- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (161 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (71 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (63 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (99 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
W portach rosną przeładunki
W polskich portach morskich w okresie sześciu miesięcy tego roku przeładunki towarów wzrosły o 22,8 proc., do 45,3 mln ton - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Największy wzrost dotyczył Portu Gdańsk.
W Gdańsku wielkość przeładunków wzrosła o 40,7 proc. do 21,5 mln ton. W porcie Gdynia wielkość przeładunków wzrosła o 13,4 proc., czyli do 10,1 mln ton, w Świnoujściu - o 12,8 proc. do 8,2 mln ton, a w Szczecinie - o 2,8 proc. do 4,4 mln ton.
Wzrosła masa przeładunków wszystkich rodzajów ładunków, w tym najbardziej - kontenerów (o 44,4 proc.) oraz pozostałych ładunków drobnicowych (o 39,2 proc.).
- Wielkość ładunków masowych suchych zwiększyła się o 18,1 proc., w tym węgla i koksu o 74,5 proc., po głębokim spadku przed rokiem, masowych ciekłych o 16,5 proc. (w tym ropy naftowej - o 12,7 proc.) oraz ładunków tocznych - o 6,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
Miejsca
Opinie (137) 3 zablokowane
-
2018-07-25 08:38
(18)
Dane cieszą ale w ramach ciekawostki to port rzeczny w Duisburgu robi rocznie 120 mln ton.
- 38 7
-
2018-07-25 09:25
(14)
Z ciekawostek to w Niemczech mieszka ponad 80 mln ludzi q
- 15 7
-
2018-07-25 13:14
(8)
To znaczy że Niemców jest o ponad połowę więcej niż Polaków.
- 3 6
-
2018-07-25 13:33
No i ? (1)
- 3 5
-
2018-07-25 15:13
Daniel?
- 2 4
-
2018-07-25 17:10
to znaczy że Niemców jest ponad dwa razy tylu co Polaków (5)
logika matematyczna się kłania
- 7 0
-
2018-07-25 18:48
No i nadal pytam "logiku" co z tymi Niemcami? (4)
- 1 4
-
2018-07-25 23:00
Przecież ci napisał łosiu (3)
- 3 0
-
2018-07-26 09:13
To co napisał nie ma nic wspólnego z tematem, więc pytam cebulaku - no i ? (2)
- 1 3
-
2018-07-26 10:02
Boszsz (1)
co za kmiot...
Zaraz napisze: Jestem kmiot. no i? :)- 2 0
-
2018-07-26 16:03
Żeby lubić ludzi (nawet rzekomo tępych),
najpierw trzeba lubić siebie (nawet faktycznie tępego).
Więc całkowicie cię rozumiem kmiocie buraczany.- 2 0
-
2018-07-25 14:46
Z ciekawostek: (4)
szacuje się, że ok 5 mln z nich to muzułmanie.
- 13 2
-
2018-07-25 18:48
(3)
No i?
- 3 2
-
2018-07-26 07:18
co, no i? (2)
- 2 1
-
2018-07-26 09:14
To no i. (1)
- 2 1
-
2018-07-26 10:54
Chyba raczej toi toi
- 2 1
-
2018-07-25 15:17
bałtycka, rosyjska Ust-Uługa - 87 mln (1)
z czym do "Gosi"?
- 6 3
-
2018-07-25 23:01
Góra 5 lat i ich Gdańsk przegoni
Rosja ma sporo więcej mieszkańców nawet od Niemiec
- 0 3
-
2018-08-03 17:06
taki układ
Dlatego u nas zaniedbali z premedytacją śródlądówkę by u nich szło i się opłacało...
Mając dwie rzeki w osi południe - północ i połączenie wschód zachód to i my powinniśmy być potęgą . No , ale opłacać to się miało wszystkim tylko nie nam. Teraz przekop zrobią , heh dobre sobie ... czyli obecna władza też widać zorientowana w temacie :)- 0 0
-
2018-07-25 09:00
Gdynia kiedyś morska potęga a dzisiaj w skali nawet europejskiej port marginalny:( (22)
- 38 20
-
2018-07-25 09:45
(1)
Jeszcze kilka lat i nawet w skali trójmiejskiej Gdynia będzie portem marginalnym
- 19 8
-
2018-07-26 19:53
Juz jest
- 2 1
-
2018-07-25 10:17
nie ma terenów pod tak dynamiczny rozwój jak gdański port (12)
- 14 3
-
2018-07-25 12:52
Podziękuj Szcxurkowi i jego radnym z samorządności za grabież portu
- 15 8
-
2018-07-25 13:35
A przekopać kanał pod Wejherowo i będzie terminal jak ta lala.
A i pracownicy będą mieli bliżej do roboty.
- 8 3
-
2018-07-25 15:31
tereny są (9)
nie ma kasy na budowę i woli aby ją znaleźć.
