- 1 Elektrownia jądrowa. GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (36 opinii)
- 2 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (123 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (72 opinie)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (187 opinii)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
Unia dofinansuje pływający terminal FSRU na Zatoce Gdańskiej
Gaz-Sytem podpisał umowę z CINEA (Agencją Wykonawczą Komisji Europejskiej) na dofinansowanie prac projektowych oraz opracowanie specyfikacji technicznej projektu pływającego Terminalu FSRU w rejonie Gdańska. Maksymalna wysokość przyznanego wsparcia wynosi ok. 19,6 mln euro. Projekt znajduje się również na liście gazowej infrastruktury krytycznej w ramach przedstawionego w 2022 roku przez Komisję Europejską planu szybkiego zmniejszenia zależności od rosyjskich paliw kopalnych.
Decyzja Komisji Europejskiej o przyznaniu pomocy finansowej dla projektu LNG Gdańsk została zaakceptowana przez państwa członkowskie UE już 7 grudnia 2022 r. Dofinansowanie obejmuje prace, takie jak badania dna morskiego, inwentaryzację środowiskową, projekt FEED (Front End Engineering Design), projekt budowlany i wykonawczy oraz uzyskanie niezbędnych decyzji i pozwoleń administracyjnych - z pozwoleniem na budowę włącznie.
Inwestycja w Gdańsku zapewni bezpieczeństwo dostaw gazu
Realizacja projektu pływającego terminalu FSRU w rejonie Gdańska wpisuje się w ramy zarówno polskiej, jak i europejskiej polityki zapewnienia bezpiecznego dostępu do paliwa gazowego. Jest elementem wielu strategii i polityk w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dostaw gazu, jak i odpowiedzią na stale rosnący popyt na paliwo gazowe w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Wpisuje się także w proces transformacji energetycznej i gospodarczej kraju, zakładającej przejście na mniej emisyjne źródła energii.
Pływający terminal gazowy na Zatoce Gdańskiej
Inwestycja spółki Gaz-Sstem zakłada umiejscowienie w Zatoce Gdańskiej pływającej jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit) oraz stworzenie infrastruktury (stanowiska postojowego wraz z niezbędnym wyposażeniem oraz rurociągu podmorskiego).
Terminal FSRU będzie przystosowany do regazyfikacji na poziomie odpowiadającym ok/. 6,1 mld m sześc. paliwa gazowego rocznie. Dodatkowa zdolność regazyfikacji terminalu ma umożliwić regazyfikację na poziomie kolejnych 4,5 mld m sześc. rocznie.
Pływający terminal w Gdańsku ma być oddany do użytkowania w perspektywie 2027/2028 r.
Opinie (96) ponad 20 zablokowanych
-
2023-07-15 14:32
Platforma Obywatelska (1)
Jest silna potężną głupotą swojego elektoratu -tak wnioskuję z opinii POd tym artykuł !!!
- 2 0
-
2023-07-16 12:45
To partia zewnętrzna wykonuje polecenia Helmutòw chyba?
- 0 0
-
2023-07-15 17:10
to zalezy czy totalna sie zgodzi !!!!!!!!!!!!!!!
- 2 0
-
2023-07-17 07:56
Czyli sami za to zapłacimy bo nasza składka
jest już wyższa od tego co dostajemy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.