- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (35 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Firma Vectra, która świadczy m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu, ma zrekompensować klientom automatycznie pobierane przez siebie płatności za dodatkową usługę "Bezpieczny Internet" - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Vectra świadczy m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu. Przed 11 maja 2020 r. część ofert promocyjnych, w oparciu o które Vectra zawierała umowy z abonentami, przewidywała automatyczne uruchamianie oprogramowania antywirusowego pod nazwą "Bezpieczny Internet".
W takim przypadku jego aktywacja była wymogiem uzyskania korzystnych warunków usług telekomunikacyjnych i nie można było z tego zrezygnować w momencie zawierania umowy. W zależności od oferty tylko przez pierwsze dwa lub cztery miesiące usługa była bezpłatna. Następnie, jeśli konsument nie podjął działań, aby zrezygnować z usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet", zwiększała wysokość abonamentu o 6,90 zł miesięcznie.
Vectra znów waloryzuje opłaty. Ceny za usługi w górę
- Włączenie dodatkowych, płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną, świadomą zgodą konsumenta. Chodzi o zapewnienie realnego wyboru i możliwości odmowy. Konsument powinien zadecydować, czy świadczenie jest mu potrzebne i czy chce ponosić związane z nim koszty, które wykraczają poza uzgodnioną opłatę za usługę podstawową, np. dostępu do internetu lub telewizji - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK .
Prezes UOKiK wydał w sprawie Vectry decyzję zobowiązującą. Spółka pozytywnie rozpatrzy odrzucone wcześniej reklamacje dotyczące aktywacji usługi "Bezpieczny Internet" i zwróci pobrane za nią środki (do 24 płatności, czyli do 165,60 zł). Ponadto podwyższone opłaty za maksymalnie pięć pierwszych faktur (do 34,50 zł) zostaną zwrócone wszystkim abonentom, którzy zawarli umowę o świadczenie usługi dostępu do internetu w oparciu o warunki oferty promocyjnej przewidującej automatyczną aktywację usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet" i zrezygnowali z niej przed otrzymaniem piątej faktury.
Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry. Vectra poinformuje konsumentów, których dotyczy rekompensata, o decyzji UOKiK w indywidualnej korespondencji, na stronie internetowej spółki i prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym.
Przypomnijmy, że 11 maja 2020 r. Vectra wycofała oferty, których warunki przewidywały, że uruchomienie płatnej usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet" było konieczne dla zawarcia umowy na warunkach promocyjnych. Od tego dnia nowe oferty promocyjne nie zawierają już takiego warunku, przez co Vectra w każdym przypadku zadaje konsumentom odrębne pytanie o wyrażenie zgody na aktywację usługi "Bezpieczny Internet". Jest to obecnie opcja dodatkowa, bez wpływu na warunki świadczenia głównego. Konsument może nie wyrazić zgody na jej aktywację.
Decyzja jest nieprawomocna. Vectra rozpocznie realizację swojego zobowiązania w terminach określonych w decyzji po jej uprawomocnieniu się.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-13 13:05
Pełna zgoda (1)
UPC od połączenia z Play dramat.
Co chwilę się coś zacina to już nie ta telewizja. Proponowanie klientom wymiany dekoderów za odpłatność to oni szukają jeleni. Robią biznes w majestacie prawa za ogromne pieniądze.- 23 2
-
2023-12-14 13:08
To samo stalo sie z internetem od Interkar (dzis Interkam). Awaria za awaria, czeste przerwy w dostawie neta odkad wykupil ich Orange. Jestesmy niezadowoleni z beznadziejnego poziomu uslug tej firmy.
- 0 0
-
2023-12-13 13:03
Opłaty (5)
Umowę mam 109,90 zł. a na początku pandemii podnieśli do 114,90 zł. I tyle obciążają do dziś. Czy zwrot się należy?
- 43 4
-
2023-12-13 17:26
Wsi zbierało na kampanie dla Szwaba
- 7 10
-
2023-12-13 17:21
Umowa z "promocją" się skończyła
Dalej płacisz zgodnie ze standardowym, bieżącym cennikiem. Zobacz na stronie jakie promocje są obecnie, wybierz co ci najbardziej pasuje i poproś o nową umowę z wybranym pakietem.
- 1 1
-
2023-12-13 15:04
(2)
To nie ten przypadek, sprawdź czy umowa nie przeszła na czas nieograniczony, wtedy też podnoszą opłaty.
- 14 1
-
2023-12-13 17:19
(1)
miałęm to szczeście ,że mogłem w ciągu pierwszych 3 miesięcy rozwiązać umowe.jakąś taką promocje kiedyś wychaczyłem.. po miesiacu oddałęm sprzęt... boże, ten internet to tragedia...
- 3 1
-
2023-12-13 20:28
w upc a teraz plej to samo na wi fi ciagle buforowanie , a jak z nim rozmawiasz to kqza ci dokupic wzmacniacz albo kabel dodatowy Chyba orange jest solidniejsza ,po skinczeniu z nimi umowy przechodze do Orang
- 1 0
-
2023-12-13 12:41
Kiedyś to samo chyba miało UPC (4)
Pierwszy miesiąc gratis, potem trzeba było zrezygnować z jakiegoś antywirusa żeby za niego nie płacić. Nie wiem w czym problem, przecież wszystko jasno było opisane. Ludzie nie czytają umów a potem wielki lament i zgłoszenia do UOKiK bo ktoś ich okrada. Tylko sami wyrazili na to zgodę podpisując umowę bez czytania.
- 15 68
-
2023-12-13 18:57
O tym drogi panie powinie poinformować sprzedawca.
- 2 0
-
2023-12-13 13:31
......
A może napiszcie prawdę że najpierw ci w salonie wciskają kit ludziom bo tak im każą.
I mówią pan/pani to weźmie a potem przyjdzie do mnie ja to odwieszę i nie będzie żadnych dodatkowych opłat.
Klient idzie potem naiwny a tam nie można tego zrobić trzeba płacić za nie wiadomo co fikcyjne durne dodatkowe numery i inne bzdedy by cośA może napiszcie prawdę że najpierw ci w salonie wciskają kit ludziom bo tak im każą.
I mówią pan/pani to weźmie a potem przyjdzie do mnie ja to odwieszę i nie będzie żadnych dodatkowych opłat.
Klient idzie potem naiwny a tam nie można tego zrobić trzeba płacić za nie wiadomo co fikcyjne durne dodatkowe numery i inne bzdedy by coś dostać w rzekomej promocji.
Powinno się iść do salonu i nagrywać jak się zawiera umowę a potem zgłaszać na policję. Bo w tych salonach Ci ludzie w majestacie prawa nabijają ludzi za kasę tylko nie swoją.- 17 1
-
2023-12-13 12:57
Problem w tym, że mi to włączyli w ogóle nie informując o tym. Dowiedziałem się po pierwszej fakturze.
W umowie też ani słowa o tym nie było
- 16 0
-
2023-12-13 12:46
Jakich umów?
Kablówka potrafi napisać "prawnie wiążące klauzule" na tylnej stronie rachunku, z tekstem że "jak nie protestujesz, to się zgadzasz".
- 18 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.