- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę drugiego z serii okrętu rozpoznania radioelektronicznego dla polskiej Marynarki Wojennej. Okręt zostanie nazwany Henryk Zygalski, na cześć wybitnego polskiego matematyka i kryptologa, który przyczynił się do złamania kodu niemieckiej maszyny szyfrującej Enigma. Umowę realizuje szwedzka spółka Saab, polska stocznia jest podwykonawcą.
W lipcu tego roku położono stępkę pod pierwszy z okrętów, dziś z kolei odbyła się uroczystość cięcia blach pod drugi z serii.
W listopadzie ub. roku Agencja Uzbrojenia MON podpisała umowę ze szwedzką spółką Saab na zaprojektowanie, wyprodukowanie i wsparcie dwóch okrętów rozpoznania radiolokacyjnego typu Sigint (Signal Intelligence) w ramach projektu "Delfin" dla Marynarki Wojennej RP.
- Całkowita wartość kontraktu wynosi ok. 620 mln euro, a dostawy jednostek zaplanowano na rok 2027 - poinformowała spółka Saab.
Saab Kockums AB pełni rolę głównego wykonawcy, odpowiedzialnego za projekt i produkcję obu okrętów, w tym integrację zaawansowanych systemów na potrzeby misji wywiadowczych. Z kolei podwykonawcą została Remontowa Shipbuilding, która jest odpowiedzialna za budowę gotowych do operowania okrętów oraz wykonanie wszelkich koniecznych testów, w tym przeprowadzenie pełnego zakresu prób dokowych HAT oraz morskich SAT.
W lipcu tego roku położono stępkę pod pierwszy okręt w ramach programu Delfin.
Z kolei Kockums AB ponosi pełną odpowiedzialność za dostawę okrętów, w tym integrację systemów misji i walki, umożliwiających gromadzenie danych rozpoznawczych oraz wywiadowczych.
Okręty rozpoznania radioelektronicznego pod kryptonimem "Delfin" przeznaczone są do pozyskiwania danych wywiadowczych w pełnym zakresie zadań Marynarki Wojennej. Zastąpią one eksploatowane obecnie przez Marynarkę Wojenną jednostki rozpoznania radioelektronicznego projektu 863: ORP Nawigator i ORP Hydrograf zbudowane w połowie lat siedemdziesiątych w Stoczni Północnej im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku, czyli w obecnej Remontowa Shipbuilding.
Miejsca
Opinie (108) 8 zablokowanych
-
2023-11-16 12:18
O nazwie okrętu to lepiej mówić, gdy szykować się będzie jego wodowanie. A nie, gdy na niego składa się dopiero kilka arkuszy bl
leżących na betonie.
- 0 2
-
2023-11-16 22:41
fajnie, że projekt jest polski (2)
- 0 0
-
2023-11-16 23:41
Nie jest! Jest Szwedzki!!! (1)
- 0 0
-
2023-11-18 19:18
jest, jest
gdyńskie MMC Ship Design, polska firma, polski projekt
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.