• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W gdyńskiej stoczni powstaje kablowiec

VIK
15 kwietnia 2024, godz. 15:30 
Opinie (31)
  • W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.

W stoczni Crist położono stępkę pod budowę statku do układania kabli. Jednostka powstaje przy współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft. Finalnym właścicielem kablowca jest firma Nexans.



Jednostka będzie miała 149,9 m długości, 31 m szerokości i będzie mogła pomieścić 17 tys. ton. oraz 90-osobową załogę.

- Wyposażona jest w trzy poziome (o pionowej osi obrotu) szpule (bębny) na kable (tzw. "karuzele") - dzieloną na pokładzie o łącznej pojemności do 10 000 ton kabla, drugą pod pokładem o pojemności 3500 ton kabla oraz kosz pod pokładem na kable światłowodowe o pojemności 450 - poinformowała stocznia Crist.


Statek został specjalnie zaprojektowany przez Skipsteknisk do transportu i układania różnego rodzaju kabli podmorskich, w tym wiązek kablowych, a także do podejmowania kabli z dna morskiego i przeprowadzania napraw. Jest w stanie układać do czterech kabli jednocześnie. Będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy zachowaniu dużej manewrowości i utrzymywaniu pozycji.



Gdyńska stocznia wykonuje kadłuby na zlecenie Ulstein Verft od ponad dziesięciu lat. Są to głównie jednostki offshore. W sumie wykonano 14 projektów, a 2 kolejne są w toku.
VIK

Miejsca

Opinie (31) 1 zablokowana

  • (4)

    cikawy projekt,tylko szkoda ze nie pod ,,klucz"!

    • 44 7

    • (2)

      Tradycyjnie, polaki spawają kadłub bo są najtańsi, a elektryke, hydraulike, wykładziny, komputery położą wysoko płatni, krajowi fachowcy. Tak się dba o swój naród. Ale kapitał nie ma narodowości drodzy europejczycy.

      • 9 7

      • jak nie wiesz to sie nie wymądrzaj!,Gdanska Stocznia Remontowa,przypłynal rurowiec,po kompletnej przebudowie wypłynał najwiekszy kablowiec ,,ile d'Yeu".

        • 2 3

      • Taa

        Nie wiem czy wiesz, ale ci wysoko płatni, krajowi fachowcy, to głównie Polacy, pracujący w norweskich stoczniach haha.

        • 1 3

    • Nie znam się,ale się wypowiem.Akurat ta jednostka od samego początku do samego końca powstaje w "Crist".

      • 0 1

  • Super

    Pięknie się ten Crist rozwija.

    • 9 8

  • Jak kablowiec to mógłby nosić imię naszego byłego prezydenta, patrona gdańskiego lotniska (4)

    • 23 9

    • (2)

      jest mocniejszy,,spiocha 13 Grudnia",nikt go nie przebije,dwa lata stanu wojennego tylko przez skrzynke kontaktowa z nim rozmawiali!!

      • 4 5

      • Nie no TW Oscar latał intensywnie między Berlinem a Moskwą.

        Nie było czasu na sen.

        • 4 0

      • Lepiej spać niż donosić na rodzinę i przyjaciół

        • 2 1

    • nie będzie nosić imienia, bo to nie będzie polski statek

      • 1 0

  • Kablowiec? Znaczy statek na cześć Wałęsy? ;)

    • 21 8

  • Będzie kablować?

    trochę strach

    • 7 3

  • Niestety przez osiem lat nie wykorzystano szansy na local content MEW. Obsługa marynarska pod FoC, symulator, drobnostki (1)

    • 1 12

    • a wczesniejsze lata...??

      To byznes hulal??!
      Z rynku sie wypadlo znacznie wczesniej...

      • 4 0

  • Ten statek dostarczy nam paliwo po 5.19 (2)

    • 9 6

    • (1)

      I to kablem.

      • 5 0

      • Przez kładkę Rafalali.

        • 4 0

  • Ładnie powiedziane że stocznia wykonuje kadłuby . (3)

    Czyli najmniej płatną "czarną robotę " , a śmietankę spiją inni ! Ciekawe jaki promil dostanie Polska bo za emisję CO2 to my kary zapłacimy !

    • 11 7

    • Broni ci ktoś otworzyc własną stocznie? (2)

      Jedni robią kadłuby, inni wyposażenie itd. U nas np. robimy kompletną dokumentację projektową. Są takie firmy jak Damen czy Macgregor czy szereg innych. Owszem zagraniczny kapitał ale to Polscy inżynierowie to projektują. A wykonanie jest tam gdzie to się opłaci. To nie jest wcale tak że na osprzęcie zarobi się więcej. On sam w sobie jest drogi ale marże nie muszą być większe. Siłownik sam w sobie jest droższy niż walcowana blacha ale spawanie blachy jest droższe niż założenie siłownika.

      • 3 5

      • lancuch dostaw... (1)

        Onegdaj wiekszosc produkowana byla w kraju. Od silnikow po meble...

        Komus to przeszkadalo...

        • 2 1

        • Te wielkie stocznie i zakłady współpracujące były budowane głównie pod potrzeby ZSRR, najwięcej statków szło do nich. Specjalistyczny sprzęt kupowano za granicą za dolary, a ruscy płacili rublami "transferowymi" czy jakoś tak to się nazywało, czyli interes był do bani. Potem to padło.

          • 1 0

  • Kablowiec? W stoczni?

    Dostanie na imię Bolek?

    • 14 7

  • Jak kablowiec to kapitanem

    Będzie Lech Wałęsa

    • 13 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane