- 1 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (167 opinii)
- 2 Ursa już pod polską banderą (70 opinii)
- 3 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (64 opinie)
- 4 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (100 opinii)
- 5 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (193 opinie)
- 6 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (102 opinie)
W stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się nietypowe wodowanie. Statek Strażak-28 został opuszczony do wody przy pomocy dźwigów. Jednostka powstaje dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- To nowoczesna jednostka o długości 29,2 m, szerokości 10,47 m, wyposażona w dwie potężne pompy FiFi o mocy 2700 m sześc./h każda, z uciągiem na palu 45 t. Te parametry wyróżniają nowo budowany statek pożarniczy spośród stacjonujących obecnie w Szczecinie i Świnoujściu: Strażak-24 i Strażak-26 - informuje Remontowa Shipbuilding w komunikacie.
Statek będzie przeznaczony m.in. do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu. Ponieważ poza funkcją zwalczania ognia, statek będzie spełniać także funkcje holownicze, uzyska on klasę lodową L2.
Obecnie we flocie ZMPSiŚ są dwa statki pożarnicze. W Świnoujściu bazuje Strażak-26, który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji ZMPSiŚ jest Strażak-24 mający bazę w Szczecinie.
Projekt "Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna" otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-01 19:01
Gratulacje :)
- 6 2
-
2022-07-01 14:34
dziwne armaty (2)
czy umieszczenie armat wodnych między sterówką a kominami nie ogranicza istotnie ich zakresu działania? strażak będzie podpływał bokiem do potencjalnego pożaru, a wtedy armatka na drugiej burcie będzie bezużyteczna? czy tego rodzaju sprzęt nie powinien znajdować się na dziobie/rufie, by kąt jego działania był jak najszerszy?
z góry dziękuję ekspertom z odp- 8 4
-
2022-07-01 23:19
Sa 3
Trzy armatki, dwie na rufie, jedna na dziobie. Sa tak zaprojektowane aby miec jak najmniejsza strefe martwego gaszenia.
- 0 0
-
2022-07-01 18:36
Są są...
Na dziobie są, tylko jeszcze nie zamontowane.
- 1 0
-
2022-07-01 20:42
(1)
A w Gdańsku i Gdyni typowe strażaki zlikwidowano całkowicie. Oszczędności przy rekordowych zarobkach portów.
- 15 1
-
2022-07-04 11:10
do piewszego wypadku. zobaczymy czy wuz sobie z tym poradzi
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.