• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel Dania-Niemcy. Stocznia Crist buduje ponton

VIK
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Stocznia Crist rozpoczęła realizację drugiego projektu dla konsorcjum Femern Link Contractors. Stocznia Crist rozpoczęła realizację drugiego projektu dla konsorcjum Femern Link Contractors.

W stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach pod kolejny projekt, który posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Trwa budowa jednostki do układania żwiru na dnie morskim, a teraz rozpoczęto budowę pontonu, który ma służyć do transportu elementów tunelu na miejsce.



Obie konstrukcje gdyńska stocznia Crist realizuje dla konsorcjum Femern Link Contractors, które odpowiada za budowę i montaż tunelu miedzy Niemcami a Danią. Zatapialny tunel Ferhman belt o długości około 17,6 km składa się z kilkudziesięciu prefabrykowanych elementów.

Elementy tunelu będą transportowane i instalowane za pomocą pontonów zanurzeniowych połączonych tzw. kratownicą dźwigową. Pontony mogą być wykorzystywane w różnych konfiguracjach do instalowania zarówno dużych, jak i mniejszych elementów tunelu. Zaprojektowano je do pracy w rejonie pasa Ferhman wyłącznie w celu zainstalowania elementów tunelu. Projekt będzie wyposażony w zespoły prądotwórcze, układ wciągarek i wind, system hydrauliczny oraz szereg innego specjalistycznego wyposażenia niezbędnego do realizacji tak dużego i nietypowego przedsięwzięcia.

  • Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

Warto przypomnieć, iż w zeszłym roku rozpoczęto w Crist pierwszy projekt dla FLC, czyli budowę wielofunkcyjnego pontonu wraz z zanurzalnym narzędziem zasypowym, który posłuży do układania fundamentu pod wspomniany wyżej tunel. Jednostka w budowie będzie miała kadłub o długości 130,2 m i długość całkowitą do 149 m wraz z przenośnikami taśmowymi, natomiast całkowita szerokość wyniesie 48 m. Ponton pomieści 19 osób pracujących na dwie zmiany.

Połączenie między Danią a Niemcami w cieśninie Fehmarnbelt będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Nieźle kilkanaście kilometrów tunelu i to takiego

    W nawiązaniu jak tam zabieganie o kolejne połączenie promowe z Gdyni?

    Dziś było coś o pożarze promu na Linii Nynnesham Estonia bodaj. O ile tam nie ma drugiego nabrzeża dla promów, to (przynajmniej parę lat temu) tam gdzie przybija Polferries jest niczym w porównaniu do Gdyni, a jak widać są co najmniej dwie różne linie.

    • 7 11

  • aaa ten no, aa ekolodzy zajęci w Szczecinie?

    • 8 9

  • A to będzie budowa EKO ? (1)

    A nie mam tam trasy przepływu rybek, przelotu ptaków, wylęgarni żółwi Bałtyckich, tarła śledzi niemieckich czy szprotek duńskich ? Nie za płytko będzie ten tunel ? Co na to komisja Europejska ? Wydali już opinię ? Czy w Brukseli głosowali w tej sprawie, jak głosowali ZA czy przeciw ?

    • 25 11

    • Tak

      • 3 2

  • Tam dojdzie do nieobliczalnej katastrofy. Prowizorka i fuszerka peknie a setki ludzi zginie w zalanej rurze. (1)

    • 11 19

    • Spokojnie, to nie pisowska inwestycja i nie Sasin za to odpowiada.

      • 13 11

  • (1)

    A polscy ekolodzy , samorządy i rząd kiedy oprotestowały tą inwestycję tak jak nadludzie z Berlina port kontenerowy a wcześniej gazoport w Świnoujściu? Bo chyba coś przegapiłem!

    • 20 9

    • Niemcy mogą budować

      My nie możemy

      • 6 8

  • Człowiek wszystko zniszczy nawet dno morza.

    • 12 3

  • hehe...to już wiemy że inwestycja w terminie nie zostanie zakończona:)

    I trzeba się modlić żeby w ogle udało się dokończyć.... bo przez ostatnie lata nic co Polskie nie nadaje się do użytku:) Partia zastała Polskę murowaną a zostawi zbankrutowaną:)

    • 4 17

  • Przecież Dania ma połączenie lądowe z Niemcami. (1)

    • 6 7

    • ale opłaca im się je skrócić

      o 1,5h

      W głowie się nie mieści...

      • 1 0

  • (2)

    Jaka katastrofa?! Brak tunelu na Puckiej to jest katastrofa ale dla kierowców bo fauna spokojnie bryka przez tory tylko my sterczymy pod rogatkami po 40 minut. O Dunów to się nie martwcie, dadzą radę.

    • 40 4

    • Nadal nie ma? (1)

      Pamiętam stare czasy jak tam stałem codziennie i nieraz lepiej było przez Obłuże jechać,skandal.

      • 4 1

      • no nie ma, bo przeciez trzeba dofinansowac openera czy inne badziewie.. zamiast zrobić cos porządnego

        • 9 3

  • tania sila robocza w PL

    i tyle

    • 12 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane