- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Wejście do Portu Gdynia zostanie poszerzone o 40 metrów
Zarząd Morskiego Portu Gdynia przystępuje do przebudowy północnej ostrogi pilotowej. Po realizacji inwestycji do portu będą mogły bezpiecznie wpływać większe statki, ponieważ wejście poszerzy się o 40 m. Projekt zrealizuje firma Doraco.
Przebudowa północnej ostrogi pilotowej to kolejny z etapów w ramach projektu pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych w Porcie Gdynia, którego celem jest umożliwienie zawijania statków o parametrach Baltimax oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych.
Firmy z branży morskiej w Trójmieście
Już rok temu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu. Resort obrony był stroną, ponieważ znajduje się tam Port Wojenny Gdynia i obiekty należące do resortu.
Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 teoretycznie do Gdyni mogły zawijać statki do 370-400 metrów. Niestety obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia.
Gospodarka morska w Trójmieście
Najdłuższy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do Portu Gdynia - Charlotte Maersk - mierzył prawie 347 m długości i 42,8 m szerokości. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który jest najbezpieczniejszym tego rodzaju narzędziem wykorzystującym najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków na świecie. Poszerzone wejście do portu w połączeniu z nowoczesnym system usprawni proces wprowadzania i obracania statków.
Prace wykona gdańska firma Doraco. Roboty polegać będą na poszerzeniu wejścia pomiędzy istniejącymi ostrogami do 140 m (obecnie szerokość wynosi 100 m), poprzez wykonanie rozbiórki ok. 43 mb ostrogi północnej oraz generalnej przebudowie pozostałego odcinka, tak aby w kolejnym etapie możliwe było wykonanie robót czerpalnych do głębokości 16 m.
Przypomnijmy, że Zarząd Morskiego Portu Gdynia uzyskał znaczące dofinansowanie dla inwestycji "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etapy II i III" z Unii Europejskiej. Dzięki funduszom unijnym realizowane inwestycje w infrastrukturę portową stymulują rozwój gospodarczy kraju, a co za tym idzie - tworzą nowe miejsca pracy w regionie. Jedno miejsce pracy w porcie inicjuje zatrudnienie czterech osób w branży okołoportowej.
Kontenerowiec Charlotte Maersk gościł w Porcie Gdynia w lutym 2019 roku.
Miejsca
Opinie (54) 2 zablokowane
-
2020-02-19 19:43
PO inwestowało tylko w dostęp do portu w Gdansku (2)
Do Gdyni ani drogi nowej nie chcieli wybudować ani przejąć Trasę Kwiatkowskiego zamiast utrzymywania tej trasy przez miasto
- 8 5
-
2020-02-19 20:06
Znowu o wieczornych lekach zapomniałeś?
- 1 2
-
2020-02-19 22:48
Słowackiego, tunel i Sucharskiego postały z funduszy miejskich i unijnych
Niewątpliwie, ma tu znaczenie istnienie "gdańskiej spółdzielni" ale pozostaje bezsprzecznym, że te podstawowe koszty poniosło miasto.
Południowa i A1 to fundusze centralne. Ich celem port raczej nie był.- 1 0
-
2020-02-19 20:03
zobaczymy
Widocznie takie wejście miało być i się sprawdziło przez 100 lat. Przy wschodnich wiatrach fala wchodzi do portu. Zobaczymy jak ten eksperyment wyjdzie.
- 5 0
-
2020-02-19 21:37
Port
Ale po co to robić, przecież Niemcy mają szerszy port !!!! Po co w Polsce => zaraz się zacznie kidwa-błońska w akcji.
Jakby natura chciała to port by był szerszy- 7 6
-
2020-02-20 07:47
Ach ten kompleks Gdańska (1)
Kompleks wioski rybackiej jest niesamowity. Zapytam tylko jak tam International Airport???
PiSowiec Szczur z bandą wyznawców, a wiaduktu bądź tunelu na Chyloni jak nie było, tak nie ma!!- 10 6
-
2020-02-20 17:50
kompleksy to ma Gdańsk
i nigdy sobie nie odpuści aby nie odreagować czasów robotniczej degrengolady czy "wielkiej smuty" przełomu wieków. No i ten syndrom "psa ogrodnika". W połączeniu z fatalną ekipą zarządzającą, dla Gdyni to mordercza mieszanka...
- 1 1
-
2020-02-20 18:19
(1)
Co z Ostrogą Pilotów?
- 0 1
-
2020-02-20 19:12
Ostrogę pilotom kowboje zajumali.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.