bramach dojazdowych. Alokujemy obecnie wszystkie dostępne zasoby ludzkie i sprzętowe celem unormowania sytuacji - poinformowały nas władze GCT.
Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest Baltic Hub. Przewoźnicy mają dość i zapowiadają protest

Niestety końca problemów w Baltic Hub nie widać. W piątek (27 października) w południe w terminalu obsługiwane były trzy statki, koleje cztery czekały na redzie, w tym duży Maersk i OOCL.


- Żądamy jak najszybszego rozwiązania sporów płacowych z załogą i zakończenia "strajku włoskiego", zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom obsługujących BH, a przede wszystkim przeprowadzenia diametralnych zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy - czytamy w komunikacie Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych, przesłanym także do władz Baltic Hub.

O stanowisko w tej sprawie zapytaliśmy władze gdańskiego terminalu. Czekamy na odpowiedź.

Odpowiedź na swoje pismo otrzymali za to przedstawiciele Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych. Władze terminalu jeszcze raz zaprzeczyły, że spowolnienie w obsłudze wynika ze sporu płacowego i strajku włoskiego, jaki według przewoźników toczy się w BH. Opóźnienia tłumaczono wzrostem przeładunków o 28 proc. Według władz terminalu średni czas obsługi samochodu czekającego na kontener wynosi obecnie 43 minuty. Przewoźnicy twierdzą, że kierowcy czekają ok. 4 godzin. Zapowiedź protestu władze BH nazwały "zastraszaniem", ale zaprosiły przedstawicieli PSPD do dialogu i spotkania, pod warunkiem "wycofania grożącej retoryki".
VIK

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (57)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane