• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W DCT przeładowano 15-milionowy kontener

VIK
8 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal DCT obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. Terminal DCT obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata.

Terminal DCT od momentu otwarcia, czyli przez 14 lat, obsłużył już 15 milionów TEU (kontenerów 20-stopowych). Ten 15-milionowy dziś został załadowany w Porcie Gdańsk na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie.



- Obsłużenie 15 mln TEU od momentu rozpoczęcia działalności terminalu w 2007 r. to wspaniałe osiągnięcie, wielki sukces naszych pracowników. Jeżeli z 15 mln TEU ułożylibyśmy drogę, moglibyśmy ponad dwukrotnie okrążyć Ziemię. Ważne jest jednak dla nas to, że każdy z tych kontenerów to klient, który skorzystał z naszych usług. Świadczy to o nieustannym wsparciu i wierze klientów w DCT Gdańsk - dzięki temu staliśmy się bałtyckim hubem - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

Gospodarka morska w Trójmieście



Co ciekawe, ten 15-milionowy kontener nie przypłynął z Azji. On tam popłynie z Gdańska. Dziś został załadowany na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie. COSCO Shipping Galaxy ma 400 metrów długości i pojemność 21 tys. TEU. Statek pływa w ramach serwisu OCEAN Shipping Alliance, który zapewnia cotygodniowe połączenie portów Korei, Chin i Singapuru z Gdańskiem.

15-milionowy kontener wyruszy do Azji na pokładzie COSCO Shipping Galaxy. 15-milionowy kontener wyruszy do Azji na pokładzie COSCO Shipping Galaxy.

- W ubiegłym roku pandemia spowodowała turbulencje w całej globalnej branży transportowej i logistycznej. Jesteśmy jednak zadowoleni ze wzrostu rok do roku liczby pełnych kontenerów w imporcie i eksporcie. Cieszy nas bardzo także 9-procentowy wzrost przeładunków, który obserwujemy w pierwszym kwartale, z wolumenami przekraczającymi nasze najlepsze wyniki z rekordowego 2019 r. - dodaje Cameron Thorpe.

Kanał Sueski. OOCL United Kingdom nie czekał i wybrał dłuższą trasę do DCT



A przed DCT bardzo intensywny koniec kwietnia. W związku z blokadą Kanału Sueskiego spodziewana jest kumulacja przeładunków.

DCT Gdańsk został uruchomiony w 2007 r. i może rocznie przeładować ponad 3 mln TEU. Tylko w 2020 r. DCT Gdańsk obsłużył ponad 1,9 mln TEU. Terminal obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. Zatrudnia ponad 1000 pracowników, a jego wpływ na gospodarkę jest oczywisty - generuje 12 mld zł rocznie z tytułu podatku VAT, akcyzy i ceł do budżetu państwa. DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).
VIK

Miejsca

Opinie (96) 3 zablokowane

  • gratulacje (1)

    Gdańsk to Port. Bez portu nie ma Gdanska a Gdanska bez portu :)

    Załoga DCT to bohaterzy!

    • 28 17

    • A ile ci bohaterzy zarabiajo pjoter?

      • 0 0

  • Ci na zdjęciu pewnie sami to zrobili.

    • 31 1

  • I co tam za ładunek jest w tym kontenerze, bo nie napisali? (9)

    Chociaż, skoro płynie do Azji, to pewnie niestety pusty w środku.

    • 35 15

    • W tekście napisane jest ze zaladowany jest w Gdańsku i płynie do Azji pełny. (1)

      Czytaj uważnie.

      • 11 8

      • W tekście ani słowa nie ma że jest pełny, a "załadowany" znaczy że jest na statku.

        Czytaj uważnie.

        • 10 2

    • Maseczki Szumowskiego (1)

      • 17 3

      • pieniadze platformy

        • 4 6

    • Jak w tamtą stronę to chyba polszczyzna.

      • 2 1

    • Europalety.

      Nasz sztandarowy produkt.

      • 4 0

    • Pewnie spożywka. (1)

      Do Chin eksportujemy sporo artykułów spożywczych.

      • 3 0

      • Smieci?

        • 1 1

    • w kontenerze

      jest król Julian i Morris a także pingwiny - przystanek końcowy- Madagaskar

      • 0 0

  • Kontenery (2)

    A ile jeszcze Wisłą popłynęło....

    • 10 1

    • Osiem (1)

      • 1 2

      • Sześć

        • 8 0

  • Gdyby się 2 panów 15 lat temu nie pokłóciło to DCT by nie było (7)

    • 22 3

    • Nazwiska. Nie operuj ogolnikami.

      • 6 3

    • to nie za czasów PIS wymyślono (1)

      • 2 1

      • ani za czasów PO...

        I całe szczęście, bo nic by z tego nie wyszło...

        Brytyjczycy krążyli z tym pomysłem od lat 90...
        Tylko nikt ich nie chciał.

        • 2 4

    • 15 lat temu to DCT wyłaził z wody (3)

      już za późno było na kłótnie.

      Ale wcześniej to i owszem... ;)
      Ogólnie, Australijczycy zagrali Polakom na nosie za ich "nie da się, nieopłacasie..."
      A teraz wszyscy chcą się do tego sukcesu dokleić... Australijczycy zbudowali, zarobili i sprzedali.

      • 12 0

      • Veni,vidi,vici

        • 2 0

      • (1)

        I Ty w to wierzysz, ze to Australijczycy stworzyli DCT? ;)

        • 0 2

        • DCT stworzyły ich pieniądze

          oraz konsekwencja działania (brytyjskich?) pomysłodawców...
          Z portem to raczej "szorstka" przyjaźń.

          Niestety, takie przedsięwzięcia w naszych uwarunkowaniach, to pewnik właśnie kosmicznej kłótni, takiej jak Gdańska z Gdynią o lotnisko... Albo desanty, jak na inne gdańskie instytucje...

          • 0 0

  • Super

    Naprawdę.

    • 4 1

  • (5)

    z ciekawostek powiem, że załoga z tej okazji dostała darmowy posiłek hehe... świętowanie z rozmachem :)

    • 51 1

    • (3)

      Zupe z wkładką mięsną zatwierdzoną przez komisje trójstronną i związki zawodowe.

      • 14 3

      • (2)

        dokładnie: "W dniach 7 i 8 kwietnia w Kantynie na każdego czekać będzie nieodpłatny posiłek, czyli pyszny krem z pomidorów oraz szoarma z pieczonymi ziemniakami i surówką"

        • 11 2

        • drugie piętro też mogło zejść do kantyny?

          Oni chyba premie zamiast obiadku zgarnęli?

          • 14 2

        • Hahahaha

          Haha ha ha

          • 2 0

    • O wow jakie smieszne i ironiczne ;) A czego bys sie spodziewal ? 500 zl dla kazdego pracownika?
      Masz pensje, ewentualna premie i takie nasmiewanie sie z darmowego obiadu jest bezsensu.

      • 0 4

  • Tole (8)

    Bez sensu, po co te porty jak Niemcy mają dużo portów ? Stocznie praktycznie w Polsce zlikwidowane to i przeładunki można również zlikwidować.

    • 16 79

    • (2)

      gdyż u nas pracownicy dostają w złotówkach tyle co w Niemczech w Euro = jest z 5x taniej

      • 18 1

      • (1)

        U niemca te 4 razy drożej:) niestety w Niemczech juz nie jest tak kolorowo jak kiedyś... starym niemca może dobrze się żyje reszta raczej tania się robocza

        • 7 1

        • czyli

          jak wszędzie...

          Ale zanim oni to zauważą, to nam żołądki do kręgosłupa przyschną...

          • 3 0

    • Dokładnie...to samo z rządem pro rosyjskim... (1)

      Moskwa by mogła zarządzać...
      Ideologia ta sama ... a tu trzeba lewackich prawaków utrzymywać

      • 5 2

      • rząd prorosyjski to ten uklad tusk/dulkiewicz-mekrel-putin

        • 6 2

    • Tak twierdzili przedstawiciele opozycji ...

      Po rozbudowywać kolej - sąsiedzi mają, po co rozbudowywać terminale dla samolotów - Niemcy mają, po co ładować pieniądze w autostrady - Niemcy mają dużo dobrych, po co ratować LOT - Niemcom sprzedać, po co inwestować w LOTOS - Rosjanom sprzedać, po co utrzmać lasy państwowe - Niemcom sprzedać ... itd ... itp ... Wynik jest taki, że Donaldinio siedzi na kolankach u Pani Angeli i zarządza swoją piaskownicą ...

      • 16 7

    • Rafałek , a ty dalej z tymi Niemcami , dalej z tym Berlinem . I ciągle po co i po co . A po jajco .

      • 1 0

    • W trójmieście jest 60 stoczni i wszystkie rentowne. To tylko PIS deklarował się, że odbuduje stocznie Lenina dla swoich Obajtków, ale na razie nie ma kasy, bo większość roztrwonił, a spółki Skarbu Państwa przynoszą już tylko straty.

      • 2 3

  • Wychodzi około 3tys kontenerów dziennie (4)

    Jest co robić!!! A ciekawe ile dziennie ciężarówek wjeżdża i wyjeżdża z dct. Bo te złomy nieźle nam środowisko zanieczyszczają !!! Nie mówiąc już o tych statkach prawie ekologicznych

    • 10 5

    • Najgorsze dla mieszkańców pobliskich okolic to

      paskudny hałas od stale przejeżdżających kontenerowych Tirów.

      • 7 1

    • Około 1000 tysiąc na dobe (1)

      • 0 2

      • Napisałeś milion. Czyli nie potrafisz zapisywać liczb.

        • 1 0

    • 5 tys teu dziennie

      W tym momencie wzrosło do ok 5tys przeładowanych kontenerów dziennie

      • 1 0

  • Dyrektor Cameron Thorpe. (4)

    Nie można było znaleźć Polaka na stanowisko dyrektorskie polskiego portu?

    • 6 22

    • do nadzoru nad niewolnikami nie bierze się niewolnika

      • 17 5

    • Obajtek się zgłosił. Jest jeszcze parę nieruchomości do wzięcia, musi zarobić.

      • 14 7

    • Polski tylko z miejsca

      DCT wybudował Australijski Fundusz Emerytalny i był jego operatorem. Dopiero po ok 10 latach Polski Fundusz Rozwoju ma 30% udziałów.

      • 8 0

    • Było dwóch. Jeden kawał gnoja . Drugi bardzo sympatyczny i uprzejmy gość. Panie Włodku pozdrowienia.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane