• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyburzenia w centrum Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (173)

Tereny po stoczni Nauta dziś należą do Portu Gdynia.

Na terenach po Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Waszyngtona 1Mapka w Gdyni trwają wyburzenia. Działka należy do Portu Gdynia. Co powstanie w tym miejscu?



Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu 2018 r. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

Tereny po Stoczni Remontowej Nauta. Tereny po Stoczni Remontowej Nauta.

Ostatnie wodowanie w tym miejscu odbyło się w czerwcu 2019 r. Pierwszy kadłub zwodowano tam prawie 97 lat temu. Teraz Stocznia Remontowa Nauta operuje tylko na terenach przy ul. Budowniczych 10Mapka (dawniej ul. Czechosłowacka 3), czyli w oparciu o infrastrukturę po Stoczni Gdynia.



Jakie plany na Port Gdynia względem działki przy ul. Waszyngtona 1? Mówiło się, że część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane było również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. A jakie plany są dziś?

- Tereny przy ul. Waszyngtona stanowią obecnie w dużej mierze zaplecze budowy prowadzonych intensywnie prac związanych z pogłębieniem basenów portowych oraz przebudową nabrzeży. W tym rejonie planowane jest zalądowienie, na którym wybudowane zostanie połączenie kolejowo-drogowe prowadzące do Portu Zewnętrznego - powiedział nam Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (173) 8 zablokowanych

  • Adamo

    Jak co tam będzie . Normalnie podzielą na działki i sprzedadzą deweloperowi i tyle .

    • 7 1

  • (1)

    W Trójmieście powinno się ożywić przemysł stoczniowy na dużą skalę. Mamy mnóstwo dobrze wykształconych pracowników, dobrą lokalizację i jesteśmy tani na tle Europy. wystarczyłoby tylko chcieć..

    • 12 1

    • "Mamy mnóstwo dobrze wykształconych pracowników"

      No, mieliśmy raczej.

      Ci, którzy nie wymarli, rozpłynęli się po całej Europie...

      • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Gruz i inne smieci do zenka z kaszub? (1)

    Tak tylko pytam, bo tam to norma, nielegalne żwirownie, po czym zasypywanie odpadami. A ludzie się przyglądają jak jacyś głupi.

    • 7 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Wszycy wiedza

      Tak jest od dawna

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    I dzięki Bogu. (1)

    Stocznia w centrum miasta to absolutnie chory pomysł. Co najmniej 20 lat za późno za te rozbiórkę się wzięli..

    • 2 23

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Podążając za tokiem myślenia przedmówcy: absolutnie chorym pomysłem było budowanie sto lat temu Gdyni, w której centrum miasta od razu powstawało obok terenów stoczniowych...

      • 12 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Mądry inaczej

    Czyli na najcenniejszych przemysłowo, mogących przynieść miliardy dolarów/euro/złotych z budowy ekskluzywnych jednostek ziemiach stawiamy apartamentowce?

    Hiszpanie/Norwegowie usypują sztuczne nabrzeża żeby móc produkcje robić... My je mamy naturalnie ....

    • 20 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    Te tereny powinny zostać przemysłowe. (2)

    Stworzyć tam coś na kształt morskiego parku naukowo-technologicznego. Przyciągnąć firmy, które będą wprowadzać innowacje w przemyśle stoczniowym, morskim i żegludze.
    Zbudujecie tam apartamenty, to będą stały puste. Wykupi je wielki kapitał w celu lokaty środków. Nikt prócz dewelopera na tym nie skorzysta.

    • 16 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

      Oni nie myślą. To są stare dziadki wychowane w komunie. (1)

      Cała ekipa rządząca Gdynią, to pseudointelektualne dinozaury, które nie rozumieją praw rządzących gospodarką.
      To niczym politycy PO, którzy gdyby tylko nieistniały protokoły dyplomatyczne chodzili by na kolanach i całowali wszystkich na zachodzie w 4 litery. Budowanie silnej, polskiej gospodarki to podstawa niezależności i dobrobytu.
      Rynek budowy statków na świecie jest ogromny. Luksusowe jachty, drony wojskowe (podwodne i nawodne), nowoczesne jednostki pływające (np. do budowy elektrowni wiatrowych) ... potencjał jest ogromny ale atrakcyjnych miejsc portowych na świecie bardzo mało.
      Cała zatoka Gdańska od Pucka i Swarzewa aż po Gdynię jest perfekcyjnym miejscem na utworzenie ogromnych farm hodowli ryb! Jak pojedziecie do Japonii czy Chin to zrozumiecie o czym piszę. To jest tez potężna gałąź gospodarki. Potencjał i możliwości są ogromne, a zyski mogą być ogromne.
      Co do samej Gdyni, to w ogóle pomysłów obecne władze nie mają żadnych. Od ul. Tadeusza Wendy do Obłuża i Ronda Bitwy pod Oliwą wybudować tunel taki jak jest w Gdańsku pod Wisłą. To ogromnie usprawni komunikację północ-południe. Bulwar poszerzyć w głąb morza na 500 metrów. Zbudować ulicę, park, szereg hoteli i ogromną plażę wzdłuż całego wybrzeża. Ściągnąć inwestorów by wybudowali wesołe miasteczko jak Energylandia pod Krakowem czy Liseberg w Göteborg. Na skwerze oceanarium zrobić z prawdziwego zdarzenia, ogromny Aquapark i questroom park z setkami pomieszczeń. Ilość turystów w lecie zwiększy się 3 krotnie i nie tylko w sezonie.
      Zamiast liczyć na pieniążki z UE na budowę ścieżek rowerowych i stacji ładowania pojazdów, lepiej zrobić ambitne plany i ściągnąć inwestorów z całego świata, by zainwestowali kapitał.

      • 4 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

        Dodatkowo

        Mogli by wziąć się porządnie za mieszkalnictwo komunalne. Udostępnić teren deweloperowi a darmo, na dolnej kondygnacjach lokale użytkowe byłyby dewelopera, kolejne 3 piętra mieszkania komunalne, ostatnie piętro apa dewelopera. To obniżyłoby koszt powstania, jednocześnie wymusiło standard.
        Co więcej w każdym mieszkaniu UM mógłby na dowolny okres czasu wyłączyć media. Więc gdyby lokator nie zapłacił za czynsz, z każdym miesiącem miałby mniejszy dostęp do prądu, internetu, kablówki, ciepłej wody, czy ogrzewania. Krok po kroku, by zmotywować lokatora do regulowania rachunków w czasie.

        • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    biedna oprawa uliczna

    • 1 0

  • Gratulacje dla osob ktore kupily obok "apartamenty w centrum Gdyni z widokiem na morze" :-D :-D (1)

    • 15 1

    • z odremontowanym torowiskiem przetokowym

      Pod oknami...

      • 7 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    PO co nam stocznie i porty w Polsce

    jak mamy w Hamburgu......

    • 10 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wyburzenia na terenach po stoczni Nauta

    A co z Katangą?

    Jak w temacie. Stoi i straszy

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane