- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (129 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Port Gdynia pozyskał ok. 38 mln zł na budowę terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia. Zakończenie projektu planowane jest na koniec sierpnia 2026 r.
Centrum Logistyczne Portu Gdynia od kilku lat powstaje przy ul. Logistycznej. Celem całego projektu jest zagospodarowanie niewykorzystanych efektywnie terenów tzw. Portu Zachodniego o powierzchni ok. 23,0 ha poprzez wybudowanie nowoczesnej infrastruktury portowej.
Hektary betonu. Co powstaje przy estakadzie Kwiatkowskiego?
Wniosek o dofinansowanie budowy terminalu intermodalnego na terenie centrum złożono w ramach instrumentu "Łącząc Europę" - Transport - Mobilność Wojskowa (CEF2 Transport - Military Mobility). Inwestycji umożliwi obsługę Centrum Logistycznego przez transport kolejowy dzięki budowie torów ładunkowych o długości ponad 750 m, wraz z rampą ładunkową oraz torem dojazdowym i infrastrukturą towarzyszącą.
- Projekt jest kluczowy dla zwiększenia możliwości przeładunkowych towarów z transportu morskiego na kolejowy, w tym jako pierwsze w porcie miejsce załadunkowe bezpośrednio ze stałej, najazdowej rampy załadunkowej. Jest to ważny krok, szczególnie z myślą o rosnącym znaczeniu intermodalności w transporcie - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Projekt będzie realizowany w zachodniej części Portu Gdynia, który jest główną bazą morską polskiej Marynarki Wojennej, współpracującej w ramach koordynacji Sił Zbrojnych UE oraz NATO w Polsce uprawnioną do przeładunków sprzętu wojskowego. Obszar Centrum Logistycznego służy przeładunkom kontenerów, pojazdów i ładunków ponadgabarytowych i sprzętu wojskowego, a nowy terminal intermodalny umożliwi pełniejsze wykorzystanie istniejących placów manewrowo-składowych oraz zwiększy poziom inwestycji na tym obszarze.
Na zleceniach dla wojska zarabiają trójmiejskie porty i stocznie
Celem projektu jest dostosowanie infrastruktury Portu Gdynia do wymogów podwójnego, cywilno-wojskowego wykorzystania, a co za tym idzie - zwiększenie udziału transportu intermodalnego poprzez budowę nowego intermodalnego terminalu kolejowego.
Projekt przyczyni się do zwiększenia transgranicznej mobilności sił zbrojnych UE/NATO i pozwoli wyeliminować wąskie gardło w infrastrukturze Portu Gdynia w korytarzu Bałtyk-Adriatyk w sieci TEN-T.
W ramach projektu zostanie zbudowany terminal intermodalny składający się z 2 torów ładunkowych o długości około 750 m zakończonych stałą, najazdową rampą załadunkową, toru dojazdowego i toru komunikacyjnego. Projekt obejmuje betonowy plac manewrowo-odstawczy, wewnętrzne drogi manewrowej oraz układ kolejowo-drogowy z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja zapewni możliwości przeładunkowe pod zasięgiem suwnic kontenerowych - drogowych i torowych na 3 torach terminalu. Terminal zapewni zdolność do obsługi ładunków o masie 100 t i pojazdów o masie do 120 t, w tym czołgów podstawowych o maksymalnym obciążeniu osi 12,23 t/oś (transport drogowy) i minimalnym obciążeniu 22,5 t/oś (transport kolejowy), spełniając wymogi podwójnego zastosowania cywilno-wojskowego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-01 18:43
Więc którędy puściliby potencjalnie Drogę Czerwoną? (7)
Skoro niebieska zakreskowana część jest zarezerwowana dla tego terminalu?
- 15 2
-
2024-02-01 22:40
(1)
Nie ma kolizji, wszystko zostalo przemyślane
- 5 3
-
2024-02-03 12:36
jak nie ma kolizji, jak tor idzie w poprzek planowanej drogi??!
Interesujące jest, jak te oczywiste kolizje są rozwiązywane...
Zgodnie z gdyńską tradycją, przejazd ze szlabanami?
