- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
thyssenkrupp Group Services Gdańsk: Rozwój w niepewnych czasach
W krótkim czasie pokonali drogę od startupu do dużej firmy zatrudniającego setki osób. Jeszcze przed pandemią koronawirusa firma thyssenkrupp Group Services wdrożyła szereg zmian, które pozwalają jej rozwijać się nawet w obecnym, trudnym okresie.
Firma thyssenkrupp Group Services funkcjonuje w Gdańsku od 2014 roku. I od tamtej pory stale się rozwija. Jeszcze "wczoraj" była małym startupem, a "dziś" zatrudnia już ok. 400 specjalistów z obszaru finansów, księgowości, controllingu, HR, IT i zarządzania projektami. Pracowników kusi konkurencyjnym wynagrodzeniem, pakietem benefitów i atrakcyjnymi możliwościami rozwoju.
Jak przyznają przedstawiciele gdańskiego oddziału thyssenkrupp, wraz z rozwojem oraz powiększaniem struktury i oferty usług wyzwaniem okazały się charakterystyczne dla dużych firm kwestie, takie jak złożoność procesów decyzyjnych, mnogość systemów zarządzania i operacyjnych czy utrudniona możliwość nawiązania bliskich relacji ze współpracownikami. I to głównie z tego powodu nowy zarząd firmy już wiosną ubiegłego roku postawił na zmiany.
- Zaczęliśmy od analizy naszych mocnych i słabych stron oraz zdefiniowania zestawu nowych wartości, które chcemy szerzyć w naszym centrum w Gdańsku. Uznaliśmy, że szacunek, zaufanie i zwiększenie umocowania naszych pracowników będą podstawą naszego działania - wyjaśnia dr Ralf Sonnberger, Członek Zarządu thyssenkrupp Group Services Gdańsk Sp. z o.o. - Jednocześnie w realizacji codziennych obowiązków i wyzwań stawiamy na przejrzystość, jasne zasady i otwartą komunikację, niezbędne dla osiągania wyznaczonych celów i zapewniania najwyższej jakości obsługi naszych klientów.
Kolejne miesiące przebiegały pod znakiem realizacji szeregu inicjatyw związanych z osiąganiem doskonałości operacyjnej. Jedną z nich było m.in. przeszkolenie 176 pracowników z metody Six Sigma. Ta zmiana szybko stała się odczuwalna dla wszystkich odwiedzających gdańskie centrum thyssenkrupp, którzy pozostają pod wrażeniem atmosfery wynikającej z przeprowadzonej transformacji. Znalazła ona też odzwierciedlenie w pozytywnym wyniku finansowym i utrzymującej się stabilnej liczbie pracowników.
Jak pracować w burzliwych czasach?
Wiosną tego roku powodem kolejnych zmian w firmie i dotychczasowego modelu pracy była pandemia koronawirusa. Nagłe i liczne ograniczenia oraz konieczność przestawienia się na system zdalnej pracy przypomniała wszystkim, że żyjemy w burzliwej rzeczywistości określanej jako VUCA: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność).
- Wszystkie firmy działają obecnie w trybie ciągłych zmian, co stało się nową normą. Pomimo szerokiego zakresu świadczonych usług i dużej liczby systemów wykorzystywanych w codziennej pracy, a także konieczności pracy z klientami z różnych krajów, w tym różnych stref czasowych (np. USA), udało nam się zapewnić ciągłość działania i praktycznie ten sam poziom efektywności pracy oraz zadowolenia naszych klientów z obsługi - wyjaśnia Mirta Hegedusic, Członek Zarządu i CFO thyssenkrupp Group Services Gdańsk Sp. z o.o.
Robić swoje i pomagać innym
Już na początku pandemii firma thyssenkrupp Group Services włączyła się w pomoc potrzebującym. Przekazała 15 laptopów jednej z pobliskich szkół podstawowych, by zapewnić możliwość nauki zdalnej dzieciom z uboższych rodzin. Kilka tygodni temu rozpoczęła się też zbiórka charytatywna na rzecz Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku, które spółka chce wesprzeć w zakupie respiratora.
- Przez pierwsze 2 tygodnie zebraliśmy ok. 7,5 tys. zł, ale liczymy na to, że dzięki udostępnieniu nagrania #Hot16WhiteCollarChallenge z udziałem rapujących członków zarządu i pracowników naszego centrum, kwota ta będzie znacznie wyższa. Cała akcja jest tym bardziej ciekawa, że kwota zebrana przez pracowników i osoby zaproszone zostanie podwojona o darowiznę wyasygnowaną przez zarząd firmy - dodaje Joanna Osińska Dyrektor Działu HR thyssenkrupp Group Services Gdańsk.
Dialog z pracownikami o przyszłości
Obecnie powrót do stacjonarnej pracy umożliwiono 30 proc. pracowników. Pozostali nie czują się jeszcze na tyle bezpiecznie, by pracować z biura. Wśród nich są także osoby opiekujące się dziećmi lub osobami starszymi.
- Przeprowadziliśmy wśród pracowników ankietę, z której wynika, że duża grupa pracowników jest gotowa przejść całkowicie na pracę z domu. To byłaby duża zmiana dla całej firmy, a jej wdrożenie zależy od wielu czynników i będzie rozważane przez kadrę menedżerską w najbliższej przyszłości - zdradza Joanna Osińska.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł