- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Ma prawie 252 m długości, na burcie duże czerwone usta i "zalotne spojrzenie". Pięknie wymalowany statek AIDADiva zainaugurował sezon turystyczny w Porcie Gdynia. Jednostkę i jej pasażerów przywitała Młodzieżowa Orkiestra Dęta BEGAMA.
Wyjście statku można obserwować z Ostrogi Pilotowej, tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia (ul. Polska 2
Statki wycieczkowe spodziewane w Porcie Gdynia w 2024 r.
Statek o długości prawie 252 m i szerokości 32 m ma 11 pokładów i może zabrać aż 2050 pasażerów i 588-osobową załogę. Do ich dyspozycji jest 8 restauracji i 12 kawiarni oraz barów. Jednostka została zbudowana w stoczni Meyer Werft w 2007 r.
To właśnie AIDAdiva zrewolucjonizowała światowy cruising. Armator postanowił inaczej zagospodarować wnętrze statku, tworząc m.in. więcej pomieszczeń typowo sportowo-rekreacyjnych. Zamiast klasycznego teatru znajduje się mniejsze theatrium. Takie rozwiązanie spodobało się pasażerom i podobnie zaprojektowano kolejne jednostki siostrzane - AIDAbella, AIDAluna, AIDAblu, AIDAsol oraz AIDAmar.
Na pokładzie znajdują się również: biblioteka, galeria, sklepy, kafejka internetowa, basen, jacuzzi, sauna, salon piękności, spa, centrum fitness, boisko do siatkówki, kort do squasha, symulator do gry w golfa, ścieżka do joggingu i boisko do koszykówki. Każdy pokład jest w innym kolorze. Na statku otwarto także centrum konferencyjne i centrum medyczne.
Sezon w Porcie Gdynia zapowiada się podobnie do ubiegłorocznego. Zaawizowano 41 wejść. W ubiegłym roku było 36. Jednak liczba zawinięć to nie to samo co liczba statków, bo niektóre będą w portach kilka razy. W sumie w Gdyni będzie 11 różnych statków. Największy będzie Celebrity Silhouette, który ma aż 319 m długości. Najmniejsza jednostka, jaka będzie gościła w Gdyni, to Sirena, która ma 181 m długości. Ostatni statek pojawi się w porcie 22 października i będzie to AIDAMar (253,22 m dł.).
Statki wycieczkowe spodziewane w Porcie Gdańsk w 2024 r.
Sezon w Porcie Gdańsk rozpoczął się 22 kwietnia wizytą wycieczkowca Le Bellot.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (78) 5 zablokowanych
-
2024-05-02 12:54
Dwa tygodnie temu była na Mallorce (2)
- 5 0
-
2024-05-02 17:42
A wiec statki potrafia sie poruszac (1)
- 1 3
-
2024-05-02 21:09
Pewno jak dwa tysiące luda macha wiosłami
- 0 2
-
2024-05-02 14:43
Przywoza karaluchy, pluskwy i choroby weneryczne.
- 6 5
-
2024-05-02 14:51
A zawistne cebulaczki tylko hejtują i hejtują... Przez łzy.
- 4 8
-
2024-05-02 14:58
c en zo rze z PIS jesteś wyjatkowo prymitywny...
- 2 6
-
2024-05-02 15:02
Hehe
I wszyscy wsiądą do autokarów pojadą do malborka i gdańska wrócą i odpłyną. W gdzyni szczura uj nocuje i nie mają po co tracić czasu na chodzenie po gdyni.
- 9 5
-
2024-05-02 16:34
Wszystkie ADIDy współprojektowali Polacy (2)
- 8 1
-
2024-05-04 20:04
To normalne. Pracuję w Niemceech, jedtem projektantem systemów testowych. Wielu projektantów w różnych firmach to Polacy. W Polsce oferowano mi pracę za 5 tys. PLN. Tutaj mam to samo ale w euro.
- 0 0
-
2024-05-04 20:07
Polacy są też w obsłudze statku. Niewolnicza praca za psie pieniądze.
- 1 1
-
2024-05-02 16:54
Zadna podnieta słaby jest klasa średnia robilem na nim disney lub icon ooooo to tak tez mualem przyjemnosc
- 7 4
-
2024-05-02 16:56
kraft durś frojde
- 3 2
-
2024-05-02 17:49
Dlaczego
nie mamy statków pasażerskich klasy "Mazowsza", którym można by było popłynąć sobie na kilkudniowy rejs z Trójmiasta do Szczecina, czy na Bornholm i z powrotem ?
- 13 0
-
2024-05-02 20:04
Zostawi nie tylko... (1)
Ścieki i śmieci. Przede wszystkim jest bardzo "eko"! Program : Czyste powietrze! W Hamburgu już pogonili to towarzystwo z portu! A my... z otwartymi
rękami!- 17 16
-
2024-05-03 06:56
Nie prawda do Hamburga wpływają
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.