- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (125 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (64 opinie)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto zyskał?
Wojna cenowa Biedronki i Lidla: walka o najniższą cenę masła, SMS-y do klientów przedstawiające lepsze promocje niż u konkurencji, wytykanie błędów w koszyku zakupowym, pozew do sądu - to tylko kilka przykładów z frontu Biedronka kontra Lidl. Kto wygrywa wojnę o klienta?
- Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?
- Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?
- Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?
Wzajemne uszczypliwości Biedronki i Lidla są widoczne od jakiegoś czasu. Jednak otwarta wojna na froncie dwóch najpopularniejszych sieci dyskontów w Polsce rozpoczęła się, gdy Biedronka wysłała SMS-y do swoich klientów, że następnego dnia mogą kupić wybrane produkty taniej niż w Lidlu. Czy agresywna strategia marketingowa działa na korzyść Biedronki i czy Lidl na tym traci? Na to pytanie odpowiadają dowody zakupu dodane do popularnej aplikacji PanParagon.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
Wojna cenowa Biedronki i Lidla - kto zyskał?
- PanParagon jest popularną aplikacją do przeglądania gazetek promocyjnych i przechowywania paragonów. Anonimowe dane z dowodów zakupu to źródło informacji o cenach produktów, realnej inflacji czy zachowaniach konsumenckich. W związku z tym, że ostatnio jesteśmy świadkami zaciętej walki między Biedronką a Lidlem, postanowiliśmy zweryfikować, kto na tym zyskuje, a kto traci. W najnowszej analizie sprawdziliśmy, jak na przestrzeni ostatnich tygodni zmieniał się udział paragonów z Biedronki oraz Lidla w stosunku do wszystkich paragonów spożywczych dodanych do naszej aplikacji - informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Najnowsza kampania Biedronki, choć ma wielu krytyków, przyniosła tej sieci pierwsze korzyści. Jak pokazują dane pozyskane z paragonów, częstotliwość zakupów w sklepach należących do Jeronimo Martins Polska wzrosła.
Nowa kampania reklamowa Biedronki - przynosi zyski?
- W połowie stycznia udział dowodów zakupu z Biedronki kształtował się na poziomie 29,2 proc., natomiast w połowie lutego wartość ta wynosiła już 30,7 proc. To wzrost o ok. 1,5 proc. Co ciekawe, regularny wzrost dodawanych paragonów z Biedronki zauważalny jest od momentu wysłania pierwszych SMS-ów przez tę sieć uderzających bezpośrednio w Lidla - wyjaśnia Antonina Grzelak.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
A co na to klienci kupujący u konkurencji? Jak wynika z paragonów dodanych do aplikacji PanParagon, w Lidlu sytuacja przedstawia się... stabilnie. We wszystkich analizowanych tygodniach odsetek dodawanych paragonów oscylował w granicach 15 proc., jedynie z delikatnym spadkiem o ok. 0,5 proc. od 5 lutego, czyli dzień po wysłaniu słynnych SMS-ów przez Biedronkę.
Nowa taktyka Biedronki jest skuteczna?
Wygląda na to, że portugalska sieć zyskała na zwiększonej liczbie zakupów w swoich sklepach. Jednak kampania uderzająca otwarcie w Lidla właściwie nie zabrała dotychczasowych klientów tej sieci handlowej.
Opinie wybrane
-
2024-02-29 08:09
(1)
Uber anajpierw dopłacał do biznesu, palił miliardy rocznie, a terazgdy jest popularny, bywa droższy od taksowki. Lidl i biedra podobnie, doplaca teraz troche, mniejsze sklepy jak netto czy spar zbankrutuja i powodzenia konkurencja
- 48 5
-
2024-02-29 09:54
dlatego zamawiam bolta
- 3 4
-
2024-02-29 08:25
Pic na wodę. Wielka "wojna cenowa" a zakupy coraz droższe. (7)
Ceny paru artykułów pokazowo obniżają, a na małych podwyżkach kilkudziesięciu innych i tak zarobią drugie tyle.
