- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
W stoczni Crist powstał prom elektryczny
W stoczni Crist zwodowano kolejny prom hybrydowy realizowany dla fińskiego operatora promowego Finferries. Jednostka została przetransportowana z placu montażowego do doku i zwodowana przy użyciu suwnicy bramowej.
Jednostka o numerze P 317 to w pełni wyposażony prom hybrydowy typu "plug-in", czyli zasilany z własnych baterii ładowanych bezpośrednio z lądu podczas załadunku i rozładunku. Natomiast spalinowe zespoły prądotwórcze, zamontowane na statku będą służyły jedynie jako rezerwowe źródło zasilania jednostki w przypadku złych warunków pogodowych na trasie.
Rozpoczęła się budowa promu dla PŻM
Statek o długości 70 m i 12,4 m szerokości przeznaczony jest do eksploatacji na wodach o ograniczonym dostępie, specjalnie zaprojektowany dla połączenia Nauvo-Korppoo w Finlandii. Prom będzie miał możliwość przetransportowania do 52 samochodów osobowych lub kombinację przyczep, ciężarówek, autobusów i samochodów, a także przewóz do 200 pasażerów. Jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek.
Budowa tej jednostki jest kontynuacją długoletniej współpracy między Crist a Finferries. P 317 jest podobny do poprzednich promów, czyli " Elektry" i "Altery". "Elektra" to pierwszy tego typu prom wybudowany w Unii Europejskiej, a drugi na świecie, który okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały nagrodzone m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018. "Altera", która została zwodowana latem 2022, to siostrzana wersja "Elektry", jednak bardziej unowocześniona i nieco większa.
Miejsca
Opinie (37) 4 zablokowane
-
2022-10-25 15:44
Kto projektował? (1)
- 3 0
-
2022-10-25 21:59
francja
Francuzi z tego co kojarzę.
- 2 1
-
2022-10-25 16:05
zamówiony pewnie 2-3 lata temu
a teraz to finansowa porażka ...
- 4 9
-
2022-10-25 18:08
Kawał łajby (2)
3 monterów, 2 spawaczy go budowało
- 3 11
-
2022-10-25 18:45
(1)
gdyby Smolinski nie doprowadzil do upadlosci stoczni Gdynia!.
- 1 4
-
2022-10-26 00:06
Jeszcze kilka lat platformy okupacyjnej i w stoczniach nic by sie działo....
A tak Crist i stocznia Marynarki Wojennej jeszcze próbują wyjsc na prosto i cos sie zaczyna ruszac.
- 1 4
-
2022-10-25 18:13
Zasilany paluszkami?
- 4 6
-
2022-10-25 18:15
A kto dostarcza bateryjki Duracel
- 6 6
-
2022-10-25 18:23
Do produkcji baterii wykorzystano metale rzadkie (3)
Polecam poczytać w jakich warunkach w Afryce są wydobywane i o roli dzieci pracujących w kopalni
- 10 8
-
2022-10-25 19:38
Widać, że niewiele wiesz, bo pomyliłeś baterie z silnikami elektrycznymi. Baterie zapewne są litowe, a lit metalem ziem (1)
rzadkich nie jest. Chciałeś błysnąć ale nie wyszło.
- 4 7
-
2022-10-25 19:53
bo to ten z tych bardziej rozgarnietych.
- 3 6
-
2022-10-25 22:23
Raczej surowce krytyczne - ich lista została niedawno powiększona o np. Lit czy Nikiel
Teraz (wg UE) to 30 pozycji, jednak rozpatrywanych jest dalszych 83. Przykładowo 1MW farmy wiatrowej to 15 ton surowców krytycznych.
A typowy akumulator w elektryku to około 50 kg samego niklu, do tego mamy oczywiście bardzo dużo aluminium plus kobalt, mangan, miedź i oczywiście lit.
Dlatego tak zwana "zielona transformacja" to opium dla ludu, bo nawet elektrownia atomowa wymaga wydobycia i przetworzenia sporej liczby surowców, potem utrzymanie, konserwacja - to wszystko emituje CO2 - oczywiście w przypadku atomu bilans jest korzystny ale dla OZE to już średnio, bo surowców więcej, prądu mniej a trwałość krótsza (np. dla wiatraków to jakieś 20-30 lat).- 3 0
-
2022-10-25 18:43
(4)
piekne,tylko szkoda ze towarzysz Smolinki zgasil swiatlo i doprowadzil do upadku stoczni gdynia.
- 16 5
-
2022-10-25 19:36
PRLbis (3)
A ten towarzysz to wierny wyznaffca teorii smoleńskiej. Może nie?
- 6 6
-
2022-10-25 19:51
(2)
Smolinski ostatni preaes stoczni Gdynia z namaszczenia Polskiej Zjednocznej Parti Prawa i Sprawiedliwosci, tak do wiadomosci tych bardziej rozganietych.
- 9 3
-
2022-10-25 21:34
Totalni kłamcy, nic sie nie zmienia. Farbowanie rudego na patriotę ciąg dalszy, ale i tak wychodzą ryże odrosty :) (1)
Pamietamy jak rudy gnom uwalił stocznie Gdynia i zwiał do Brukseli meldując wykonanie zadania. Potem interesowały go juz tylko niemieckie stocznie....
- 6 12
-
2022-10-26 05:02
moze i jestes bardziej rozgarniety ale, w 2006r.prezesm z namaszczenia PZPPiS zostal Kazmirz Smolinski iii, w 2008 roku rzad dal pomoc publiczna bo pan ten sobie nie radzil,bylo to nie zgodne z prawem i musial zgasic swiatlo.z e stoczni obronila sie tyko remontowa i zainwestowala w polnocna
- 4 1
-
2022-10-25 21:13
A jak tam warunki w firmie?
Coś się zmieniło, czy dalej śmieszne stawki i samozatrudnienie?
- 12 1
-
2022-10-25 22:08
A co z tym promem ze Szczecina?? (1)
Za komuny to chociaż Sołdka zbudowali w Szczecinie , a za pisu nic. Tylko zardzewiała stępka po towarzyszach grubarczyku i Brudziński została.
- 11 7
-
2022-10-27 14:15
No i stocznia w Swinoujsciu .
- 0 0
-
2022-10-25 23:32
przydałby się taki przerzucający przez wejście do portu między Oksywiem i ul. Polską (2)
w Gdyni
- 18 0
-
2022-10-26 08:16
tylko tyle?,przekopem ,do radomia i dalej na poludnie!.
- 0 1
-
2022-10-26 10:22
To juz kiedyś już było.
Przed wojną, tą drugą;-)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.