- 1 Rosyjski statek stoi w Porcie Gdynia (233 opinie)
- 2 Regulowane ceny energii będą utrzymane (142 opinie)
- 3 Markowe hotele: u nas drożej niż w Europie (258 opinii)
- 4 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (123 opinie)
- 5 Wielkie inwestycje w sieci energetyczne (36 opinii)
- 6 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (247 opinii)
Unijne środki na modernizację Portu Wewnętrznego
Port w Gdańsku przygotowuje się do modernizacji czterech kolejnych nabrzeży o łącznej długości 1916 m wraz z infrastrukturą kolejową w Porcie Wewnętrznym. Całkowita wartość projektu to ok. 533 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych, w wysokości 85 proc. kosztów, stanowić będzie nieco ponad 453 mln zł. Planowany okres realizacji inwestycji to lata 2022-2026.
Projekt nosi nazwę "Poprawa dostępu do Portu Gdańsk - modernizacja toru wodnego 2". W ramach tego przedsięwzięcia przewiduje się rozbudowę czterech nabrzeży. Chodzi o Nabrzeże Wiślane
Czytaj też:
W Gdańsku ma powstać fabryka wież za 100 mln euro, a do tego terminal instalacyjny
- 18 stycznia złożyliśmy do Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) wniosek o dofinansowanie tej inwestycji, w ramach Instrumentu CEF 2" - wyjaśnia Monika Charlińska-Bodziony, dyrektor Działu Pozyskiwania i Rozliczania Funduszy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Dzięki tej inwestycji ulegną poprawie jakość i standard obsługi statków, a także warunki pracy, wzrośnie zdolność przeładunkowa oraz możliwość obsługi większych jednostek. Ponadto zwiększy się długość linii cumowniczej, a linie brzegowe będą dostosowane do potrzeb jednostek o maksymalnym dopuszczalnym zanurzeniu, tak by mogły one bezpiecznie nawigować w kanale portowym.
- Nabrzeże Bytomskie po przebudowie ma pełnić funkcję nabrzeża uniwersalnego. Rozbudowa planowana jest na odcinku o długości 204 m. Inwestycja związana jest z dostosowaniem istniejącej linii brzegowej do planowanego ruchu statków w Kanale Portowym oraz w obrębie Głównej Obrotnicy Portowej.
- Rozbudowa kolejnego nabrzeża - Rudowego III - ma na celu utworzenie uniwersalnego stanowiska przeładunkowego, przystosowanego do obsługi statków pełnoładownych o nośności 35.000 DWT. W ramach zadania przebudowany zostanie odcinek o długości 232 m i fragment Nabrzeża Administracyjnego o długości 18 m.
- Kolejne nabrzeże, które jest planowane do przebudowy, to Nabrzeże Wiślane na odcinku o długości 918 m. Zadanie będzie polegało na wykonaniu nowej płyty nabrzeża, posadowionej na nowej ściance szczelnej i nowym układzie palowym. Wykonane zostaną też prace czerpalne przy nabrzeżu. Dzięki temu zwiększą się dopuszczalne wartości parametrów eksploatacyjnych (w tym głębokość Kanału Portowego przy nabrzeżu do 12 m. Ponadto mają zostać wykonane niezbędne elementy sieci uzbrojenia terenu i modernizacja układu torów kolejowych na nabrzeżu.
- Pierwszy etap przebudowy Nabrzeża Węglowego obejmuje z kolei odcinek o długości ok. 540 m. W ramach tego przedsięwzięcia przewiduje się wykonanie kilku stanowisk przeładunkowych.
Opinie (28) 3 zablokowane
-
2022-03-15 20:36
Przecież Pis miał nie dostać nawet 1 euro ?
to jak to jest. Ktoś tu łże
- 4 1
-
2022-03-15 20:44
To już nie unijne pieniądze.Oj nie.
Teraz więcej wpłacamy do kołchozu niż otrzymujemy czyli jedziemy na stracie.
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.