- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
W Gdyni powstaną nowe falochrony: jest decyzja lokalizacyjna, zaproszono do składania ofert, teraz czas na falochrony. Urząd Morski w Gdyni oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosiły wspólny przetarg na zaprojektowanie i budowę morskiej infrastruktury koniecznej do funkcjonowania planowanego Portu Zewnętrznego.
- Falochrony warunkują budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia
- Nowe falochrony w Gdyni kluczowe dla bezpiecznej żeglugi
-
Przetarg - co obejmuje?
Według koncepcji Port Zewnętrzny w Gdyni ma być jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego (ma powstać na wodzie). To jedna z najważniejszych i największych inwestycji w polskiej gospodarce morskiej ostatnich lat. Będzie stanowić przedłużenie Portu Gdynia w stronę morza. Nowy teren, powstały w wyniku zalądowienia części akwenu, będzie miał ok. 151 ha. Na nim ulokowany zostanie terminal kontenerowy, którego możliwości przeładunkowe mają docelowo sięgnąć 2,5 mln TEU. Będzie on dysponował głębokowodnymi nabrzeżami o łącznej długości ok. 2,5 km, co pozwoli na obsługę największych jednostek, jakie mogą wpłynąć na Morze Bałtyckie.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Znajdź mieszkanie w Gdyni. Rynek wtórny
Falochrony warunkują budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia
- Budowa 2,5 km falochronów osłonowych umożliwi i warunkuje budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Wzrost przepustowości, zwiększenie liczby obsługiwanych statków i bezpieczeństwo żeglugi to cele tego projektu. Zadań, związanych z zalądowieniem nowych obszarów, jest dużo, jednak żeby w ogóle można było zacząć, konieczne jest wykonanie falochronów osłonowych - powiedział Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Dzięki realizacji zadań określonych w ogłoszonym zamówieniu uzyskany zostanie akwen osłonięty od oddziaływania fal, umożliwiający manewry przy terminalu w Porcie Zewnętrznym wraz z bezpiecznym rozładunkiem przy jego nabrzeżach. Z kolei wzmocnienie istniejących falochronów wraz z wykonaniem narzutów ma na celu ochronę istniejących obiektów przed dochodzącym falowaniem oraz minimalizację refrakcji falowania.
Wybrany wykonawca będzie miał 490 dni na wykonanie prac projektowych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, natomiast na roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie 819 dni od dnia uzyskania pozwolenia na budowę.
Nowe falochrony w Gdyni kluczowe dla bezpiecznej żeglugi
- Budowa Portu Zewnętrznego stanowi odpowiedź na rosnące wyzwania związane z obsługą coraz większych jednostek morskich oraz zwiększającym się ruchem portowym. Nowe falochrony odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu bezpiecznych warunków żeglugi, chroniąc jednocześnie infrastrukturę portową i umożliwiając wyjście Portu Gdynia na morze - powiedział Jacek Sadaj, prezes Portu Gdynia.
Przetarg - co obejmuje?
Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie, a następnie wykonanie robót budowlanych polegających m.in. na:
- wykonaniu dwóch falochronów wyspowych północno-wschodnich o łącznej długości 500+56 m wraz z oświetleniem nawigacyjnym;
- wykonanie trzech północnych falochronów wyspowych o łącznej długości 800+800+250 m wraz z ich oświetleniem nawigacyjnym;
- wzmocnienie istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego - część północna na całej jego długości ok. 235 m;
- wykonanie wygaszaczy falowania oraz niezbędnych prac w zakresie wzmocnienia istniejącego Falochronu Głównego Wschodniego na długości około 148 m.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-27 16:44
Mam drobne wątpliwości (1)
Jeśli chodzi o konkursy i przetargi ogłaszane lub rozstrzygane w chwili gdy zmienia się władza.
Może to powstanie, a może nie. Tak czy inaczej pensje dyrekcji cyrku w budowie będą wypłacane.- 8 11
-
2023-11-28 14:25
czasem taki desperacki "skok na główkę"
Rozbija obstrukcję "nie da się, nie opłaca się"
Tak jak w Gdyni "nie da się" zrobić tunelu pod torami na Puckiej.
To powstał w Rumi...- 4 0
-
2023-11-27 13:54
(4)
Zabawnie będzie, gdy port zewnętrzny powstanie szybciej niż droga czerwona, a na to się zanosi - północ Gdyni przestanie funkcjonować.
- 105 6
-
2023-11-28 09:34
Droga Czerwona opóźniana od wielu lat (3)
Droga Czerwona jest potrzebna jak powietrze. Torpedowanie jej powstania a teraz opóźnianie wspiera inne porty na Bałtyku. Zbudowanie jej w 33 r. to skandal ! Port w Gdyni już się dławi a zwiększony potencjał (+port zewn) nie bedzie wykorzystany !!
- 6 0
-
2023-11-29 15:26
(2)
Zgadzam się, ale przez ostatnie osiem lat u władzy był człowiek nienawidzący trójmiasta więc nie ma się co dziwić, że wszystko tutaj opóźnione - niestety, samorząd nie jest w stanie samodzielnie sfinansować tej inwestycji.
- 1 1
-
2023-11-29 19:37
nie kryj swojego lenistwa i braku kompetencji,
...pomorski samorzadowcu za mitem "przedmurza demokracji i oblezonej twierdzy praworzadnosci"...
To wygodna przykrywka pozwalajaca na "nicnierobienie" i spokojne zajecie sie wlasnymi interesami.- 0 0
-
2023-11-29 19:33
za to kochajacy gorali?!
Zupelnie nie rozumiesz funkcjonowania wladzy. To nie dobry wuja, na ktorego kreowal sie Gierek. Nie przyjdzie i nie da...
Trzeba miec pomysl i sile na jego realizacje.
I decydentowi zapewnic sukces.
Przy tym trzeba chodzic. Trzeba podjac ryzyko. I trzeba zdobyc zaufanie, ze to ryzyko zostanie zmitygowane a celZupelnie nie rozumiesz funkcjonowania wladzy. To nie dobry wuja, na ktorego kreowal sie Gierek. Nie przyjdzie i nie da...
Trzeba miec pomysl i sile na jego realizacje.
I decydentowi zapewnic sukces.
Przy tym trzeba chodzic. Trzeba podjac ryzyko. I trzeba zdobyc zaufanie, ze to ryzyko zostanie zmitygowane a cel osiagniety.
Moze niezbyt rozsadnie, ale Elblag dal rade, zdobyl zainteresowanie odpowiedznich osob i przekop zostal zrealizowany. W jakis "czarodziejski" sposob wszystkie rzady potulnie realizuja "zakopianke", droge o znikomym znaczeniu ekonomicznym.
Na Pomorzu nikt takich zadan nie ma ochoty podjac, szczegolnie w Gdyni. Magistrat zastygl w marazmie samozadowolenia i dobrobytu. Bo dla nich wystarczy i micha zawsze pelna.
A gdyby tak wynagrodzenie od przychodow wdrozyc? Od braku deficytu?
Przeciez to mieszkancy/wyborcy sa pracodawca dla "wybrancow".- 0 0
-
2023-11-27 21:13
Nareszcie
Port w Gdyni może tylko wyjść w morze, bo władze miasta obudowały go deweloperką. Nie ma Gdyni bez portu - należy o tym pamiętać (a chyba dużo osób o tym zapomina).
Oczywiście mam nadzieję, że droga czerwona powstanie do momentu powstania Portu Zewnętrznego (a na razie ponad1300 dni będzie trwała realizacja falochronów).- 37 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.