• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyjątkowa jednostka powstała w stoczni Crist

VIK
9 października 2023, godz. 16:10 
Opinie (28)

Stocznia Crist przekazała zamawiającemu specjalistyczną jednostkę, która umożliwi budowę tunelu tzw. zatapianego, mającego łączyć Danię z Niemcami. Ta nietypowa konstrukcja z gdyńskiej stoczni posłuży do układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu.



Stocznia Crist jest już znana z budowania nietypowych, innowacyjnych jednostek. Najpierw była samopodnośna barka Zourite budująca drogę nad brzegiem morza, czyli wiadukt morski na wyspie La Reunion. Potem był dok Marco Polo służący do budowy kesonów, dzięki którym możliwe stało się wzniesienie osiedla apartamentów w Księstwie Monako w miejscu, gdzie znajdowała się zatoka.

Crist bierze udział w budowie największego wycieczkowca świata Crist bierze udział w budowie największego wycieczkowca świata

Teraz w portfolio Crist jest kolejna nietypowa jednostka. Gdyńska stocznia zbudowała w pełni wyposażoną jednostkę (barkę) wielozadaniową wyposażoną w zatapialne urządzenie do zrzutu (tzw. SDT, wybudowane także przez Crist), które posłuży do równomiernego układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego (zatapiane kesony).

Stocznia Crist zawarła umowę na budowę tej specjalistycznej jednostki z konsorcjum Femern Link Contractors we wrześniu 2021 roku. Zamawiający jest odpowiedzialnym za projekt i budowę tunelu zatapianego, który zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.


Połączenie będzie składać się z autostrady i linii kolejowej obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skandynawią a Europą, między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii.

  • Ireneusz Ćwirko, prezes zarządu stoczni Crist.

- Jednostka ma kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość: 149 m, łącznie z pasami transmisyjnymi). Całkowita szerokość wyniesie 48 m. Jednostka pomieści do 19 osób, ma dwie komory żwirowe, każda do 7000 ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT) zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych - poinformowano w komunikacie.

Elementy tunelu będą transportowane i instalowane za pomocą pontonów zanurzeniowych połączonych tzw. kratownicą dźwigową. Pontony mogą być wykorzystywane w różnych konfiguracjach do instalowania zarówno dużych, jak i mniejszych elementów tunelu. Zaprojektowano je do pracy w rejonie pasa Ferhman wyłącznie w celu zainstalowania elementów tunelu. Projekt jest wyposażony w zespoły prądotwórcze, układ wciągarek i wind, system hydrauliczny oraz inne elementy specjalistycznego wyposażenia niezbędnego do realizacji tak dużego i nietypowego przedsięwzięcia.
VIK

Miejsca

Opinie (28) 4 zablokowane

  • brawo stocznia!,wiwat Smolinski!!.

    • 12 7

  • Nie ma Pinokia, Sasina i Błaszczaka ? (2)

    Nawet Horała i Fotyga się nie pojawili. A bo to prywaciarz wybudował... i to bez związkowców i Rydzyka...

    • 34 16

    • Prywaciarz

      Zapytaj ludzi jak im się pracuje u prywaciarza

      • 7 5

    • lbiedny naród tyra na tych Warchołów sk.nabijamy im kasy zamiast pomyśleć, jak po nas jadą traktując jak rzeczy,!!!bogactwo zaćmiło im mózgi a biedny lód tyra za psi grosz i milczy!!!kiedy w końcu powiemy dość!!!?

      • 0 0

  • Gratulacje! :) (1)

    Super projek, gratuluję i oby tak dalej :)

    • 39 4

    • Gratulacje

      Dziękuję że dziękujesz . Szef wszystkich szefów . Właściciel ciris . Stocznia szczecińska już niedługo ruszy za rok fabryka polskich samochodów . Już się buduje . Tylko cichosza cichosza , nie ma Mickiewicza ale jest robota

      • 1 3

  • GSR (2)

    Gdańska Stocznia remontowa dla nowego średnia krajowa kierat niewola

    • 11 9

    • ale to Crist zbudował, a nie GSR

      • 7 1

    • ale odlatasz,tylko stocznia wew SZczecinie stepki buduje.

      • 1 1

  • Crist to.... (3)

    Stocznia crist to najgorsze dziadostwo wszyscy zatrudnieni na działalnościach wyzysk i złodziejstwo obsada to 80% Ukraińcy i Koreańczycy , złodzieje i oszuści i to nie tylko jest moje zdanie , w stoczni Gdynia przepracowałem 9 lat w criscie 5 miesięcy zawsze coś było nie tak a to z godzinami albo ze stawką nawet dziady kazali żeby buty sobie kupić ze światowego producenta statków stocznia Gdynia a obecnie crist szczyci się tym że dostaną sekcje do zbudowania najgorszą murzyńską robotę robią a w wy się cieszycie że macie o czym pisać to proponuję wam drodzy redaktorzy napiszcie artykuł o ludziach którzy zostali oszukani przez Crist ....jak chcecie być tak obiektywni .

    • 41 10

    • Inni jakoś pracują. Samo się nie zbudowało chyba?

      • 5 8

    • Tu masz racje

      Pracowałem nie dawno w stoczni crist raczej robiłem kurs montera i trochę szybko się zrobilo źle przymusowe godziny nie wypłacanie pieniędzy a jak człowiek odchodzi to karzą płacić 7,500 zł za nie dotrzymanie lojalki bo człowiek się zbuntowal i zaczął wytkac palcem wszystko czyli w prowadzanie w błąd przy rozmowach kwalifikacyjnych

      • 6 1

    • Brawo

      Kolego trafnie to ująłeś brawo

      • 2 1

  • Crist (7)

    Jedyna stocznia w Polsce która przynosi zysk... dlaczego ?

    • 17 27

    • zysk (1)

      Nie ma tam związków zawodowych i część na wypłaty kasy idzie w kopertach, normalka

      • 14 1

      • To się nazywa premia

        • 2 4

    • Dlaczego stocznia ciris przynosi zyski (1)

      A no bo łebski Polak , gość jest jej właścicielem Polak , stocznia szczecińska tesz niedługo ruszy . Ty nie nazekaj tylko weź się do roboty . Budowana jest fabryka samochodów w Polsce już od kilku miesięcy. Cicho w mediach jest . Bo ja czyli łebski Polak zakazałem informować żeby PiS nie przykleił jako sukces .

      • 2 6

      • "tesz"?

        • 2 2

    • Ponieważ

      Dymają pracowników grosze im płacą

      • 10 1

    • Bo jest prywatna i nie bierze zleceń rządowych. Obawiam się że GSR po realizacjach rządowych tzn.promy i dla wojska wyjdzie na minus.

      • 3 1

    • Dlaczego???

      Bo ludzie tyrają za miskę ryżu...

      • 2 1

  • Stocznia im Komuny Paryskiej!

    Ludzie tam powinni pracowac na lepsza przyszłość kolejnych pokoleń

    • 3 3

  • Tunel (2)

    Może na próbę , test wykopałaby tunel łączący centrum Gdyni z Obłużem

    • 39 3

    • Zgadzam się z tobą

      • 1 2

    • Ten tunel będzie układany, nie kopany.

      • 0 0

  • Napiszczie (2)

    Jak wyjątkowe zarobki mają pracownicy przemysłu stoczniowego w stoczni Crist monterzy ,spawacze szlifierze malarze izolezy napiszcie proszę.

    • 8 0

    • Nie warto tam pracować

      Będziesz miał płacone odzieło i stawką jest ruchoma musisz mieć założoną działalność gospodarczą , o urlopie sam musisz na niego zarobić nie warto tam pracować , poszukaj sobie czegoś lepszego marynarka wojenna szuka do pracy i tam jesteś zatrudniony w przedsiębiorstwie państwowym z pełnym socjalem

      • 1 1

    • Odp.

      Od 5.000 do 9.000 .
      W tym przeważną większość jest na własnej działalności.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane