- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
ThyssenKrupp zainwestuje w Gdańsku. Nawet tysiąc nowych miejsc pracy
W Gdańsku powstanie centrum usług biznesowych międzynarodowego koncernu ThyssenKrupp. Zatrudnienie w nim może znaleźć nawet tysiąc osób. Ma to być typowe centrum BPO zajmujące się obsługą kadr oraz księgowością.
Koncern nie chce ujawniać jak na razie szczegółów inwestycji w Gdańsku. Sprawy nie komentuje też Invest in Pomerania, która pomaga inwestorom zagranicznym realizować projekty inwestycyjne na Pomorzu. Udało nam się jednak nieoficjalnie potwierdzić, że koncern wybrał już Gdańsk na miejsce inwestycji, a jej szczegóły będą znane na początku maja. W chwili obecnej trwają jeszcze negocjacje z niemieckimi związkami zawodowymi.
Duże inwestycje ThyssenKrupp były już ulokowane w Trójmieście. W 2010 roku ThyssenKrupp System Engineering zlikwidował zakład w Gdańsku. Produkcja zakończyła się w czerwcu 2010 roku, a pracę straciło 125 osób. ThyssenKrupp System Engineering to część ThyssenKrupp AG, jednego z największych światowych producentów stali, piątego co do wielkości przedsiębiorstwa na rynku niemieckim.
Oddział koncernu zaczął działać w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym, który jest częścią Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, w lutym 2006 roku. Firma zajęła biura i halę produkcyjną o powierzchni około 3,2 tys. m. kw. Zaczęła wytwarzać m.in. specjalistyczne obrabiarki, oraz gotowe systemy montażowe łącznie z urządzeniami testowymi dla przemysłu samochodowego na całym świecie.
BPO (Business Proces Outsourcing) to ważny obecnie obszar rozwoju polskiej gospodarki, także województwa pomorskiego. Działające w Polsce centra BPO zatrudniają już 100 tys. osób, co klasyfikuje nasz kraj na pierwszym miejscu w Europie i trzecim na świecie. Najczęściej centra są tworzone do obsługi takich procesów biznesowych jak: księgowość, IT i obsługa klienta. Na rynku trójmiejskim funkcjonuje ponad trzydzieści centrów usług biznesowych, które zatrudniają około 11 tys. pracowników. Połowa tych podmiotów zajmuje się outsourcingiem usług finansowych. W tym segmencie zatrudnienie znajdują przede wszystkim ludzie młodzi - absolwenci uczelni wyższych, znający języki obce.
Trójmiasto zdobyło też w 2013 roku tytuł Best City of the Year, który został przyznany podczas gali Poland Outsourcing and Shared Services Awards. W kategorii najlepszego miasta roku, Trójmiasto pokonało Kraków, Poznań i Wrocław, które również znalazły się na tzw. krótkiej liście nominowanych. Zwycięzców w 17 kategoriach wyłoniło międzynarodowe jury złożone z ok. 20 ekspertów związanych z sektorem BPO/SSC, reprezentujących firmy z branży (m.in. State Street, UBS, Alexander Mann, Credit Suisse, TATA), a także firmy doradcze (Jones Lang LaSalle, Boston Consulting Group) oraz największe stowarzyszenia branżowe w Polsce i Europie ABSL, ASPIRE oraz Europejskie Stowarzyszenie Outsourcingu (European Outsourcing Association).
Miejsca
Opinie (253) 7 zablokowanych
-
2014-03-27 10:02
(17)
hura !
- 57 28
-
2014-03-27 12:17
To teraz tylko poczekajmy aż kochani i uwielbiani przez nasz Rząd Rosjanie... (1)
Zaczną tworzyć miejsca pracy na wschodzie Polski...Rozbiór , przecież to takie proste....
- 11 16
-
2014-03-27 14:11
ale z Ciebie... debil
- 13 9
-
2014-03-27 12:24
Ciekawe które Centrum Biurowe sponsoruje ten artykuł ???? (2)
- 14 10
-
2014-03-27 12:32
Chodzą słuchy,
że centrum twojego starego. Ale różnie z plotkami bywa, więc nie przejmuj się.
- 24 9
-
2014-03-28 11:58
Podobno Rów Palikota
- 0 0
-
2014-03-27 12:47
Jak nic sie nie dzieje (6)
to źle, jest darcie ryja, że w trojmiescie sie nic nie dzieje, nie jest atrakcyje i w ogóle wina Tuska Adamowicza i wszystkich wokół-tylko nie Wasza. Jak otwierają to źle, bo to zachodnie, niemieckie, praca niewolnicza za najniższą krajową, skandal, tania siła robocza. A kto Wam broni wiecznie narzekąjący robole podnosić kwalifikacje, uczyć sie inwestować w siebie? Całe życie nie przeszkadzało Wam napier***nie stemplem na trzy zmiany, baliście sie zrobic cokolwiek żeby to zmienić a teraz nagle uważacie ze należy się Wam coś wiecej. może i bedą zatrudniać za najniższą krajową, ale co w tym złego? student nie pojdzie? Pójdzie z pocałowaniem w ręke. Zdobędzie doswiadczenie i do nastepnej pracy bedzie startował z wyzszego pułapu. Osoby z odpowiednimi kwalifikacjami zarabiają odpowiednio wiecej. A jak pracujesz całe życie za najnizszą krajową, pretensje mozesz miec tylko i wyłacznie do siebie. Zrób sobie Januszu rachunek sumienia i odpowiedz na pytanie "gdzie popełniłem błąd".
- 31 11
-
2014-03-27 14:27
leming ty sobie oszczędź tej litani wypocin bo nikt ich czytac niebedzie (5)
zawsze leming musi sie głupotą pochwalić !!90% młodzieży deklaruje emigracje !!To tez zasługa Tuska!! To on zlikwidował zawodówki i zlikwidował przemysł ale za to zwiększył biurokracje.No i można mu podziękować jak marnuje nasze podatki jak dzisiaj podali 50 mln poszło na portal internetowy dla bezdomnych !!Bezdomni są zachwyceniu i napewno mu podziękują. Podobnie jak dzieci niepełnosprawne którym mówi ze kasy niema!!
- 11 22
-
2014-03-27 17:44
cierpisz na sklerozę - likwidacja zawodówek to "dzieło" profesorka Handke - AWS (3)
Oczywiście, PIS, AWS, PO to tylko etykietki - dla takich bezmózgowców jak ty.
- 12 5
-
2014-03-27 19:54
kolega przeczytał nagłówki po łebkach i stąd takie poglądy. O Szkołach zawodowych było dziś na trojmiasto, o niepełnosprawnych oglada codziennie w wiadomosciach, o portalu empatia kilka dni temu. Żadnych konkretów, tylko ogólniki do tego wystarczy dodac "leminga" albo innego lewaka i ciach jest post
- 6 1
-
2014-03-28 06:13
(1)
kolega chyba zapomniał, że tusk też w AWSie był
- 2 0
-
2014-03-28 06:44
a kto nie był?
Z tej zbieraniny mamy przedstawicieli w kazdej partii.
- 0 1
-
2014-03-28 08:33
Pisklaku,zacznij poprawnie pisać po polsku! Kaleczysz ojczystą mowę!
- 0 0
-
2014-03-27 13:19
zgadzam się w 100%. ale lepsze to niż nic j
- 4 2
-
2014-03-27 13:47
Ukraińców zatrudnią :D
- 6 0
-
2014-03-27 13:57
na wnp.pl napisali, że tylko 800 miejsc pracy...
praca.wnp.pl/thyssenkrupp-zatrudni-800-osob,221889_1_0_0
Czekam na następny portal, który napisze o prawie 10 000 miejsc pracy Thyssena w Gdańsku- 8 5
-
2014-03-27 16:43
To już wiem co będą produkować (1)
W czasie wojny pracowali na cześć i chwałę Hitlerka odlewając armaty - to teraz co ruchome schody będą produkować?
- 6 5
-
2014-03-27 19:56
Nic łosiu
do pracy biurowej bedą zatrudniać.
- 3 3
-
2014-03-27 10:16
Prosze pokazac ile Polskich firm inwestuje na Pomorzu i jakie ???? (46)
Wiecznie slyszymy ze zagraniczne podmioty tworza hucznie zaplecze biurowe w Trojmiescie bo chyba chca pracownika za 1300. Pokazmy jakie koncerny typowo Polskie inwestuja na Pomorzu w budowe duzych fabryk produkujacych wspaniale samochody Polskie , Samoloty , i inne inowacje ktore swiat moga zadziwic i za dobra prace pracownikowi zaplaca np. 5000 podstawowej pensji bo to uczciwe ! Wskazmy i tez hucznie opiszmy jakie i ile Polskich koncernow przemyslowych buduje wspaniale fabryki na Pomorzu bo miejsce pod fabryki jest w nadmiarze za miastem. Pokazmy tez dlaczego zagraniczne koncerny Polakowi w Polsce placa np. 1600 a na identycznym stanowisku w Europie placa 2000 do 3000 Euro i kto na to pozwala ?.. . Wiec gdzie jest blisko Trojmiasta wspaniala fabryka Polskich samochodow sportowych ?
- 205 85
-
2014-03-27 10:22
slyszales o wolnym rynku? (18)
na tym "zachodzie", ktorym wiele nie wiesz, za fryzjera tez placi sie 50-100zl. Czy placisz tyle (bo to UCZCIWA - "zachodnia") kwota Twojemu fryzjerowi, mimo, ze on chce 20?
Popyt-podaz. Poczytaj, zrozumiesz.- 54 49
-
2014-03-27 10:29
(8)
20zł za fryzjera? Chyba u szwagra maszynką na łyso. 50-100zł płacę za fryzjera w Trójmieście, więc na zachodzie może i 50, ale euro. Właśnie zdałem sobie sprawę z tego, że nigdy nie strzygłem się na tzw. zachodzie, więc nie wiem jakie są ceny tego typu usług. Ale co do reszty masz rację.
- 25 34
-
2014-03-27 11:12
Ja u szfagra za dyche sie strzyge na łyso.
Ale składkę odprowadzamy BUAHAHAAHAHAHHAHA
- 12 5
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2014-03-27 13:54
Za 100 zł to chyba się strzyżesz u damskiego, na metroseksa ;)
- 19 4
-
2014-03-27 13:55
W UK strzyżenie 17 funtów,w Polsce 5 funtow. Strzyge sie tylko na odwiedziny u rodziny :p (1)
- 6 1
-
2014-03-29 17:28
U Angielki okolo £10, u ciapka £3. Normalne meskie strzyzenie bez dziwactw, ale tez nie na tzw. pale.
- 1 0
-
2014-03-27 20:48
Tyle to fryzjera płacisz? (1)
te 50-100 zeta to chyba za strzyżenie na jajach i golenie w rowku, ten fryzjer niezłego naiwniaka ustrzelił.
- 7 0
-
2014-03-28 00:32
pewnie fryzjer to gej i w tej stołówce jest
masaż główki...
- 4 0
-
2014-03-28 06:16
a to co było kiedyś między nogami rozumiem że już dawno ci odpadło
- 1 0
-
2014-03-27 10:51
a co ma przyklad '' fryzjera z np. Niemiec '' do calosci bo nie rozumiemy ? (3)
Sam potwierdzasz ze gdyby Polak zarobil rowniez 2000 czy 3000 euro to by rowniez mogl placic za usluge fryzjera np. 100 zl czyli powiedzmy 25 euro ! Ba wiecej powiem ..potwierdziles jaka jest relacja cen za uslugi zagranca do zarobkow czyli tam jest nawet duzo taniej. Sprawa druga ! mowisz wolny rynek ?...smiechu warte bo jakos ceny mozna u nas wprowadzic tzw. zachodnie '' za wszelkie produkty a pensji nie ?...wiec ty moze nie potrafisz czegos zrozumiec !. Polska zgodzila sie szybko wyrownac ceny w PL na podobne lub wyzsze niz w krajach tzw. zachodniej Europy a co z pensjami ? pensji sie nie da wyrownac ?...tylko nie mow o bzdetach ty[pu wydajnosc etc. bo zachod ma mniejsza wydajnosc pracownikow niz polski pracownik a juz nie wspominam o pracownikach Chin ktorych wydajnosc jak ost. podano jest 300 proc do 500 prc wyzsza niz europejczyka . Wiec co z pensjami skoro polski pracownik jest wydajniejszy od np. Niemca czy Anglika ktory zarobki ma na poziomie 2000 euro ,,anglik oczywoscie funty a polak nadal dostaje 1600 zl. czyli np. 400 euro i to w zagranicznym koncernie ktory w kraju rodzimym potrafi placic 2000 czy 3000 euro a u nas dziwnie nie ! i to jest dziwne . A co ciekawsze podaja i chwala sie analizami zyskow w PL na poziomie miliardow ale jak sa pytania skoro miliady zysku tu uzyskuja to dlaczego pensje tak niskie itd. iii wtedy ciagle slychac milczenie . Wiec w czym problem ?
- 29 17
-
2014-03-27 11:08
(2)
Problem w tym że jesteśmy kolonią zachodu i już zawsze będziemy tanią siłą roboczą tz niewolnikami i nic i nikt już tego nie zmieni ,tak jak nic nie zmieniło się od 1989 roku ,tyle tylko że jest jeszcze gorzej
- 31 18
-
2014-03-27 19:51
Zawsze?!? utop sie bo siejesz ferment. (1)
- 4 6
-
2014-03-27 21:50
Wolę utopić twój łeb zak...y w kib....u,może byś wtedy zmądrzał
- 5 4
-
2014-03-27 11:16
nie ma osle wolnego rynku (3)
w polsce zaczynasz dzialalnosc zus wynosi 1000 zl , w uk 3 funty tygodniowo , paliwo w uk za godz pracy mozesz kupic 5 litrow paliwa , w polsce 1,2 litra mowie tu o placy minimalnej , w polsce masz urzedy przeciwko obywatelowi , a w uk sluza ci pomoca , te twoje porownanie z wolnym rynkiem jest takie jakby kazali ci biec z plecakiem pelnym kamieni ok 20 kg , a twojemu rywalowi bez plecaka ,polska to oboz pracy, bez perspektyw , ludzie kasy nie maja nie ma sie jak przebic a jak juz ci sie uda to urzednicy cie zniszcza za byle co , malo tego w perspektywie mamy gospodarcza konfratacje z rosja , wiec trzeba nabrac pozyczek na zbrojenia , a kto to splaci , napewno nie ja !
- 30 11
-
2014-03-27 11:51
Nie kwękaj,tylko emigruj do tego piękneeeego UK. Kwękaczy nam tu nie trzeba. Ja byłem i wróciłem. W Polsce lepiej,taniej się (2)
- 22 8
-
2014-03-27 14:28
leming ty nieucz swojej głupoty innych (1)
- 1 11
-
2014-03-27 16:39
Naucz się odmiany słowa "leming" i pisowni "nie" z czasownikami.
Kaleczysz polską mowę, pisklaczku.
- 12 1
-
2014-03-27 15:21
I zaraz jakiś neoliberał ekonomiczny stwierdzi, że to wynika z niższej efektywności polskiego pracownika(fryzjera).
Pewnie ten z UK 4-5 klientów obrabia w tym czasie, gdy nasz zaledwie jednego- 9 1
-
2014-03-27 10:30
bo inaczej to bez sensu (2)
Przecież gdyby w Polsce też musieli płacić 2-3 tys Euro za tę odtwórczą robotę, to nie byłoby sensu likwidować tych miejsc pracy w Niemczech. A tak siła robocza tańsza o 50%, przeszkolenie stanowiskowe kilka dni, podaż kandydatów "po licencjacie" nieograniczona - nic tylko fakturować, fakturować, fakturować na Wisłą zamiast nad Renem
- 24 6
-
2014-03-27 10:51
chyba na Cypr a nie nad wisłą...
podatki to niby gdzie płacą...
- 6 4
-
2014-03-27 11:02
tam się poważnych miejsc pracy nie likwiduje bo rząd i i związki zawodowe nie pozwolą, ewentualnie te śmieciowe miejsca pracy tworzy się w krajach podległych gdzie z polakiem za 300 Euro można zrobić wszystko a drugi polaczek jeszcze klaszcze z uciechą chwaląc takie porządki
- 9 9
-
2014-03-27 10:54
TKE (4)
Pracowałem przez ponad 5 lat w jednej ze spółek ThyssenKrupp w Polsce i średnia pensja wynosiła ponad 7000 tys brutto. Tak więc nie marudź tylko się ciesz! To bardzo dobra wiadomość!!
- 27 5
-
2014-03-27 11:36
(3)
7000 tys.brutto. no,no nieżle
- 16 0
-
2014-03-27 11:53
(2)
no czad, to nawet nie jest 2000 euro, żyć nie umierać
- 2 18
-
2014-03-27 12:36
I czego się ciskasz? (1)
To jest płaca dla średniego stopniem, bo nie kierownika, pracownika administracji samorządowej w większości krajów UE. Oczywiście to rewelka nie jest, ale mało też nie.
- 11 2
-
2014-03-27 13:26
To nieprawda. A firmy jak Krupp chca tu byc i wcale nie ze wzgledu na koniunkture.
- 1 2
-
2014-03-27 11:26
Kto na to pozwala? (9)
Litr mleka w Norwegii 8zl, piwo na miescie 50zl, wynajem mieszkania 40mkw. 6000zl.
Prosze porownac z cenami w Polsce....- 14 6
-
2014-03-27 11:47
(3)
Przesadzasz za mieszkanie w Tonsberg 46m2 6,5 tys. NOK czyli c/a 3,25 tyś zł. A na wiosce można wynająć o takiej powierzchni mieszkanie za 3-4 tyś NOK
- 2 1
-
2014-03-27 11:49
Tyś wynajął? (2)
- 4 1
-
2014-03-27 21:18
(1)
Tak się składa że tak. Boli Ciebie, czy zazdrościsz?
- 2 2
-
2014-03-28 00:54
Tyś nie pojął meritum przekazu...
- 0 2
-
2014-03-27 11:56
(3)
kolejny kretyn co pracuje w norwegi i przelicza na złotówki, śmiech. Płacisz w norwegii złotówkami przywiezionymi w worku z polski?
- 19 1
-
2014-03-27 13:02
Zarabiam w Norwegii i wydaje w Norwegii (2)
Nie maozna oczekiwac zarobkow norweskich, niemieckich itp. w Polsce, przy polskich cenach mieszkan, transportu, zywnosci.
- 8 2
-
2014-03-27 13:34
Ale w Niemczech juz tak (1)
Ceny w Lidlu w Niemczech są w większości niższe niż w Polsce - jak to wytłumaczysz mądralo?
- 11 4
-
2014-03-27 19:53
Tym ze oni eksportuja ten szajs by nam wcisnac, nie wszystko produkowane jest w PL dlatego nie kupuje w SS-Lidlu.
- 3 0
-
2014-03-27 19:07
...WTF?
Dziś miałem (znowu!!!) 3 pary norweskie , ni w ząb po polsku, chętne na wynajem kawalerki.Pokazywali zaświadczenia, że mają prace i stały dochód, e ja im nie wierzę, bo to inna kultura .... ja wiem, ja rozumiem , że każdy chce i szuka lepszego życia, że u nich tak ciężko, ale w końcu wynająłem polskim budowlańcom.
Pozdrawiam normalnie myślących i pozostałych również ( a jakże!)- 1 1
-
2014-03-27 11:53
1300? Chyba raczej 3x tyle.
- 7 0
-
2014-03-27 12:05
kto to kupi (1)
jak bedzie klient na polski samochod sportowy to wybudujemy fabryke (w Tajlandi)
- 2 0
-
2014-03-27 14:05
Lepiej w Wietnamie
- 1 0
-
2014-03-27 12:12
Komu potrzebne te biura w Trójmieście??? (1)
Centrum finansowe...???? zwykłe wklepywanie faktur!
- 6 17
-
2014-03-27 15:08
lepiej na zasiłku pomarudzić?
- 8 0
-
2014-03-27 12:35
Na pomorzu jest deficyt energetyczny i póki się tego nie zmieni
np poprzez budowę elektrowni atomowej wszystkie inwestycje przemysłowe dalej będą się lokować w Pd Polsce
- 11 0
-
2014-03-27 13:01
W Polsce pieniądze są inwestowane w konkordat, renty dla alkoholików i sektor publiczny
Wydatki na konkordat są wyższe niż na naukę,
Nie ma kasy dla rodziców niepełnosprawnych dzieci i ich rehabilitację ale są renty dla alkoholików i nawet dwie godziny religii w szkołach specjalnych przy brakach godzin rehabilitacyjnych tamże.
To jest przyszłość powtarzana przez kolejnych Mężów Stanu i wybieranych demokratycznie rządów.- 6 2
-
2014-03-27 19:01
'polski' pisze się z malej litery jako przymiotnik
nie będący częścią nazwy własnej. Nie kalecz języka ojczystego:)
- 2 0
-
2014-03-28 10:20
twój Jarek K. i tak nie wygra w Gdańsku
- 0 0
-
2014-03-27 10:17
Mój pradziadek dla nich pracował (17)
Tylko nie z własnej woli, jak pamiętam.
- 346 15
-
2014-03-27 10:27
Mój też :) (2)
- 24 3
-
2014-03-27 11:52
A mój był w Wehrmachcie (1)
- 33 10
-
2014-03-28 08:07
.
idiota
- 0 4
-
2014-03-27 10:32
(8)
i co z tego ?
- 9 24
-
2014-03-27 10:40
Bosch Siemens (5)
i cała plejada firm wyrosła na darmowych wojennych robotnikach
- 57 2
-
2014-03-27 12:13
Niezły BAYER... (4)
to ci od tych dezodorantów z czasów II WŚ?
- 29 0
-
2014-03-27 12:34
(1)
Ciagna tu znow ci bajeranci
- 6 2
-
2014-03-28 00:37
A BMW produkowało silniki do samolotów..
.
- 2 0
-
2014-03-27 12:39
Nie. To była Degussa (dzisiaj min. Evonik) i IG Farben.
- 6 1
-
2014-03-28 04:55
a niejaki Hugo Boss ich ubierał
eleganckie mundurki dla każdego ;)
- 5 1
-
2014-03-28 08:10
. (1)
a ja chodzę w butach han wag-producent butów dla armii niemieckiej II wojny
- 0 1
-
2014-03-28 08:30
A ja Han Solo...
- 1 0
-
2014-03-27 10:45
No widzisz jaki teraz postęp. Już nie muszą nas wozić na roboty do Niemiec, przywieźli swoją robotę do nas. Dla naszego dobra oczywiście. Może nawet pan premier przyjedzie z tej okazji? Wspaniale kraj nam się rozwija, nieprawdaż?
- 39 6
-
2014-03-27 10:55
wtedy to miejsc pracy dla Polaków i nie tylko stworzyli że ho ho!
- 12 1
-
2014-03-27 12:26
niech sie cieszy ze miał robote! (1)
teraz to nie ma roboty dla ludzi z moim wykształeceniem!
- 1 9
-
2014-03-27 14:20
Politolog,czy osioł bez szkoły?
- 10 1
-
2014-03-27 14:53
Wierzysz swojemu dziadkowi
w to co mowi? Nie daj sobie robic wody z mozgu
- 2 7
-
2014-03-27 10:18
(12)
jedynym powodem, dla którego niemiecka firma wybrała Gdańsk to taka, że jest to niemieckie miasto
- 61 117
-
2014-03-27 10:32
nasi są daleko ale przyjdą
- 5 5
-
2014-03-27 10:33
No i kolonia kulisów za pól darmo
- 6 7
-
2014-03-27 10:38
(3)
W tej chwili jest to polskie miasto, a w przeszłości było wielonarodowe, przez większość swojego istnienia pod egidą RP. Niemieckie to było wg Hitlera i jemu współczesnych.
- 25 4
-
2014-03-27 11:14
I bardzo dobrze. Przynajmniej nas szfaby obronią jak Sikorski dalej będzie bredził.
- 4 16
-
2014-03-27 14:53
Zrobmy referendum! (1)
- 3 3
-
2014-03-27 19:39
Zrób sobie lewatywę!
- 7 0
-
2014-03-27 12:42
Kolejny, który o*ujał! Czy fakt, że w mieście mówiono, głównie po niemiecku, oznacza, że miasto było niemieckie? Historię poczytaj i nie pleć andronów.
- 5 1
-
2014-03-27 13:15
tak jak Dr Oetker znowu w Gdańsku
- 7 3
-
2014-03-27 14:55
Referendum jak na Krymie!
Gdansk znowu do Bundesgebiet!
- 5 3
-
2014-03-27 19:34
MIEDZYNARODOWA grupa przemysłowa, oszołomie.
- 0 4
-
2014-03-28 01:23
Gdyby to było niemieckie miasto to by w tunelu moczem nie śmierdziało
- 2 0
-
2014-03-28 09:47
Gdańsk nigdy nie był niemiecki!
był wielonarodowościowym miastem zrzeszonym z Hanzą, żyjącym z handlu i bursztynu, podejmującym królów, mającym kontakty nie tylko z całą Europą.
Ale pamiętaj że zawsze, ale to zawsze był miastem polskim (nawet w okresie Wolnego Miasta podkreślał silne związki z Polską)!- 1 2
-
2014-03-27 10:18
Nic nie wnoszące do gospodarki przerzucacze liczb na ekranach monitorów. (14)
Pierdzistołki bez perspektyw.
- 136 57
-
2014-03-27 10:20
Dokładnie (9)
Za 1200 miesięcznie
- 27 19
-
2014-03-27 10:24
przeciez nikt nikogo nie zmusza do tego (5)
A co przynosi gospodarce kwiaciarnia, czy kawiarnia? Tez cokolwiek nie zostaloby tam sprzedane - szybko znika.
Praca nie musi byc rozumiana w sensie fizyki Newtona. To nie jest sila * przesuniecie. Chodzi o konkretna wartosc jaka komus to daje. Jesli ksiegowosc jest niepotrzebna, to rownie dobrze przemysl filmowy nie daje niczego, bo "nie wnosi nic do gospodarki"....
Biadolenie.- 33 7
-
2014-03-27 10:51
..Chinystały sie potegą gospodarczą własnie dlatego ze cały swiatowy przemysł sie donich przeniusł z produkcja!! (3)
tam ani jedna zachodnia firma niema swojego zaplecza biurowego
- 7 16
-
2014-03-27 10:53
najpierw słownik w renkie a potem spowrotem do gimbazy (1)
- 22 3
-
2014-03-27 10:57
dobre:)
"renkie" "spowrotem"
Jakieś nowe wyrazy ?- 8 6
-
2014-03-27 11:58
Naucz się odmieniać rzeczownik "leming", rzekomy Polaku...
- 7 0
-
2014-03-27 10:52
ostatni kryzys pokazał że nawet kot w worku może mieć wartość miliardów
i bardzo dużo te koty i worki wniosły w rozwój gospodarek
- 7 0
-
2014-03-27 12:21
1200 .... (2)
Hmm Ciekawe skąd masz takie info?! Zarobki przeciętnego junior accountanta oscylują w okolicach średniej krajowej czyli jakieś trzy razy więcej.
- 6 3
-
2014-03-28 04:58
junior accountant? (1)
to jakieś parzystokopytne? nie kumam twojej korporacyjnej gadki, mówże po polsku
- 3 1
-
2014-03-28 08:35
I dlatego nie zarabiasz trzy razy więcej, robaczku :*
- 0 0
-
2014-03-27 10:24
Nic nie wnosi do gospodarki?
Zdejmuje z budżetu problem bezrobotnych - zasiłki, pomoc społeczna, aktywizuje bezrobotnych itp.
- 33 7
-
2014-03-27 16:15
(2)
napisał to ktoś kto o godzinie 10:18 siedzi przy komputerze i komentuje :) zapracowany gość wnoszący do gospodarki ....... coś ?
- 6 1
-
2014-03-27 16:35
Ja wnoszę do gospodarki 100. (1)
- 3 1
-
2014-03-28 09:24
Nikt nie zapytał,czego 100? :(
- 0 1
-
2014-03-27 10:20
Nowe miejsca pracy dla tanich pracowników (2)
informacja nie jest potwierdzona a sama inwestycja to perspektywa 3-4 lat
- 67 17
-
2014-03-27 12:09
zwiazki zawodowe (1)
zeby wystarczylo dla drogich zwiazkowcow, trzeba zatrudniac tanich pracownikow.
- 9 4
-
2014-03-27 12:47
raczej dla drogich nowobogackich właścicieli biurowców
- 10 1
-
2014-03-27 10:22
Wiecznie tylko obce inwestycje. (18)
Obce firmy naszym kosztem czerpią zyski ale dla swoich krajów.
np. Biedrona , Lidl i każda zagraniczna firma zyski z działalności w naszym kraju wyprowadza z naszego kraju a my nic z tego nie mamy poza miejscem pracy.- 81 36
-
2014-03-27 10:31
(10)
a teraz wyobraź sobie że Biedrona i Lidl zamknie działalność na terenie Polski i mamy co ?
Jeszcze większe g###o, brak miejsc pracy i brak jedzenia w cenach hurtowych.- 28 18
-
2014-03-27 11:56
Właśnie !!!
Powinniśmy się cieszyć że Polska jest atrakcyjnym miejscem dla inwestorów, przypomnij sobie jak było za komuny, gdy wszystkie firmy były państwowe, fajnie było co ? Jeździłeś syrenką lub maluchem i żarłeś resztki na kartki, Zachód mogłeś zobaczyć jedynie na pocztówkach...
- 9 11
-
2014-03-27 11:59
(5)
Androny kolego prawisz. Takie sklepy to żadna inwestycja. Gdyby zniknęły Lidle ich miejsce natychmiast zajmą inne. Polomarkety, Topazy, albo nawet małe sklepy. O miejscach pracy mówisz? Jedno miejsce pracy w markecie typu Lidl likwiduje 3-5 miejsc pracy w okolicznych małych sklepach.
- 10 8
-
2014-03-27 14:48
polskie = duzo drozsze (3)
Nie wiem dlaczego...
- 3 1
-
2014-03-27 18:11
(2)
Bo Polak chce się nachapać od razu, marża kilka procent to przecież dla niego za mało, musi być od razu kilkadziesiąt, BOMI przykładem, chcieli dymać rodaków wysokimi cenami, na pochybel im i im podobnym
- 5 2
-
2014-03-27 19:59
Nie calkiem bo Bomi zle postawilo na wysokiej jakosci towary zamiast sprzedawac takim jak ty tanioche jakościową. (1)
Źle zrównoważyli, powinni troche taniego padła wstawic jak biedra i sridle.
- 3 1
-
2014-03-27 21:04
Przecież tam było takie same tanie padło tylko w wyższych cenach !!! A przeinwestowali kupując Rabat Pomorze...
- 1 0
-
2014-03-28 10:02
Oczywiscie. Bo polomarkety maja kapital, zeby lidle czy 3000 biedronek zastapic. Tylko do tej pory nie maja tylu sklepow, bo konkurencje lubia i nie chca im bruzdzic...wez przestan.
- 0 1
-
2014-03-27 13:31
(2)
Nic nie stało na przeszkodzie, by polski inwestor zainwestował w własną sieć sklepów. Wtedy kasa by zostawała w Polsce, zamiast odpływać do Niemiec czy Portugalii.
- 4 1
-
2014-03-27 13:54
(1)
Stoi. Trzeba mieć dostęp do kredytu żeby wybudować ten sklep. W latach 90-tych nasze firmy kredyty miały po kilkadziesiąt procent, podczas gdy firmy francuskie i niemieckie brały u siebie kredyty na 5%. Dzisiaj jest lepiej, ale rynek jest już opanowany przez firmy francuskie i niemiecki.
- 5 2
-
2014-03-27 20:20
Jak się nazywa ta sieć, hmmm. Peter und Paul? Pierre et Paul? Nie pamiętam, czy to francuska, czy niemiecka...
- 1 2
-
2014-03-27 10:49
To otwórz naszą inwestycję, bo widzę że mam do czynienia z wysokiej klasy specjalistą.
pzdr- 21 5
-
2014-03-27 14:14
Portugalia akurat jest niemal tak samo biedna,jak Polska...A Biedronka dawno nie jest już portugalska. (3)
Biedronkę założył Polak i sprzedał Portugalczykom. Ot i "polska inwestycja". A Portugalczycy sprzedali bodaj Holendrom. Też cienko przędą. A nawiasem mówiąc,to są polskie sieci sklepów i "markietów",kupujecie tam? Czy tylko ciągle narzekacie na "upadek polskiego handlu"? A wszystkie sklepy zatrudniają Polaków...
- 5 3
-
2014-03-27 14:24
(1)
Są tacy co zawracają uwagę na to w czyich sklepach kupują. Ja na przykład :-) A Biedronka należy nadal do Jerónimo Martins z Portugalii.
- 4 0
-
2014-03-27 16:43
No dobrze,może mi sie pomyliło z tymi Holendrami... Nawiasem mówiąc też bym wolał polskie sklepy,ale np. Zatokę wykupują
- 0 1
-
2014-03-27 19:23
Bieda jest portugalska
Bieda jest portugalska,tylko firmę jmb chcieli ,czy przenieśli do Holandii ze względów podatkowych
- 0 0
-
2014-03-28 09:49
większość świeżych produktów (warzywa, owoce itd.) jest od polskich dostawców!
- 1 0
-
2014-03-28 09:59
Zyski. A ile polskich firm robi kase na produktach dla biedronki? Myslicie, ze jak np. mleko kosztuje 2.5 to cale 2.5 x dzienna sprzedaz idzie do Portugalii.
- 0 0
-
2014-03-27 10:30
logika (3)
to chyba jasne ze wola zainwestowac w polsce bo lepiej im jezdzic do polski a nie do pakistanu lub indi a polski biedak za minimum bedzie tyral piatek swiatk i niedziela na stresie zeby go nie zwolnili bo kredyty trza placic
- 85 14
-
2014-03-27 10:47
(2)
Kredyty pożyczone w ich bankach :-) Taka karma. Podziękujmy ojcom założycielom III RP.
- 15 7
-
2014-03-27 21:21
Dokladnie. (1)
Pracujesz w niemieckiej koroporacji (moze byc francuska albo amerykanska), bierzesz kredyt na d*pne mieszkanko w polu w niemieckim banku (moze byc francuski lub amerykanski), pozniej dojezdzasz do tego niemieckim szrotem (..), Niemcom odpada koszt utylizacji a cebulak sie cieszy, ze przerobil na gaz. Na koniec dla rozrywki poczytasz sobie fakt (niemiecki wlasciciel) i zagryziesz kielbasa z niemieckiego Lidla......
To nie sa bajki, to sa fakty. Ciekawe gdzie ida zyski, i gdzie jest dobra naszego narodu w tym wszystkim.- 4 0
-
2014-03-27 21:26
aha, a jak cie stac na wakcje to bierzesz last minut w niemieckim TUI
bo trzeba miec pieniadze a nie puste slowa hahahahahah
- 1 0
-
2014-03-27 10:34
Pozdrawiamy Transcom /Kołobrzeska/ (3)
Ich 7 20 PLN za godzinę, zużyty sprzęt i milion ogłoszeń na trojmiasto.pl bo pracowało u nich większość Trójmiasta i zwalniało się szybciej niż pracowało :)
- 111 8
-
2014-03-27 11:41
Popieram (2)
Transcom - wyzyskiwacze !
- 30 1
-
2014-03-27 18:38
(1)
A co to za szajs firma ten Transkom, bo nie słyszałem ?
- 5 0
-
2014-03-27 21:37
play
- 0 0
-
2014-03-27 10:44
Polak narzeka na wszystko (8)
Macie racje, lepiej powiedzmy im, żeby się stąd zabierali. Po co ma u nas cokolwiek powstawać??
ludzie opanujcie się.- 76 40
-
2014-03-27 10:51
polak narzeka (1)
pewnie pracujesz za niezla kase i co narty zima malorka latem i pewnie poco tu narzekac
- 15 12
-
2014-03-27 12:48
Pierdoła, nie zrozpaczony.
Zacznij się w końcu uczyć, podnoś kwalifikacje i zmień pracę na lepiej płatną. Nie chce Ci się? To jęcz dalej.
- 13 6
-
2014-03-27 10:52
(1)
jestem opanowany, dlatego zastanawiamy się z rodziną nad opuszczeniem tego specyficznego kraju
- 16 5
-
2014-03-27 14:17
Papaśki. Tylko nie wyląduj przypadkiem w jeszcze bardziej specyficznym...
- 7 6
-
2014-03-27 10:56
Zgadza sie !!!!!!!!! (1)
Jak mamy byc rynkiem taniej sily roboczej i zbytu i nic nigdy nie osiagamy to masz racje ze lepiej niech tu nie inwestuja. Polacy musza zrozumiec ze sami staja sie '' niewolnikami '' i jak tego sie nie przerwie to bedzie wieczna bieda i dziadowo .
- 10 8
-
2014-03-27 11:20
jak chcesz to przerwać ?
- 11 0
-
2014-03-27 11:53
To nie ludzie tylko śledzie z UM
Żal im d..y ściska, że to nie u nich
- 7 3
-
2014-03-27 14:26
Prawda
Gdyby inwestycja miała powstać we Wrcławiu to zaraz by psy wieszali - dlaczego nie u nas... pewnie że lepiej gdyby wybudowali wielką fabrykę, ale trzeba cieszyć się z tego co jest.
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.