• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Współwłaściciel Rafinerii Gdańskiej myśli o "własnej" sieci stacji

VIK
11 czerwca 2024, godz. 10:00 
Opinie (130)
Aramco Fuels Poland chce zbudować własną sieć stacji paliw w Polsce w ramach programu Energia paliw. Aramco Fuels Poland chce zbudować własną sieć stacji paliw w Polsce w ramach programu Energia paliw.

Aramco Fuels Poland z siedzibą w Gdańsku chce zbudować sieć stacji paliw w Polsce w ramach programu "Energia paliw" - przekazała spółka. Nie chodzi jednak o własne stacje, ale o punkty działające na zasadzie wyłącznej współpracy.



Aramco Fuels Poland, należące do saudyjskiego koncernu Aramco, skierowało do niezależnych stacji paliw w Polsce ofertę programu partnerskiego "Energia paliw". Jego celem jest "stworzenie sieci dystrybucyjnej zapewniającej potencjalnym nabywcom paliw łatwiejszy dostęp do paliw".

AKTUALNE CENY PALIW NA STACJACH W TRÓJMIEŚCIE



- Firma zachęca stacje do udziału w programie "kompleksową ofertą paliw silnikowych". Zastrzega jednak, że warunkiem uczestnictwa w nim jest zakup paliw wyłącznie od Aramco Fuels Poland. Na stacji paliw nie mogą być wykorzystywane promowane paliwa innych marek. Podkreśla jednocześnie, że oferuje klientom w ramach programu zewnętrzne elementy wizualizacji stacji z logo Aramco oraz z logo programu - podał portal wnp.pl.
MOL się zadomawia. Planuje długofalową obecność w Polsce MOL się zadomawia. Planuje długofalową obecność w Polsce

Jak zauważa Jakub Bogucki, analityk rynku paliw portalu e-petrol.pl, realizacja tego programu może być trudna dla Aramco, bo toczy się walka o niezależne stacje paliw. Wszystkie duże sieci chcą mieć jak najwięcej swoich franczyzobiorców. Aby się to udało, AFP będzie musiało stacjom paliw złożyć atrakcyjną ofertę, czyli rabaty, korzystne opłaty licencyjne.

A co to oznacza dla klientów stacji? Według Boguckiego nowy gracz nie będzie miał jakiegoś rewolucyjnego wpływu na rynek paliw i ceny paliw, bowiem poruszamy się wszyscy w tym samym schemacie produkcyjno-zaopatrzeniowym i cenowym.



Aramco ma 100 proc. udziałów w Aramco Fuels Poland oraz 50 proc. udziałów w Air BP Aramco Poland. Koncern Aramco wszedł na polski rynek m.in. dzięki przejęciu 30 proc. udziałów w Rafinerii Gdańskiej. Transakcja sprzedaży saudyjskiemu koncernowi części udziałów w Rafinerii Gdańskiej była jednym z warunków (środków zaradczych), jakie stawiała Orlenowi Komisja Europejska, wydając zgodę na połączenie Orlenu z Grupą Lotos.

Według Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego największy udział w rynku stacji paliw w Polsce mają operatorzy niezależni - 29 proc., w rękach koncernów zagranicznych jest 25,6 proc. rynku, do Orlenu należy 24,4 proc., 18,5 proc. mają sieci operatorów niezależnych, a 2,5 proc. hipermarkety.
VIK

Miejsca

Opinie (130) 4 zablokowane

  • lotos przedany na warunkach uni europekskiej ,na niemieckich warynkach,zacznijcie myśleć samodzielnie (4)

    bez brukseli żadne ruchy w tym temacie nie były wykonywane,pisu nie chwale ale przestańcie wchłaniać zakłamany tvn. republiki oglądać się nie da ale tvn to już wstyd.

    • 4 4

    • Co ty tam wiesz.

      Tylko tv ruspublika królem trollingu kremlowskiego.

      • 4 1

    • UE im kazała ruskim i arabom sprzedać za bezcen?

      • 4 1

    • (1)

      UE nie kazała łączyć Lotosu z Orlenem. Nie UE narzuciła warunki, tylko zaakceptowała zaproponowane przez sam Orlen.

      • 3 0

      • W TVPutin inaczej wtedy podawali

        • 0 0

  • Prawie połowe kapitału krajowego przejmuje rynek obcy ale przecież wszystko jest ok, lewactwo dalej nie rozumie.

    • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    to bardzo ciekawe (3)

    im bliżej rafinerii tym drożej na stacji. Ale każdy wzrost cen tłumaczą wzrostem cen transportu.

    • 49 1

    • Im bliżej tym świeższa :-)

      • 14 0

    • tak zawsze było, choć nigdy nikt tego misterium nie wytłumaczył (1)

      • 7 0

      • Wytłumaczył to ze 20 lat temu Paweł Olechnowicz, uwczesny prezes grupy lotos będąc gościem panoramy gdańskiej. Powiedział wtedy że koszt transportu ma znikomy udział w ostatecznej cenie paliwa na stacji. Największy wpływ ma popyt. Im więcej paliwa w danym obiekcie się sprzedaje, tym wyższą cenę się tam dyktuje.

        • 5 0

  • (4)

    To sojusznicy Putina, więc kto tam tankuje ten onuca.

    • 8 4

    • Tak samo MOL (2)

      • 3 2

      • (1)

        Ale paliwo z rafinerii w Gdańsku.

        • 0 0

        • No i?

          • 0 0

    • Ale paliwo pochodzi z polskich rafinerii czopku.

      • 0 0

  • Orlen znowu zarobi

    Polska zarobiła na sprzedaży Lotosu.
    Teraz Dumny Polski Naród dostanie tanie benzyny od arabskiego partnera.
    Pisie wróć !

    • 4 4

  • Pislamisty Lotos ruskim i arabom sprzedali

    Brawo wy

    • 4 2

  • W Ruspublika było?

    Jego synek jakis reportaż zrobil o pismajtku?
    Za czasów PRL Krzysztof Kłeczek był konfidentem SB (TW Bożena). Podczas werbunku zgłosił oficerowi prowadzącemu, że chce wprowadzać PRL-owskich szpiegów do baz NATO w Niemczech Zachodnich.

    W latach 2012-2024 Obajtek był wspólnikiem (razem ze swoją matką) w spółce Erg Bieruń. Spółka jeszcze w 2020 r. chwaliła się, że rozwija eksport folii do Rosji.

    Obajtek, Lotos
    Obajtek jako prezes Orlenu sprzedał część Grupy Lotos węgierskim i saudyjskim sojusznikom Putina. Zrobił to na warunkach skrajnie niekorzystnych dla Polski.

    Obajtek, Łukoil
    Obajtek jako prezes Orlenu za pośrednictwem węgierskiego koncernu MOL kupił stacje benzynowe rosyjskiej marki Łukoil działające na Węgrzech. Stacje były wcześniej kontrolowane przez Rosjan związanych z przyjaciółmi Putina - oligarchą Giennadijem Timczenką i byłym KGB-istą Nikołajem Tokariewem.

    Obajtek, rosyjska ropa w Czechach
    Długo po pełnoskalowym najeździe Rosji na Ukrainę, jeszcze latem 2023 r., Obajtek kupował rosyjską ropę dla czeskiej rafinerii Orlenu w Litvinovie.

    • 7 3

  • Dlaczego pis mingi domagają sią taniej benzyny gdy mają elektryki pinokio?

    pamiętamy kulawego spaslaka z kanistrami

    W 2011 r. Jarosław Kaczyński chciał, by Donald Tusk obniżył akcyzę - a co za tym idzie - obniżył ceny paliw na stacjach.
    Prezes PiS podkreślał, że ok. 50 proc. ceny litra benzyny stanowią podatki.
    (W czasie, kiedy jego formacja była u władzy, ten odsetek nawet wzrósł)

    Ponad połowa ceny benzyny to podatki. Rząd może je zmniejszyć. Ja obniżyłbym akcyzę, przez co spadłyby ceny benzyny. Ale do tego trzeba odwagi i odpowiedzialności tak wypowiadał się w rzeczonym spocie Jarosław Kaczyński.

    A potem za tego odwanego gnoma paliwo po 8 zl było

    Ale pislamisci pewnie cierpią na amnezje jak ich politycy po wyborach.

    • 6 3

  • To będzie kolejna sieć, którą trzeba omijać (1)

    Na Molu nie kupuję i nikt z moich znajomych też nie. Zresztą widać jakie mają paniczne promocje. Nie idzie najwyraźniej.
    Niech giną, ruskie pomioty.
    To samo będzie z Aramco.

    • 6 3

    • Ale paliwo sprzedają z polskich rafinerii. Poza tym, nie wina MOL że Orlen sprzedawał.

      • 0 0

  • (1)

    Sprzedali to co miało być w rękach polaków... Latami toczyła się walka o to aby zachować rafinerię gdańską, to przyszli i sprzedali, jeszcze po zaniżonej cenie...

    • 8 1

    • Mordaradziecki pejs chciał Tuska namówić, ale dopiero z kulawym ruskiem mu się udało

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów (Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiki Produkcji ) pracował jako robotnik, następnie w działach finansowo-księgowych kilku trójmiejskich firm. W 1989 roku związał się z jedną z najbardziej cenionych polskich firm konsultingowych - Doradca. Przeszedł w niej od pozycji młodszego konsultanta do partnera, członka zarządu i współwłaściciela. Był odpowiedzialny za duże projekty doradcze, wymagające tworzenia...

Najczęściej czytane