- 92 2
-
2024-02-29 19:22
Parodia
pracownicy chcą strajkować w Biedronkach o wyższe zarobki.
A sieć chwili się dobrobytem komedia.- 0 0
-
2024-02-29 09:38
Jeszcze nigdy nie było tak drogo jak za PO KO a tusk obiecał benzynę po 5,19 (4)
- 6 8
-
2024-02-29 16:46
Twój idol obiecał pierdylion mieszkań - i co się okazało?
Że tylko dla pisowców. :D
- 0 0
-
2024-02-29 10:13
(1)
Bartłomiej Sienkiewicz przebił Tuska. Bredził o benzynie za 5.15 . Fajnopolacy im uwerzyli
- 9 2
-
2024-02-29 10:43
ten to cały czas ma odlot
wiadomo co miał w torebeczce?
- 2 2
-
2024-02-29 09:59
Przestań jątrzyć. Donek walczy od 3mcy a twoje psiory demolowały 8 lat. Plus covid plus inwazja i mamy co mamy
- 4 8
-
2024-02-29 09:21
Dokładnie
- 2 4
-
2024-02-29 08:44
(11)
Coraz bardziej żenująca się ta wojna cenowa robi, dziwię się, że prawo na coś takiego pozwala. Robię zakupy i tu i tu, patrzę i na ceny i na jakość. Od dawna uważam, że pod względem cen wygrywa Biedronka, a pod względem jakości Lidl i to się nie zmienia. Dodatkowo te smsy od Biedronki to jakaś masakra jest, zablokować muszę.
- 46 14
-
2024-02-29 10:05
(1)
Jakość w dyskoncie?XD
- 5 5
-
2024-02-29 10:05
Da się, tylko trzeba umieć czytać etykiety.
- 12 0
-
2024-02-29 09:55
(1)
Przestałam kupować w biedronce, bo sms od nich doprowadzaja mnie do szału.
- 12 4
-
2024-02-29 09:59
Da się zablokować. Mam nadzieję, że mi już więcej nie przyjdzie.
- 4 0
-
2024-02-29 09:45
Lidl i jakość:))))))))) To tandeciarnia (4)
Zobaczcie jakie towary sprzedaje Lidl w Niemczech i w Londynie. Z tym dziadostwem, które sprzedaje w Polsce, padliby w ciągu miesiąca. Towary spożywcze, w większości, produkowane przez jakieś dziwne firmy, nie wiadomo skąd i nie wiadomo z czego - brak kodów kreskowych jednoznacznie określajacych kraj produkcji. W U.K. nie położyliby niczego nawet na półkach sklepowych.
- 8 4
-
2024-02-29 09:57
(3)
Tak, w porównaniu tych dwóch sklepów Lidl to wyższa jakość, a to, że sieciowe sklepy na Polskę mają gorszy towar, niż do innych krajów to powszechnie znana prawda. Rossman choćby.
- 6 1
-
2024-02-29 10:15
(2)
Niemcy jak zawsze chcą Polaków zrobić w ch.
- 7 1
-
2024-02-29 16:48
Powiem ci tak - pracowałem w Niemczech w trzech firmach i zawsze wszystko było ok i na czas.
A z polskimi pracodawcami doświadczenia mam różne.
- 0 0
-
2024-02-29 10:25
A Polacy chyba to lubią bo kupują paździerz w Lidlu
- 3 1
-
2024-02-29 09:41
Inflacja 12 procent a w lidlu wszystko podrożało o 32 procent
niektóre produkty droższe niż w Niemczech
- 8 1
-
2024-02-29 09:32
Teraz idealnie widac ze ceny sa i nas sztucznie zawyzane pod byle protekstem a jak chca to potrafia obnizyc!
Inie ma to nic wspólnego z inflacją.Ceny w Polsce jak w Niemczech mimo ze zarobki 5 razy mniejsze
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.