• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk

Robert Kiewlicz
4 maja 2024, godz. 10:00 
Opinie (59)
Unimot Paliwa i Peninsula Petroleum będą współpracować w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni. Unimot Paliwa i Peninsula Petroleum będą współpracować w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni.

Unimot Paliwa, spółka z Grupy Unimot, podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy firm w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni. List intencyjny zakłada współpracę firm w obszarze fizycznych dostaw paliw żeglugowych w oparciu o infrastrukturę przebudowywanego terminala paliwowego Grupy Unimot w GdańskuMapka. Obecnie całkowita pojemność magazynowa wynosi 12,4 tys. m sześc.




Grupa Unimot, za pośrednictwem spółki Unimot Paliwa, rozpoczęła działalność w obszarze paliw bunkrowych w marcu 2024 r. i prowadzi intensywne prace na rzecz rozszerzenia swojej działalności w tym zakresie. Jedną z takich inicjatyw są podjęte rozmowy na temat współpracy z firmą specjalizującą się w dostawach tego produktu na całym świecie - Peninsula.



Unimot i Peninsula Petroleum dostarczą paliwa żeglugowe w Gdańsku i Gdyni



- Współpraca z wiodącym dostawcą paliw żeglugowych pozwoliłaby nam na skokowe rozwinięcie działalności w tym biznesie i wykorzystanie synergii między spółką Unimot Paliwa, specjalizującą się w imporcie paliw do Polski, a światowym liderem, który chciałby wejść na nowy rynek. Po podpisaniu listu przystępujemy do nakreślenia konkretnych obszarów, w których moglibyśmy rozpocząć działalność biznesową i mam nadzieję że o ich efektach będziemy informować już w najbliższej przyszłości - mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlu, Unimot SA.


Rozbudowa bazy paliwowej Unimot w Gdańsku



Firmy w ramach prowadzonych rozmów zakładają również rozwiązanie przejściowe, pozwalające zintensyfikować działania w obszarze paliw bunkrowych do czasu powstania docelowej infrastruktury w Gdańsku. Takim planowanym rozwiązaniem jest bunkrowanie statków za pomocą specjalnie do tego przeznaczonej barki (bunkierki), operującej w rejonie trójmiejskich portów.

Rośnie rynek paliw żeglugowych w Polsce



Paliwa bunkrowe/żeglugowe to specjalne rodzaje paliw, przeznaczone do użytku przez statki morskie. Grupa Unimot szacuje, że rynek paliw bunkrowych w Polsce ze względu na rosnącą liczbę zawijających tu statków i rosnącą liczbę realizowanych przeładunków, szczególnie w portach Gdańsk i Gdynia, wynosi ok. 1 mln ton rocznie. Do tej pory żadna z firm zajmujących się dostawami paliw bunkrowych nie miała tak istotnego udziału w polskim rynku, jak przewiduje to wspólny projekt Unimot Paliwa i Peninsula.

Peninsula jest wiodącym niezależnym dostawcą paliwa żeglugowego na świecie. Sieć dostaw firmy obsługuje 2 tys. klientów na ponad 500 strategicznych portach na całym świecie, zapewniając pokrycie wszystkich głównych portów i tras żeglugowych.

Miejsca

Opinie (59) ponad 10 zablokowanych

  • (16)

    I dobrze,a kiedy paliwo PO 5,19?)

    • 16 16

    • Wkrótce po. Wyborach do sejmu.

      • 3 4

    • No niestety, zło dzieje z pisu tak nas zadłużyli, (2)

      że nigdy nie będzie

      • 8 7

      • Pieniędzy nie ma i nie będzie. (1)

        PO

        • 6 4

        • Wiemy skąd Kaczyszenko je brał

          - My przecież nie mamy żadnego sezamu, z którego wyciągamy pieniądze na zasadzie sezamie, otwórz się. Tylko mamy to, co uczciwie mówiąc, zabieramy z kieszeni obywateli. Zatem, żeby to zrobić, musimy zabierać jeszcze więcej - to wypowiedź prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego

          • 1 1

    • Widać że obrona wójta z Pcimia trwa w najlepsze (3)

      1,5 miliarda wyparowało z Polski a Don Orleone zajada Paprykę i Salami na Węgrzech

      • 8 9

      • No popatrz (2)

        Wrócił tusk i krawiec i miliardy z Orlenu ulatują.....co ci przypomina co ci przypomina widok znajomy ten? :)

        • 6 5

        • Obajtek kiepski czy najlepszy? (1)

          Zestawiam więc to czego dowiadujemy się od przeciwników. Obajtek podobno kradł masę kasy z Orlenu ale dokładnie nikt z przeciwników nie pisze co i jak konkretów. Z drugiej strony sprzedawał za tanio paliwo. Na końcu zaś dowiadujemy się że Orlen wypracował ponad 20 miliardów zysku. Ba... Orlen non stop za tegoż Obajtka miał spore zyski. A co było przedtem? Za czasów PO ich człowiek miał w ostatnim roku 5 miliardów strat. Nie wiem czy Obajtek złodziej ale w porównaniu do przeciwnika politycznego to super menadżer bo podobno kradł, tanio sprzedawał a i tak miał olbrzymie zyski. Proponuję więc cała gospodarke oddać pisowcom pokroju Obajtka ale tylko lepiej ich pilnować i mamy w Polsce eldorado. Haha. Przepraszam ale przeciwnikom narracja się sypie. To jak kołdra gdzie naciągając w jedną strone odkrywa się drugą. Oni naciągają krytykę Obajtka odsłaniając tym samym zalety Obajtka.

          • 3 3

          • Te ogromne zyski to są m.in. z Twojej kieszeni - paliwo po 7 zł, ceny gazu i prądu. Trudno nie mieć zysków będąc monopolistą na dwóch rynkach - paliwowym i gazowym oraz mieć w swojej grupie firmę z wielkiej czwórki energetycznej (Energa). Żaden geniusz, tylko miał poparcie i ochronę od polityków. Ten zysk jest całej grupy - Orlen (po fuzji z Lotosem), PGNiG, Energa - nie samego Orlenu.

            • 0 0

    • Jak wróci z chorobowego to będzie po 5.19. (1)

      Chłopak źle znosi polskie święta narodowe.

      • 7 3

      • ale 20 kwietnia to świętował hucznie.

        • 7 2

    • (4)

      Jak barylka ropy bedzie po 60 dolcow,.a nie 90

      • 4 8

      • (3)

        Kiedy obiecywał baryłka była ponad 100 dolców.

        • 7 2

        • Za pis paliwo po 8 a baryłka wtedy po 40 (2)

          • 2 2

          • nie obiecywali po 5,19 jak kłamca (1)

            • 1 0

            • Pinokio obiecywał milion elektryków piskołku

              • 0 1

    • Gdzie twój elektryk mordaradzieckiego?

      • 0 1

  • (3)

    Unimot, to ta firma co dostała bazy Lotosu za grosze? Wstyd i hańba, jeszcze pakują się do Gdańska, sprawa dla prokuratury

    • 24 8

    • Przynajmniej Unimot to Polska firma (2)

      • 4 8

      • i to właśnie boli wszystkich lewaków

        • 4 4

      • Taaa

        A prowadzi ją fundusz cypryjski z dwuosobowym zarządem.Bracia są tylko słupami.Przejrzycie krs unimotu to zaraz wychodzi lichtenstein i cypr.Agentura jak nic

        • 4 4

  • co z tego będzie miał Gdańsk, Pomorze? (10)

    po układzie Unimot bunkruje już też statki w portach Gdańska i Gdyni i rozwala Lotos Kolej, hello, niech ktoś się temu przyjrzy, bo jakaś firma z du.... wbiła się po układzie politycznym i zarabia kasę na trupach po Lotosowych, ta kasa zostawała przez dziesiątki lat w Gdańsku i tak ma być dalej, kiedy siedziba Orlenu zostanie przeniesiona do Gdańska?

    • 53 9

    • (1)

      Wtedy kiedy donald będzie Polakiem.

      • 9 12

      • Przynajmniej nie jest kacapem jak twój szczerbaty Guru z Żuliborza.

        • 0 3

    • Brudne powietrze w tym Gdańsku (3)

      Pewnie tyle co z dostaw zagranicznego miału węglowego do portu przez PiS.Pylicę i nowotwory dla mieszkańców .

      • 6 5

      • I jak zwykle dominuje doraźne myslenie. (2)

        Przypomnę że koncepcja połączenia firm paliwowych to nie pisowski pomysł. To było planowane od dawna. Tyle tylko ze nie zrobiono tego przed wejsciem do UE a potem było coraz wiecej problemów. Na temat połączenia podejmowano opracowania nawet za rządów PO. W Końcu za PISu to zrealizowano choć też nie od razu. To dopiero Obajtek zrobił pokonując kolejne przeszkody. W zasadzie praktycznie dopiero teraz Jest jedna firma. Dlaczego jednak nie połaczono tego lepiej? Stało sie tak bo ówczesna opozycja zaczęła wszędzie wrzucać kłody pod nogi chcąc uniemozliwić łączenie. Coś w stylu Kargula i Pawlaka. I dlatego UE narzuciła warunki trudne do przełknięcia i zrealizowania. Orlen miał stracic wpływ na Rafinerie w Gdańsku, miały byc wyodrebnione zapasy strategiczne do innej firmy, Spora część stacji paliwowych miała przejść do innej konkurencji. Zwykłe zbycie nie wchodziło w grę. Obajtek chciał aby Orlen nie stracił wielkości wynikającej z połączenia. To dlatego szukał firmy która wymieni się stacjami. Znalazł Węgrów. Na rzecz Węgrów zbyto sporo stacji Lotosu ale od nich wzięto inne stacje. Do rafinerii weszło Aramco. To myślenie długofalowe czego w Polsce nikt nie stosował wcześniej na zasadzie... jakoś to będzie. A w paliwach dzieje się. Kiedys narzucono zmianę rodzaju paliwa czyli eliminację mazutu w statkach. One miały przejść na ropę. Dizla więc nie starczyłoby i na transport samochodowy i na statki. Dlatego mamy elektryki. Statki zaś od jakiegos czasu nowe są na ropę a stare które warto modernizuje się. W perspektywie rafinerie padną i tak samo stacje na paliwa kopalne. To zresztą juz się dzieje bo na rynku europejskim ilość rafinerii spada. Czy wszystko? Nie. Zostanie jakaś część niezbędna bo trudna do eliminacji gdzie paliwo jednak niezbędne ale i smary i pochodne.

        • 5 7

        • (1)

          Wszystko byłoby ładnie i pięknie, ale środki zaradcze zostały zaproponowane przez ORLEN, nie przez KE. KE je zaakceptowała. To Orlen sprawił, że straciliśmy pełną kontrolę nad rafinerią, ich negocjatorzy zaproponowali takie a nie inne warunki.

          • 0 0

          • straciliy kontrole?!

            Kto stracil?!

            • 0 0

    • a wolny rrrunek, a liberrrralizm, a wolność gospodarrrrcza, a konstytucja ????

      • 6 4

    • Podziękuj poprzedniemu rządowi (2)

      To Obajtki opchnęli Unimotowi część Lotosu. nic dziwnego, że teraz się rozpycha na lokalnym rynku

      • 13 5

      • Trzech z Orlenu uciekło za granicę, a tacy przecież kryształowi (1)

        • 1 0

        • Sędzia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie Tomasz Szmydt zwrócił się z prośbą o udzielenie azylu politycznego na

          Białorusi

          Pisruskie w panice... albo po prostu zdrajcy ktorzy juz sie nie kryja.
          jedni spotykaja sie z przyjacielami putina... inni do nich uciekaja...

          Pis to ruska agentura

          • 0 0

  • Fck (3)

    Ten cały unimot to cwaniaczki dorobili się na rozbiórce lotosu. .ta sprawa powinna się zająć prokuratura.....

    • 21 7

    • Kim są ludzie, którzy tworzyli ten podmiot? (2)

      • 5 1

      • Agentura (1)

        Pralnia pieniędzy z cypru

        • 3 5

        • Kolego, ale za pomówienia to są paragrafy.

          • 5 3

  • Piękne manewry biznesowe. Ktoś nad tym czuwał? (4)

    Jak rozmontowano usługi bunkrowania w Gdańsku? Jak wystąpiły zbiegi okoliczności? I tak państwowy koncern przez osiem lat nie był w stanie stworzyć usługi bunkrowania statków w największym polskim porcie. Przy tej całej opowieści prawicy o polskiej racji stanu itp.

    • 54 5

    • Dlatego tak parto na fuzję (3)

      Żeby przy okazji wkręcić niby polską firmę w ten biznes.Zobowiązania jednak będą wyciągane przez fundusze.A poza tym to śmierdzi na kilometr agenturą i legalnym dostępem do danych o infrastrukturze krytycznej.Ale chyba nikt nie ma siły i środków na kolejną komisję śledczą

      • 12 5

      • Bardziej pytanie kto pilnował, aby nic się nie wydarzyło.. (2)

        Kilka tysięcy statków rocznie w porcie i nie buduje się państwowych kompetencji do ich obsługi? Dwa strategiczne państwowe porty w promieniu 25 km od państwowej rafinerii....

        • 13 3

        • Tutaj wszystko upada. (1)

          Obecnie mamy okres szybkich zmian gdzie jest stare ale i nowe już jest mocne. Nikt nie pisze że sporo lat temuzdecydowano na przejście w transporcie morskim na ropę a odejście z mazutu najgorszego paliwa na świecie. To własnie od mazutu miasta portowe miały i maja wielkie zanieczyszczenia. Od jakiegos czasu więc nowe statki sa budowane na ropę czyli dizla jak w samochodach. Dizla jednak i dla transportu kołowego i dla statków byłoby zbyt mało. Tak więc rozumiemy skąd jedna z przyczyn wprowadzania elektrycznych samochodów. Nie pochwalam we wszystkim UE ale nie wszystko ma złe przyczyny z powodu UE. Czyste powietrze w miastach portowych bowiem to fikcja. Tam gdzie był wielki ruch statków one było mocno zanieczyszczone.

          • 2 6

          • Nowy Port

            Ostatnio to problem z czystym powietrzem ma cały Gdańsk,a nie tylko Nowy Port i nowa Letnica.Pyli miał węglowy z hałd portowych i od czasu do czasu tli się.Ile tego jeszcze przypłynie?Ile zamówł PiS zagranicą???

            • 4 4

  • Czy to jest bezpieczne? Czy dobre dla klimatu?

    Powinniśmy korzystać tylko z elektryczności z niemieckich wiatraków. Jak potrzebujemy paliwa, to powinniśmy wszelkie operacje załatwiać u naszych zachodnich sąsiadów.

    • 4 13

  • Monopol na rynku

    Kolejny obcy ....

    • 6 4

  • Znam i pamietam Unimor od telewizorow ale Unimot to jakies popluczyny po szacownej marce. (1)

    Brzmi jak gangsterska przykrywka do garazowej produkcji dragow. Obym sie nie mylil.

    • 2 6

    • Unimot? Co to za gniot? Moze mlot?

      • 1 4

  • Wszystkie posady (1)

    Kluczowe dla funduszy trzymających łapę na unimocie są obsadzane na zmianę przez dwie osoby.Wogóle w tym nie ma nic dziwnego.Słup na słupie.Biuro funduszu na Cyprze to wydmuszka jak każdej innej takiej lewizny.

    • 6 2

    • Jo aspirant Bannett od Kierwy zaświadcza.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto Przewodniczącym Rad Nadzorczych Abantia Polska oraz Ibereolica; jak i członkiem Rad Nadzorczych. Od czerwca 1997 prowadzi własną firmę doradczą Profit-Consult zajmującą się: doradztwem inwestycyjnym, organizacją finansowania rozwoju i inwestycji, projektami doradczymi w zakresie zarządzania inwestycjami, pośrednictwem finansowym i opiniowaniem kontraktów.

Najczęściej czytane