- 8 1
-
2018-07-25 19:51
Gdzie są? (8)
Prośba o podanie przykładu.
- 1 1
-
2018-07-25 20:12
rozejrzyj sie (4)
To nie boli.
- 2 2
-
2018-07-25 21:05
Podaj przykład. (3)
Czekam niecierpliwie.
- 1 2
-
2018-07-25 22:00
abyś kręcił nosem i wybrzydzał? (2)
Terenów jest wystarczająco do prowadzenia znaczącej działalności. Warunkiem koniecznym jest rozwiązanie zastarzałego problemu komunikacji oraz przystosowania do wymagań ruchu statków.
Nie jest to już "rocket science", potrzeba woli i determinacji.
Ale po co sobie mankiety szarpać, skoro emerytura na horyzoncie?
Nieprawdaż?
Takie same myślenie wygrało, gdy Australiczycy szukali miejsca dla swoich pieniędzy.- 1 1
-
2018-07-25 23:56
Wciąż nie podałeś mi przykładu miejsca pod rozwój znaczącej działalności. (1)
To jak z tym wreszcie jest?
- 0 1
-
2018-07-26 19:54
Masz nizej w komentarzach. Chociażby port zewnętrzny którego wizualizacje są dawno gotowe
- 0 0
-
2018-07-25 23:03
Chociażby głębokowodny terminal zewnętrzny (2)
- 2 1
-
2018-07-25 23:54
To chyba jednak nie jest gotowy teren pod rozwój? (1)
Na ten moment szumi tam morze, a to spora różnica. Gdańsk wygrał rozległymi, niezagospodarowanymi terenami, na których powstał Port Północny.
- 0 4
-
2018-07-26 15:55
Port Północny powstał w latach 70 ubiegłego wieku
Za zreformowanej komuny.
Gdańsk wygrał dostępem do kasy, która została wydrenowana z całego regionu.- 2 2
-
2018-07-25 15:30
czwarty (obecnie) port na Bałtyku (6)
Zaduszony komunikacyjnie indolencją władz portu i miasta.
- 7 4
-
2018-07-25 15:54
(5)
Czwarty? Chyba od konca
- 4 6
-
2018-07-25 16:45
w kategorii kontenery (4)
Podobno najbardziej pożądanej.
Po Petersburgu, Gdańsku i Kotka. Dane za 2017.- 6 1
-
2018-07-25 23:05
No to napisz, że chodzi o kontenery bo port to nie tylko kontenery (3)
PS Dystans do Gdańska w kontenerach jest już gigantyczny
- 2 1
-
2018-07-26 15:57
globalnie jest w pierwszej dziesiątce (2)
podobnie jak Gdańsk.
Z podobnym, dużym dystansem do portów rosyjskich.- 0 1
-
2018-07-26 23:19
(1)
Port w Gdyni ma 2x mniejsze przeładunki niż Gdańsk
- 0 0
-
2018-07-27 01:50
i po co te plemienne waśnie?
Czy ja mówię, że nie ma?
Nie ważnie się narobić, ważne jest zarobić...
Rosyjski, bałtycki port o którym mało kto słyszał ma 5x większe przeładunki niż Gdańsk.- 0 0
-
2018-07-25 09:13
Polska kwitnie to widac (8)
Dzięki mądrym wyborom i ciezkiej pracy Polaków .
Widać dobra zmianę , tak trzymać , dajmy sobie szanse , nie przeszkadzajmy , pomagajmy i wybierajmy ludzi mądrych , uczciwych , patrzmy im na rece ale nie popierajmy destrukcji
Pozdrawiam- 45 82
-
2018-07-25 09:33
(6)
Porty rosną od dawna, a PiS nie ma z tym nic wspólnego
- 33 9
-
2018-07-25 11:28
Naprawde ??? (5)
No to pewnie zasluga Tuska , a moze Kopacz , a moze Schetyna i Petru , nie,nie to Ci mlodzi Szczerba , Nitras , oni daja nam wszystkim sile i mobilizuje do pracy .
Tak,tak to napewno oni .- 9 27
-
2018-07-25 12:46
Propagandowa papka (3)
Propagandowa papka z publicznej TV jak widać trafia do ludzi. Zero wiedzy na temat ekonomii... Ale w TV powiedzieli, że to zasługa dobrej zmiany i tyle...
Ludzie przestańcie słuchać gadających głów z TV i zacznijcie patrzeć logicznie na świat!!!- 22 3
-
2018-07-25 14:28
Czlowieku (2)
Wylacz TVN , wlacz myslenie a bedzie ci lzej .
