- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (127 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Trójmiejskie spółki zbudują magazyn i plac składowy w Porcie Gdańsk
Konsorcjum firm Morska Agencja Gdynia i Balta SA wygrało przetarg na najem blisko 5 ha działki na terenie Portu Gdańsk. Nieruchomość znajduje się przy ul. Sucharskiego, w okolicach terminalu kontenerowego Baltic Hub. Na dzierżawionym terenie w ciągu 3-4 lat powstaną nowoczesny magazyn, place składowe i bocznica kolejowa na potrzeby głównie ładunków masowych.
- Udało się sfinalizować umowę dzierżawy na okres 30 lat. Na działce przy ul. Sucharskiego powstanie magazyn wysokiego składowania i pełna infrastruktura drogowo- kolejowa z bocznicą kolejową o długości 800 metrów. Widzimy bardzo duży potencjał w tej inwestycji przede wszystkim z uwagi na to, że ma powstać nowoczesna i sprawna infrastruktura. Całe know how posiadane przez obie spółki, składające się na to konsorcjum, gwarantuje wzrost przeładunków w porcie w Gdańsku, a na tym nam najbardziej zależy - wyjaśnia Kamil Tarczewski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. infrastruktury.
Konsorcjum planuje sfinalizować planowane na dzierżawionym terenie prace w ciągu 3-4 lat. Dotychczas nieruchomość ta nie była zagospodarowana.
- Mamy teren strategiczny, który wraz z firmą Balta chcemy wykorzystać pod kątem przeładunku ładunków sypkich. Planujemy zainwestować w budowę specjalistycznego magazynu o powierzchni ok. 10 tys. m kw. Będzie to trochę inny magazyn niż znajdujące się w okolicy, chcemy go bardziej wyspecjalizować, żeby spełniał oczekiwania naszych klientów. Ponadto planujemy zbudować bocznicę kolejową. Będzie to w rezultacie beznabrzeżowy terminal intermodalny - mówił Michał Śmigielski, prezes zarządu MAG.
Takiego statku jeszcze u nas nie było
Z kolei Dariusz Krawczyk, wiceprezes Balta SA, podkreśla, że inwestycja w infrastrukturę portową daje jego firmie możliwość dywersyfikacji działań na nowym polu gospodarczym.
Planowane przez MAG i Baltę działania na wydzierżawionej działce wpisują się w inwestycje realizowane przez sam Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
- Jesteśmy na ukończeniu inwestycji drogowo-kolejowej w porcie wewnętrznym, dwa lata temu zakończyliśmy przebudowę układu drogowo-kolejowego w porcie zewnętrznym. Dołożenie kolejnej bocznicy sprawia, że inwestycje przez nas zrealizowane będą w pełni wykorzystywane. Wszystkim nam zależy na tym, żeby jak najwięcej towarów wyjeżdżało i przyjeżdżało do portu drogą kolejową. To ułatwienie przede wszystkim dla mieszkańców, ale mamy na względzie również kwestie środowiskowe - dodaje prezes Kamil Tarczewski.
Statki czekają w kolejce do Baltic Hub
Gdańska firma Balta została założona w grudniu 1990 roku jako spółka skupiająca się głównie na handlu koksem metalurgicznym i produktami energetycznymi. Obecnie oferta handlowa spółki posiada pełne wsparcie logistyczne i spedycyjne, w tym działów czarterowania statków i obsługi portowej. Z kolei Morska Agencja Gdynia świadczy usługi agencyjne dla statków, usługi spedycyjne, magazynowania, dystrybucji, a także obsługi celnej.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-12 15:55
2 razy robili przetarg aby MAG wygrał
W 1 przetargu inna firma wygrała
Brawo ZMPG , dziękujemy- 9 2
-
2023-10-13 09:14
Port
I tak kierowcy będą stać na ulicach i załatwiać się w krzakach bo nikt nie wpadnie na wybudowanie parkingu z prawdziwego zdarzenia.Najwazniejszy biznes a Gdańsk już zakorkowany a będzie jeszcze gorzej.Kolejny port i kolejne 500 tirów na Sucharskiego.Gdzie to się pomieści .Już teraz trzeba stać w kolejce od Westerplatte żeby próby zboża pobrać.
- 4 1
-
2023-10-12 19:53
tunel zatkany, obwodnica zatkana-ludzie jak żyć? (1)
jak wyżej! wszystko naraz?same biznesy?a gdzie my mieszkańcy w tym jesteśmy?
- 2 8
-
2023-10-12 19:55
W necie
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.