- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (146 opinii)
- 2 Państwowe firmy wymieniają zarządy (22 opinie)
- 3 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (74 opinie)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Większe tankowce z paliwem przypłyną do Gdyni
Blisko 400 mln zł wyniosą inwestycje PERN oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA, dzięki którym zwiększy się przepustowość bazy paliw PERN w Dębogórzu. Zarządy obu firm podpisały porozumienie, którego głównym założeniem jest rozładunek tankowców o nośności powyżej 120 tys. ton oraz możliwość magazynowania i szybkiej dystrybucji produktów w głąb kraju.
Strony porozumienia zobowiązały się w nim do realizacji szeregu inwestycji. PERN ma wybudować kolejne trzy zbiorniki magazynowe, by zwiększyć pojemność Bazy w Dębogórzu do 0,5 mln m sześc. Firma rozbuduje także front kolejowy o kolejną kabinę załadunkową, a także front załadunkowy cystern drogowych.
Głównym projektem ze strony Portu Gdynia jest przeprowadzenie i sfinansowanie rozbudowy stanowiska przeładunkowego paliw płynnych zgodnie z przyjętą koncepcją, ale także podjęcie dalszych (po uruchomieniu rozbudowanego stanowiska) prac analitycznych i rozwojowych zmierzających do zwiększenia jego zdolności przeładunkowych.
Więcej paliw trafi do Portu Gdynia
- Świat energetyki, w tym obszar ropy i paliw, zmienił się w sposób istotny od 24 lutego 2022 roku. Dziś paliwa, które docierają do Polski trafiają do nas spoza Rosji. Jako PERN jesteśmy dobrze przygotowani na to wyzwanie. Inwestycje, które realizujemy wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, pozwolą nam znacznie poprawić elastyczność i efektywność całego systemu. To ważny sygnał dla polskiej gospodarki, ale też zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego państwa - podkreślił Mirosław Skowron, prezes zarządu PERN.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Pracownika na stacji paliw zatrudnię
BP Polska Services Sp. z o.o.
Rekordowe półrocze bazy w Dębogórzu
W I półroczu tego roku terminal w Dębogórzu przyjął ponad 1,7 mln m sześc. oleju napędowego, czyli prawie 60 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2022. Baza ta jest intensywnie rozbudowywana - to właśnie tu PERN oddaje jesienią dwa zbiorniki po 32 tys. m sześc. każdy i planuje kolejne trzy o pojemności 50 tys. m m sześc. Planowany jest także rozwój w obszarze dystrybucji paliwa na cały kraj poprzez transport kolejowy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-25 15:37
BRAWO
Dobry kierunek rozwoju portu. Tylko oby się nic do basenów portowych nie wylało bo będzie lipa.
- 35 10
-
2023-08-26 21:09
(4)
Brak modernizacji linii 201 to dla obu portów tragedia. PiS wydał mnóstwo pieniędzy na inwestycje portowe i rozjazdy kolejowe w samych portach. Niestety robią praktycznie nic aby poprawić linie kolejowe wiodące do portow. Niestety ostatnie poważne inwestycje w zakresie dróg i kolei zrealizowano jeszcze za Tuska.
- 13 12
-
2023-08-28 19:30
Pierwszy plan kolejowy 76mln
Drugi plan kolejowy do 2030r 80mld.
I co ma do tego Tusk?
Ano piniendzy nie było..- 0 1
-
2023-08-26 22:44
za Tuska? (2)
A jakaż to?
PKM? 20 km toru w śladzie dawnej linii zbudowanej przez Niemców?
To już lepiej się Stuk w pisowej odsłonie sprawił, rewitalizując linię Szczecinek - Ustka...
Przynajmniej warsiawka może po taniości nad morze przyjechać. Bez stania w trójmiejskich korkach.
Mnóstwo pieniędzy w portach??!
A coA jakaż to?
PKM? 20 km toru w śladzie dawnej linii zbudowanej przez Niemców?
To już lepiej się Stuk w pisowej odsłonie sprawił, rewitalizując linię Szczecinek - Ustka...
Przynajmniej warsiawka może po taniości nad morze przyjechać. Bez stania w trójmiejskich korkach.
Mnóstwo pieniędzy w portach??!
A co powiesz na 12 miliardów na przebudowę kolejowych połączeń między Wadowicami, Krakowem, Zakopanem i Sączem? Jaki jest gospodarczy sens "zakopianki"?
To pokazuje, jakie są różnice w zdolnościach negocjacyjnych regionów.
A w przypadku "wspólnej kołdry" to sprawa kluczowa.
Pomorze po prostu grzeszy lenistwem, bo uważa, że "Paryż nie jest wart mszy".
Wystarczy strzelić focha, okopać się na wałach przedmurza demokracji i spokojnie można się zająć... wałami...- 2 4
-
2023-08-27 01:11
PiS daje tylko swoim i trojmiasta nie znosi (1)
- 5 4
-
2023-08-27 12:29
bardzo, ale to bardzo wygodna wymówka...
...sierot po "spółdzielni władzy" PO na Pomorzu...
Tylko że na niej korzystał jedynie Gdańsk...
Bez tego są kompletnymi impotentami, bo dobry wuja nie dał...
"Paryż nie jest wart mszy" ?
Ale dla "władzy" wystarczy... Powalczymy trochę o "naszą demokrację", wypuścimy pyskaczy na ulicę i spokój...
Naprawdę wierzysz, że w...sierot po "spółdzielni władzy" PO na Pomorzu...
Tylko że na niej korzystał jedynie Gdańsk...
Bez tego są kompletnymi impotentami, bo dobry wuja nie dał...
"Paryż nie jest wart mszy" ?
Ale dla "władzy" wystarczy... Powalczymy trochę o "naszą demokrację", wypuścimy pyskaczy na ulicę i spokój...
Naprawdę wierzysz, że w ten mit przedmurza demokracji ktoś wierzy??!
Od tego jest się "wybrańcem" i politykiem, aby takimi sytuacjami zarządzić z korzyścią dla regionu!
Jednym zdaniem: na północ od poziomej linii wyznaczonej przez Bydgoszcz jest pogrążona w mesjanizmie, zadowolona z siebie i czekająca na Godota czarna dziura.- 3 0
-
2023-08-25 21:12
Ciekawe którędy potem pojedzie na rozładowana ze statków ropa. Przez centrum Trójmiasta? (17)
Bo linii kolejowej 221 kolejarze nawet nie zaczęli modernizować.
- 21 8
-
2023-08-28 08:48
nawet nie zelektryfikowano bocznicy do bazy...
Szczesciem wycieto krzaczory z pobocza i podsypke uzupelniono...
- 0 0
-
2023-08-27 10:54
Przez PERN w Dębogórzu nie idzie ropa tylko olej napędowy .
Produkt po destylacji ropy naftowej.
- 1 0
-
2023-08-27 07:07
czytaj ze zrozumieniem!,nie ropa a gotowy produkt!!.
- 1 0
-
2023-08-25 22:11
a dlaczego nie położyć rury? (1)
do Gdańska?
- 6 3
-
2023-08-26 20:17
bo na tych głupich przelotach cystern
ktoś nieźle zarabia...
Kombinatorzy uwielbiają takie "emergency" rozwiązania...- 5 0
-
2023-08-25 22:10
221? (5)
A co ma do tego Olsztyn i Braniewo?
Składy z cysternami to codzienność w Trójmieście.
Przymknięto oko na tunel w Gdańsku.
PERN jest w stanie wysłać 6 składów po 30 cystern dziennie...- 0 5
-
2023-08-26 15:33
PERN juz udławił sie paliwami z importu. (4)
są dni że wysyła tylko 4 składy na dobę -po 32-35 wagonów . puste składy stoją w Tczewie i dalej nawet w Warszawie czy Zduńskiej Woli w kolejce bo Pern nie bierze. Bez przebudowy terminala kolejowego nic się nie polepszy , samochodami się tego nie wywiezie. A w Gdansku jest nie tunel tylko kilka wiaduktów po kolei i dlatego mozna pod nimi
są dni że wysyła tylko 4 składy na dobę -po 32-35 wagonów . puste składy stoją w Tczewie i dalej nawet w Warszawie czy Zduńskiej Woli w kolejce bo Pern nie bierze. Bez przebudowy terminala kolejowego nic się nie polepszy , samochodami się tego nie wywiezie. A w Gdansku jest nie tunel tylko kilka wiaduktów po kolei i dlatego mozna pod nimi jezdzic z paliwami . Autor posta myslał o lini 201 która miała byc przebudowana do konca tego roku ? ( popraw jak napisałem źle) a bedzie robiona dopiero w 2030-2032 , tak bynajmniej PLK pokazuje. Powinna jak tu ktoś napisał być rura do Gdańska a nie składy są ładowane w porcie gdyńskim i jadą na rozładunek do Rafinerii w Gdańsku.
- 3 0
-
2023-08-26 16:14
tunel jest i stoi na nim centrum handlowe ;) (3)
Zamknięta przestrzeń, do której można wprowadzić ładunek z niecnymi zamiarami.
Była o to biurokratyczna batalia, widocznie papugi znalazły możliwość uniknięcia odpowiedzialności.