A kursy ekonomi to u Rostkowskiego brales , tego od piniedzy na 500+ , ekspert od siedmiu bolesci .- 5 14
-
2018-07-25 18:45
(1)
Wlacz cokolwiek innego niz kurkizja czy rydztv
- 5 2
-
2018-07-25 20:22
Pisz z sensem
Kiedy widze i slysze jaki poziom reprezentuja twoi liderzy , nie dziwie sie szeregowym sympatykom po ,kodu czy co tam jeszcze macie .
Plucie , pszeszkadzanie , marudzenie i destrukcja , tylko to wam pozostalo
Pozdrawiam- 2 3
-
2018-07-25 20:21
ale skąd !
to napewno zasługa Misiewiczów i Pisiewiczów
Albo moze tego wybitnego ekonomisty Jarosława (tego co konta w banku nie ma i kartą nie potrafi się posługiwać?)
No chyba, że to wszystko dzięki Beacie!? Wtedy im te pieniądze się rzeczywiście należały!- 4 3
-
2018-07-26 09:16
Kwitną to ci sinice we łbie.
- 0 2
-
2018-07-25 09:20
w Gdyni przy porcie jak powstaną kolejne apartamenty dla warszawki, to przeładunki trzeba bedzie zawiescić. (3)
- 52 10
-
2018-07-25 09:47
Szczurek woli apartamenty a okradziony z terenów port juz niedługo kompletnie się zapcha
- 22 4
-
2018-07-25 18:25
Nie dla developerki (1)
Dlatego w ramach akcji Polska jest nasza, Port Gdynia kupuje grunty by nie poszły w ręce deweloperów jako jednorazowa transakcja. A tak do miasta i budżetu płynie kasa co miesiąc. Czemu Szczur tego nie kuma? ????
- 5 0
-
2018-07-25 20:19
bo kasa plynie nie do tej kieszeni
No I te ambicje, zostawic slad na ziemi...
- 1 1
-
2018-07-25 09:20
Jak tak może być!!?? (10)
Aby polskie porty powoli doganiały Niemieckie??!!Niech Pan Donald niech szybko wraca i likwiduje polskie porty !!!!
- 37 77
-
2018-07-25 09:31
Polskie porty rosną od lat pisomatołku
- 28 7
-
2018-07-25 09:43
Nikogo nie doganiają (4)
Dystans się utrzymuje albo pogłębia. W międzyczasie podniecania się osiągnięciami DCT Niemcy uruchomili duży oceaniczny port kontenerowy w Wilhelmshaven z aktualnymi możliwościami ok. 3 mln TEU.
- 17 9
-
2018-07-25 10:54
(2)
Hahaha Co za bździny, Wilhelmshaven może pomarzyć o ilości przeładunków w DCT
Od samego początku szoruje po dnie bo był przewymiarowany- 8 12
-
2018-07-25 13:52
DCT również "szorował po dnie" i był "przewymiarowany" (1)
Wilhelmshaven - 554 000 TEU w 2017
Przy okazji objaśnię:
Ilość - mąki, żwiru, węgla
liczba - kontenerów, samochodów, ignorantów- 8 4
-
2018-07-25 14:31
Och mój Ty geniuszu języka polskiego, opowiedz mi o tym
Ty se wpierw poczytaj kiedy Wilhelmshaven otworzyli i ile lat stał pusty i jak to się ma do DCT i dopiero wtedy zabieraj głos bo narazie prezentujesz niewiedzę w temacie- 4 7
-
2018-07-25 11:31
Naprawde ???
No to po co nam porty ???
Przeciez przez Hamburg mozemy handlowac , a latac Luftwafe z Berlina - proste ???
Donald wracaj i zrob co trzeba z tym bajzlem !- 8 20
-
2018-07-25 13:13
(2)
A jak to pisiaki wyly - po co ten most Sucharskiego?A Donek postawil na swoim i mamy.I teraz juz wiecie, dlaczego port może się rozwijać tak dynamicznie.
- 17 7
-
2018-07-25 14:23
Naprawde ???
My o chlebie a ty o bebie
- 5 6
-
2018-07-25 19:55
Przecież ten most budowali na przełomie wieków.
Co ma Donek do tego?
- 2 0
-
2018-07-25 15:11
doganiają?
Gdańsk to 10% Hamburga. A gdzie reszta?
- 4 4
-
2018-07-25 09:50
(6)
Niestety z roku na rok Gdynia coraz bardziej zostaje w tyle
- 35 8
-
2018-07-25 10:17
tyle czego, 13% wzrostu to chyba nieźle?! (1)
- 7 9
-
2018-07-25 12:48
Jak innym rośnie o 40% a tobie o 13% to zdostajesz w tyle
- 15 3
-
2018-07-25 14:50
Bez dużego prywatnego inwestora będzie jeszcze dalej za Gdańskiem. (1)
W Gdyni, aby była konkurencyjna nawet na rynku krajowym (nie wspominając o europejskim), należałoby zbudować nowy port otwarty. Zamknięty na pogłębionym bagnie był tańszy i prostszy pod względem komunikacyjnym 100 lat temu, ale rycie w mule, aby pogłębiać co parę lat kanały to robota głupiego.
