- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 2 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (147 opinii)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Więcej pociągów do portu w Gdańsku
Przebudowa mostu na Martwej Wiśle w ramach modernizacji linii kolejowej Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny nr 226 ma usprawnić towarowy ruch kolejowy. Dzięki temu nawet sześć razy więcej pociągów dojedzie do portu w Gdańsku. Koszt budowy mostu to 38 mln zł. Ma być gotowy w 2016 roku.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA powstaje nowy most przez Martwą Wisłę. Już w przyszłym roku skorzysta z niego więcej pociągów. Istniejąca obecnie przeprawa ma tylko jeden tor, co zmniejsza możliwości szybkiego dostarczania ładunków do i z portu. Nowa konstrukcja będzie miała dwa tory. Jej parametry zapewnią też przejazd cięższych pociągów. Składy pojadą z prędkością 100 km/h. Zwiększy się przepustowość mostu - będzie mogło pojechać nim nawet 180 par pociągów na dobę, czyli sześciokrotnie więcej niż dotychczas.
Czytaj też: Czy 100-letni most kolejowy na Martwej Wiśle może być udostępniony pieszym?
Obecnie prace koncentrują się na budowie przyczółków nowego mostu. Wykonano już roboty związane z głębokim fundamentowaniem, polegające na wbiciu pali o średnicy 1,5 m i długości 30 metrów. Takich pali na każdej podporze jest 29. Równocześnie w "Hucie Pokój" w Rudzie Śląskiej trwa budowa elementów stalowych mostu, które są transportowane do Stoczni Nauta w Gdyni. Tam są łączone w większe zespoły i drogą wodną trafią na plac budowy. Następnie stalowa konstrukcja zostanie podniesiona na nowe przyczółki, przesunięte o kilkanaście metrów względem dzisiejszego obiektu.
Obecny most wsparty na trzech podporach ogranicza szerokość toru wodnego do 11 metrów. Nowa konstrukcja zostanie oparta na dwóch przyczółkach bez podpór pośrednich. Dzięki temu statki zyskają czterokrotnie większą szerokość toru - do 50 metrów. Bezpieczeństwo żeglugi zwiększy też wysokość nowej konstrukcji, podniesionej do ponad 21 metrów.
Więcej: Do końca roku oba brzegi Martwej Wisły połączy nowy most kolejowy. Trwają prace
Długość przeprawy wyniesie ok. 122 metry a waga konstrukcji stalowej to ok. 2 tys. ton. Obiekt będzie widoczny w terenie dzięki iluminacji. Z mostu skorzystają też zwierzęta. W rejonie przyczółków z jednej strony nowego mostu zostanie zbudowana specjalna "półka" o szerokości 2 m, umożliwiająca swobodne przejście zwierzętom nawet w sytuacji, gdy poziom wody będzie wysoki.
Miejsca
Opinie (9)
-
2015-03-13 09:35
Brawo, brawo
Polska się buduje! Jak tak dalej pójdzie, to za 10 lat nadrobimy zapóźnienia z lat 80! A za 20 lat dogonimy Azję.
- 22 8
-
2015-03-13 10:39
Pociągi tak, ale droga zielona przez park Reagana dla tirów NIE!!! (4)
- 15 15
-
2015-03-13 17:05
Ci co dali minusy (2)
Dla "Pociągi tak, ale droga zielona przez park Reagana dla tirów NIE!!! "
powinni się podpisać z imienia i nazwiska gnoje jedne.- 3 10
-
2015-03-13 19:32
Kulturą nie grzeszysz, a Twój nick nie jest podpisem, więc nie kozakuj i nie prowokuj (1)
A żadne TIR-y przez Park Reagana nie pojadą. Zostanie zajęta jedynie prawa (w kierunku Ergo Areny) strona ul. Dąbrowszczaków, najprawdopodobniej zostanie wycięta, a i to tylko częściowo, kępka drzew (gdzie odlewają się okoliczne żule) przy placu zabaw. Sam plac będzie odgrodzony ekranem akustycznym od Parku.
- 5 4
-
2015-03-14 13:41
leming ty nie grzeszysz rozumem za to chwalisz sie głupotą
to jest głabie teren parku i tak beda tedy jechac tiry bo to jest główna droga z nowego portu.dzielnica straci na uroku bo bedzie przedzielona kiloma metrami ekranów dźwiękoszczelnych! Tam są głabie ujecia wody i niewolno tam nic budowac!! Tam jest kraina zabawy a nei menele głabie! Tam bedzie zatrudte powietrze spalinami a nie czyste jak teraz głąbie!
- 2 3
-
2015-03-13 20:00
Tiry pójdą na tory
Więc do budy kundlu.
- 2 2
-
2015-03-13 10:41
Nie no super. Zwierzęta będą miały przejście, a ludzie nie. Brawo!
- 13 7
-
2015-03-13 18:16
Co ma wysokość mostu do bezpieczeństwa nie ważniejszy jest prześwit?
"Bezpieczeństwo żeglugi zwiększy też wysokość nowej konstrukcji, podniesionej do ponad 21 metrów." To most wantowy jest super bezpieczny - pylon tam ma ze 100 metrów... prześwit miał o ile dobrze pamiętam wynosić 8 metrów a wantowy ma ponad 9, więc trochę słabiej. Poza tym co to za przebudowa mostu? Obok stawiają nowy a stary rozbiorą. Czy w ogóle ktoś czyta te artykuły przed opublikowaniem?
- 4 2
-
2015-03-13 22:27
I co dalej...
Są jeszcze dwie kładki za tym mostem, jedna wisi nad ulica Bajki a druga na Lenartowicza obok Elektromontażu. Jakoś nie znalazłem wzmianki w artykule o tych kładkach, bo raczej wiaduktem to tego czegoś nazwać nie można.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.