:P- 3 1
-
2024-02-01 19:25
tak, tez mnie to pytanie nurtuje... (4)
Wszelkie dzialania w tym rejonie swiadcza o kreciej robocie, aby ta droga przypadkiem nie powstala.
Budowany wiadukt tez jest tak konstruowany, jakby projektant nie mial swiadomosci koniecznosci budowy "czerwonej"...
Fakty dokonane?
Dosc czeste w Gdyni.- 4 2
-
2024-02-01 23:08
(3)
Od dobrych 10 lat dosłownie wszystkie inwestycje Port Gdynia i pkp plk realizują z uwzględnieniem przebiegu Drogi Czerwonej, ale oczywiście jakiś frustrat z trojmiasto.pl wie lepiej.
- 3 3
-
2024-02-03 19:21
port i kolej
nie są jedynymi dysponentami/interesariuszami tych terenów...
- 1 0
-
2024-02-02 19:19
przy tak dużym zakresie prac i przebudowie węzła estakady
nie uwzględniono udrożnienia estakady dla pojazdów innych niż samochody.
Nie da się do Grabówka przejść ani przejechać...- 3 2
-
2024-02-02 19:13
"uwzględnieniem przebiegu Drogi Czerwonej"
Tak się planuje, że jej nie widać...
I jeśli koordynacja jest prowadzona tak jak "Karwiny" to jest się czym frustrować...
Może i od 10 lat, ale planowane zastosowanie pojawiło się niecałe dwa lata temu...
Uwaga przedmówcy jest słuszna, niebiesko zakreślony teren na planie "terminala", to punkt styku "czerwonej" zTak się planuje, że jej nie widać...
I jeśli koordynacja jest prowadzona tak jak "Karwiny" to jest się czym frustrować...
Może i od 10 lat, ale planowane zastosowanie pojawiło się niecałe dwa lata temu...
Uwaga przedmówcy jest słuszna, niebiesko zakreślony teren na planie "terminala", to punkt styku "czerwonej" z Wiśniewskiego. Taki trochę nie za prosty się on robi...
Dostępne plany "czerwonej" zawierają tor w poprzek drogi. Ale plan jest dwuwymiarowy. Tunel? Wiadukt?
A może zgodnie z gdyńską tradycją, przejazd z szykanami (!!!).- 2 1
-
2024-02-03 18:13
Kiedy port zewnętrzny???
I Elektrownia atomowa? Na chwilę obecną nowy rząd karmi nas socjalem za kredyty zagraniczne odsetki rosną bardziej niż za poprzedniej władzy i dalej przejadamy kaskę z długu. Niestety inwestycyjnie słabo to wygląda ale na socjal 800+ itp dla Ukraińców monety dalej płyną a 3city staje się zaściankiem
- 6 4
-
2024-02-03 08:57
No niby unijna dotacja ale składek to płacimy więcej (2)
niż otrzymujemy dotacji. Tak nas kiwają.
- 11 5
-
2024-02-03 10:05
Sprawdź a potem (1)
Pisz głupoty
- 0 5
-
2024-02-03 12:40
dotacje przyznane ale nie wypłacone...
i jak są usuwane "przeszkody", to pojawiają się następne warunki...
Ostatnio pojawiły się zatroskane opinie, że "klęska urodzaju" w postaci uwolnionych koniunkturalnie i korupcyjnie funduszy doprowadzi kraj do trwonienia i marnowania środków z powodu braku mocy przerobowych.
W zasadzie słusznie...
Więc skoro istnieje ryzykoi jak są usuwane "przeszkody", to pojawiają się następne warunki...
Ostatnio pojawiły się zatroskane opinie, że "klęska urodzaju" w postaci uwolnionych koniunkturalnie i korupcyjnie funduszy doprowadzi kraj do trwonienia i marnowania środków z powodu braku mocy przerobowych.
W zasadzie słusznie...
Więc skoro istnieje ryzyko trwonienia, to po co wypłacać?!
Dla naszego dobra!
I gdzie jest mafia?
Orban okazuje się być lepszym politykiem, bo Węgrzy środki dostają bez warunków, jak psu micha...- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.