Dodatkowo przeniesienie portu na zewnątrz miasta (czyli w praktyce za Kępę Oksywską i poza administracyjne granice Gdyni) byłoby wielką ulgą dla mieszkańców. Problemem tutaj są pewnie same władze miasta, którym nic nie śmierdzi, a składy towarowe tłukące się o północy nie przeszkadzają, bo Port płaci miastu kasę, za którą miasto może potem organizować różne odpustowe imprezy dla mieszkańców i w ten sposób kupować sobie ich głosy.- 7 0
-
2018-07-25 15:21
za kępę taka czy inną znacznie łatwiej przenieść miasto
Samo się przeniesie, jak będzie miało komunikację.
Pewnie dlatego miasto odżegnuje się od pomysłów przedłużania obwodnicy na półnoć, bo mu mieszkańcy ucieką.
A rentierów może byc za mało dla zapełnienia budzetu i spłaty długów.- 7 0
-
2018-07-25 17:27
pan (1)
bo oceaniki do gdanska tylko moga zawijac...
- 0 0
-
2018-07-25 18:51
Kiedyś nie.mogly. W Gdyni smiano się z budowy zewnętrznego terminala DCT Gdańsk..
- 6 0
-
2018-07-25 13:04
dobrze
bedzie za co inwestowac na wybrzezu
- 11 2
-
2018-07-25 13:22
Aby tylko PO nie wrociło do władzy (5)
bo wszystko siądzie … wszystkie wskaźniki gospodarcze po tym, bezrobocie do góry, pensje w dół, na nic nie będzie pieniędzy itd. .... jak zawsze liberałowie u władzy
- 40 58
-
2018-07-25 13:46
Jak peło wróci do władzy to wszyscy będą musieli pracować u konia na śmieciowych umowach...
Ale kaszubom z Gdyni to nie będzie przeszkadzać......
- 8 10
-
2018-07-25 14:30
(2)
Przecież rozwój dct to w żadnym wypadku sukces obecnej partii, radzę trochę poczytać o tym terminalu a dopiero potem się wypowiadać
- 15 3
-
2018-07-25 14:47
ale spadek wskaznikow oznacza spadek obrotow, jest to zalezne
- 1 3
-
2018-07-25 22:30
ani polskich portów
i "gospodarki morskiej".
To raczej wybryk natury, który zadziwił "szanowne" gremia działaczy gospodarczych. A pokazuje, że nie dyktuje warunków posiadacz infrastruktury a właściciel kontraktów i aliansów. Szczególnie przy obecności wewnętrznej konkurencji...- 3 0
-
2018-07-25 15:15
a może to zasługa
Misiewiczów i Pisiewiczów?
Czy może wybitnego ekonomisty Jarosława (tego co konta w banku nie ma i kartą nie potrafi się posługiwać?)
No chyba, że to wszystko dzięki Beacie!? Wtedy im te pieniądze się rzeczywiście należały!- 14 4
-
2018-07-25 13:32
Może czas na jakieś inne foto do artykułów o porcie, (1)
bo port to nie tylko BCT a akurat w BCT wzrost nie był zbyt imponujący.
- 19 0
-
2018-07-25 16:05
W Gdansku ponad 40% wzrosty przeladunkow aci dalej wszedzie gdzie sie da wciskaja zdjecia z Gdyni
- 2 3
-
2018-07-25 14:00
Martineze (5)
Za Gierka na początku też tak było.
- 14 6
-
2018-07-25 14:50
A za tuska ani na poczatku ani na koncu (4)
A moze w srodku ?
- 6 3
-
2018-07-25 16:02
(3)
Caly czas idioto z pisu byly wzrosty w porcie za Tuska
- 3 5
-
2018-07-25 16:03
(2)
Ale wtedy oszolomy z pisu pisaly wszedzie Polska w ruinie
- 3 6
-
2018-07-25 20:16
A nie byla ? (1)
250 mld wyprowadzone z kraju do Niemiec Holandi i niewiadomo gdzie , a w nagrode nedzna posada dla Tusk i kilkoro jego kumpli .
Stocznie zamkniete , kopalnie do likwidacji , lufthansa zamiast LOTu , tyrac do smierci za marny grosz , rodzina bez pomocy , edukacja dno kompletne , emigracja 2 mln mlodych polakow , czy mam jeszcze wymienia - inteligencie od po , kodu czy innego dziadostwa- 5 2
-
2018-07-26 08:12
No i DB na torach w PL
Naprawdę, PO to była dla PL katastrofa, dziwię się że na nich głosowali ludzie, ale nawet dla warszawskiej części mojej rodziny GW to była wyrocznia. Szkoda.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.