Domyślam się, że 221 to pomyłka ;)
201 miała być zrobiona do 2027, "coś" się zatkało...
Moim osobistym zdaniem, jest w tym trochęZamknięta przestrzeń, do której można wprowadzić ładunek z niecnymi zamiarami.
Była o to biurokratyczna batalia, widocznie papugi znalazły możliwość uniknięcia odpowiedzialności.
Domyślam się, że 221 to pomyłka ;)
201 miała być zrobiona do 2027, "coś" się zatkało...
Moim osobistym zdaniem, jest w tym trochę optymistycznych akcentów, bo uważam, że przebieg tej (bardzo potrzebnej) magistrali powinien być zrewidowany. Jej uwarunkowania uległy bardzo istotnym zmianom jakieś 80 lat temu. Może ktoś pomyśli, zamiast iść na obstrukcyjne udry z samorządami i właścicielami hacjend, które powstały prawie na torach?
Cieszy mnie rewitalizacja sieci kolejowej portu Gdynia, ale pozostaje ziarno niepokoju, że tutaj też, po prostu, odtworzono postać i pomysł, który ma już 100 lat. A dużo można byłoby poprawić...
W tym szczególnym przypadku to kolejna jazda po bandzie, gdzie leżąca odłogiem od lat i niszczejąca baza, nagle staje się pępkiem świata. W pobliżu jest rurociąg gazowy, to i na płynne paliwa też mógłby powstać. Ale wszystko działa "pod presją czasu"...- 2 0
-
2023-08-27 10:51
Nad wiaduktami nie ma centrum handlowego , przejdz sie i sprawdz (2)
policz wiadukty . Nad jednym z nich jest położony parking pietrowy i tyle.
- 1 2
-
2023-08-27 12:10
a co za różnica? (1)
Prawnicze rozważania...
Istnieją zapisy o ograniczeniu transportu materiałów niebezpiecznych w takich miejscach i tyle.
Jeśli je zmieniono lub znaleziono obejście, trudno...
Że istnieje szczelina zapewniająca brak ciągłości, to jedynie wybieg formalny.
Jaka jest różnica dla przestrzeni Helios, czy jest na krawędzi, czyPrawnicze rozważania...
Istnieją zapisy o ograniczeniu transportu materiałów niebezpiecznych w takich miejscach i tyle.
Jeśli je zmieniono lub znaleziono obejście, trudno...
Że istnieje szczelina zapewniająca brak ciągłości, to jedynie wybieg formalny.
Jaka jest różnica dla przestrzeni Helios, czy jest na krawędzi, czy bezpośrednio nad?!
To jest środek miasta.
Przedsmak już był, płonący elektryk właśnie na tym parkingu.
Istotny problem, to ograniczona przepustowość odcinka między Gdańskiem i Gdynią i fakt, że nie da się tego zmienić bez bardzo radykalnych działań. Bo to środek miasta. Transport materiałów niebezpiecznych jest tylko jednym z czynników. Dlatego wykorzystanie tego odcinka do wahadłowego przemieszczania produktów naftowych jest złym pomysłem. Takim właśnie typowym, polskim pudrowaniem trupa, którego nie chciało się wcześniej utrzymać przy życiu.
Bo po co sobie psuć komfort bytowania jakimiś rozważaniami, strategiami i decyzjami.
Życie jest jedno i ma być przyjemnie.- 2 0
-
2023-08-28 16:51
Ropa w cysternie sama nie wybuchnie i nawet zapala się trudno.
- 0 0
-
2023-08-25 21:28
Czyli znów źle. (5)
Pewnie jesteś jednym z tych ,którzy nie narzekali jak "piniędzy" na nic nie było. Ale teraz masz wiele do powiedzenia.
Nie martw się , poradzą sobie.- 11 6
-
2023-08-27 07:09
masz ,,wiele" dlugu!!,zblizamy sie do 5 bilionow!,Gierek przez 10lat zrobil 1,4biliona ,Tusk ostatniego dolara japoncom splacil!.
- 1 0
-
2023-08-26 09:44
Ciekawe kto tym przekopem bedzie plywal - kiedy o to pytali, zapewne pisales to samo, co i tu. (1)
- 0 3
-
2023-08-26 14:52
Kajaki, żaglòwki,motoròwki... Ponoć punkt odprawy celnej, granicznej, jest nawet.
- 4 1
-
2023-08-25 21:46
lubił szczaw i mirabelki, zmieniał pracę i brał kredyt (1)
- 7 7
-
2023-08-25 22:29
zmieniał pracę i brał kredyt
Anzej i Jaszczomp polecali!
- 5 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.