- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec Vectry i spółki Multimedia Polska za działania związane z mylącymi cenami oraz usuwaniem rabatów za zgody marketingowe.
Vectra znów podnosi opłaty. Powodem klauzula inflacyjna
Vectra i Multimedia Polska oferują swoim abonentom rabaty za korzystanie z elektronicznych faktur, wyrażenie zgód marketingowych i terminowe regulowanie płatności. Każdy z tych trzech warunków powiązany jest ze zniżką w wysokości ok. 5 zł. Prezes UOKiK w toku prowadzonych postępowań ustalił, że cena usług uwzględniająca te rabaty jest prezentowana jak cena standardowa, co może wprowadzać w błąd.
Postępowanie UOKiK wobec Vectry i Multimedia Polska
- Konsumenci powinni już w przekazie marketingowym lub na początku telefonicznej rozmowy sprzedażowej otrzymywać jasną i czytelną informację o tym, ile zapłacą za usługę i jakie są ewentualne warunki tej ceny. Jeśli przedsiębiorcy podają cenę uwzględniającą rabat, powinni to jasno komunikować poprzez wskazanie także rodzaju rabatu i jego wysokości - poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Będą kary dla operatorów kablowych?
Postępowanie dotyczy także rabatów oferowanych przez Vectra i Multimedia Polska konsumentom, którzy nie opłacają rachunków w terminie bądź mają zaległości w płatnościach, podwyższają kolejne faktury o wartość rabatu, który był uwzględniony w cenie oferty dotyczącej internetu stacjonarnego. Podkreślono również, że rabat można odzyskać dopiero po uiszczeniu zaległych i aktualnych płatności.
W ocenie prezesa UOKiK utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie może mieć charakter kary umownej. Tymczasem, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych.
Vectrze i Multimediom Polska grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-14 10:38
Omijajcie tą firmę szerokim łukiem (10)
Ich oferta jest bez znaczenia przy podpisywaniu umowy .Podpisałem nową umowę w styczniu a 3 miesiace pozniej od kwietnia podniesli mi cene o niby inflacje 15%. Bo mają jakaś klauzule inflacyjną. Ceny jakie proponują nie mają zadnego realnego znaczenia bo po chwili i tak doliczają sobie nowe ceny z kosmosu. Nie polecam jesli macie jakiś wybór to szukajcie u konkurencji jesli mają pewnosc ceny przez okres umowy
- 125 1
-
2024-05-14 18:42
Niby tak, ale czasem oni jedyni mają w danym miejscu ofertę.
- 3 1
-
2024-05-14 15:31
Omijam szerokim łukiem... ale UPC/Play
Nie dość że nie mają dekodera na którym można nagrywać (tylko w chmurze, co UPC/Play po czasie automatycznie kasuje, poza tym większości kanałów w ogóle nie można nagrywać), to jeszcze ciągle zmiany na gorsze i podwyżki!
- 6 1
-
2024-05-14 12:01
Pis pozwolił na klauzule inflacyjne (2)
Oni są zawsze przeciwko ludziom
- 8 12
-
2024-05-14 15:34
Tusk już odpowiada za największe podwyżki cen prądu, gazu i energii (1)
w historii Polski, a swoje rządy zaczął od dramatycznej podwyżki podatków za żywność, ale widzę sekta j***ćpisów nadal w formie XD
- 10 10
-
2024-05-15 08:58
Doucz się kolego o bez chociaż minimalnej wiedzy ekonomicznej nie pisz głupot
- 2 4
-
2024-05-14 11:38
Mulitmedia (1)
Popieram ! Podwyższają jak im pasuje !
- 10 1
-
2024-05-14 15:35
To i tak lepiej jak we francuskiej firmie UPC/Play
- 2 2
-
2024-05-14 11:05
(1)
Też tak miałem, umowa na 2 lata podpisana w grudniu '23 a w marcu '24 podwyżka o 15 zł. To jest zwykłe chamstwo i nie zamierzam przedłużać z nimi więcej umowy (a klientem jestem od 10 lat).
- 19 2
-
2024-05-15 11:07
Mam podobnie na dwóch mieszkaniach w jednym mam multimedia a w drugim UPC i widzę różnicę w multimedia ciągle podwyżki , awarie , a UPC stała cena i 1 awaria na 3 lata.
- 0 0
-
2024-05-14 10:57
Dokładnie - mam tak samo. Super hiper oferta ale wstawili sobie klauzulę i po 2 miesiącach podnieśli stawkę o "inflację" z kosmosu. Ostatnia umowa z tymi dziadami.
- 17 1
-
2024-05-15 09:55
A UPC/Play to dopiero jazda bez trzymanki.
Miałem ostatnio wątpliwą przyjemność zawearcia nowej umowy z Play. Innej opcji nie było, bo tylko Play ma tam światłowód. Ceny - także z uzwględnieniem rabatów. Ale najgorsze jest to, że na fakturze pojawiły się pozycje, o których nie wspominała konsultantka, m.in. opłata za wynajęcie routera. Są to małe kwoty, ale poczułem się oszukany, że mnie
Miałem ostatnio wątpliwą przyjemność zawearcia nowej umowy z Play. Innej opcji nie było, bo tylko Play ma tam światłowód. Ceny - także z uzwględnieniem rabatów. Ale najgorsze jest to, że na fakturze pojawiły się pozycje, o których nie wspominała konsultantka, m.in. opłata za wynajęcie routera. Są to małe kwoty, ale poczułem się oszukany, że mnie nie uprzedzono o dodatkowych kosztach. Po zgodzie na daną ofertę konsultantka uprzedział o kosztach aktywacji, co jakoś przełknąłe, ale o niczym więcej nie powiedziała.
- 11 1
-
2024-05-14 15:58
waloryzacja (2)
W ubiegłym miesiącu została mi doliczona do kwoty którą opłacałam było to 227,24 waloryzacje tej kwoty teraz płacę 253,98 czy to jest uczciwe Czekam aż skonczy mi się umowa i zmienię operatora
- 41 0
-
2024-05-15 18:50
Waloryzacja
Rezygnację trzeba zgłosić miesiąc wcześniej, ja tak zrobiłem po waloryzacji ibyło sporo telefonów że przebiją konkurencję, ale na następną "waloryzację " moich nerwów nie miałem ochoty
- 0 0
-
2024-05-15 17:09
Przy takim łajdactwie możesz normalnie rozwiazac z nimi umowę.
Nie daj sobie wmówić że regulamin usługi jest ponad prawem. Następuje skok ceny to możesz rozwiązać umowę bez konsekwencji. Jechać z dziadami.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.