- 1 Ogromne samochodowce pracujące dla wojska w Gdyni (122 opinie)
- 2 Rusza porównywarka cen energii (81 opinii)
- 3 Rosyjski statek stoi w Porcie Gdynia (278 opinii)
- 4 Rozwiązania AI już zagościły w Trójmieście (65 opinii)
- 5 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (123 opinie)
- 6 Regulowane ceny energii będą utrzymane (154 opinie)
Trwa pogłębianie i palowanie. Baltic Hub się powiększa
Trwa budowa kolejnego nabrzeża kontenerowego w Baltic Hub.
Dwie pogłębiarki przygotowują tor wodny prowadzący do nowego terminalu, a z dwóch pontonów równolegle prowadzone są tzw. roboty kafarowe. Trwa budowa kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub (dawniej DCT) w Gdańsku. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 r.
- Obecnie na wodnym placu budowy trwają roboty czerpalne, w obszarze przyszłościowego basenu portowego nabrzeża T3. Prace realizowane są dwiema pogłębiarkami, ssąco regulującymi, z których każda może zabrać na swój pokład ponad 5 tys. m sześc. urobku z dna. Materiał w zależności od jakości deponowany jest w odpowiednio przeznaczone miejsca - informują władze Baltic Hub.
Przypomnijmy, że pod koniec listopada 2022 r. rozpoczęto prace nad rozbudową terminalu kontenerowego w Porcie Gdańsk. Powstanie on w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu.
- Równolegle trwają roboty kafarowe, na fragmencie północnego nabrzeża zamykającego terminala T3, równocześnie z 2 pontonów roboczych. Same prace budowlane zakładają wykonanie robót czerpalnych o kubaturze ponad 4 mln m sześc., budowę nabrzeża głębokowodnego o długości 717 m. Sam terminal T3 będzie miał powierzchnię 36,5 ha, głębokość 17,5 m i będzie półautomatyczny, co jest nowością w Polsce i trendem obecnym w tej chwili na świecie - informuje Baltic Hub.
Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Projekt zrealizuje konsorcjum firm: polski Budimex i belgijska firma Dredging International NV. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.
Otwarcie terminalu dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r.
Miejsca
Opinie (74) 2 zablokowane
-
2023-01-04 07:44
To gigantomania!!!
Sondze, ze takie awanturnicze projekty to oznaka tego isz polski zond nie pszetrzego wartości europejskich i łamie demokracje.
- 3 2
-
2023-01-04 10:58
Po zakończeniu T3 w zatoczce przy plaży, będzie można latem, zażyć kąpieli w wonnych borowinach.
- 3 1
-
2023-01-04 23:23
Szkoda mi tej plazy pochodze ze stogow kiedys tam bylo pieknie dzis wszystko zniszczone od prawej do lewej tam juz nie odpoczną ludzie ani zwierzeta wszystko zniszczone
- 3 1
-
2023-01-05 08:07
A kilometr nowej Świętokrzyskiej powstanie za 3.5 roku. Mają rozmach Sk.....:)
- 2 0
-
2023-01-05 16:28
Szkoda tylko że niedługo nie będzie miał który robić bo ludzi mają kompletnie gdzieś
- 0 0
-
2023-02-05 22:02
Nie zgadzam się
Koniec plaży na Stogach. To samo czeka plażę na Westerplatte. Gdańsk niszczy plaże i turystykę plażową. Mieszkać nad morzem i nie móc w nim wykąpać. Porażka władzy regionalnej.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.