- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (25 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (160 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (90 opinii)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (153 opinie)
- 6 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (194 opinie)
Wysłuchano przewoźników. Jest szansa na parking buforowy w Gdańsku
Jest duża szansa, że w sąsiedztwie DCT powstanie parking buforowy, o który upomniały się organizacje zrzeszające przewoźników. W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie w tej sprawie, na którym oprócz przewoźników byli przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, DCT oraz InvestGda, reprezentującego władze Gdańska.
Czytaj też: DCT podwyższa opłaty, przewoźnicy protestują. Czy jest szansa na parking buforowy?
- Cieszymy się, że nas wysłuchano i że odbyło się to spotkanie. Czy coś z tego wyjdzie, zobaczymy. Na razie zrobiono pierwszy krok - mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych. - Przyznano nam rację, że jest potrzeba, aby powstało zaplecze, które będzie służyło kierowcom. Nie mogą wystawać przecież w krzakach przy drodze czy na stacjach benzynowych. Rozumiemy stanowisko DCT w sprawie ich parkingu operacyjnego, ale nie zawsze uda się wszystko załatwić zgodnie z harmonogramem, zwłaszcza jak ktoś jedzie z drugiego końca kraju. Nas obowiązują też bardzo restrykcyjne przepisy dotyczące czasu pracy kierowców. Myślę jednak, że w mieście portowym powinien powstać parking zewnętrzny z prawdziwego zdarzenia.
Całość prac organizacyjnych ma spiąć InvestGda
- Konieczne jest rozwiązanie tymczasowe i docelowe - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes InvestGda. - Rozwiązanie docelowe to budowa parkingu buforowego (miejsc postojowych) z infrastrukturą towarzyszącą w pobliżu łącznicy ul. Sucharskiego i ul. Kontenerowej na ok. 100 tirów z opcją ewentualnej rozbudowy. Budowa takiego parkingu z projektowaniem to około rok czasu, licząc od teraz.
Z kolei rozwiązanie tymczasowe musi się opierać na dostępnych aktualnie lokalizacjach na terenach należących do podmiotów publicznych lub prywatnych w obrębie portu. Parking tymczasowy ma być gotowy w przyszłym roku po wakacjach.
- Możliwe lokalizacje to np. tereny przy Ku Ujściu. Adresatem próśb przewoźników jest przede wszystkim DCT, którego operacje generują ruch samochodów ciężarowych (i będzie się on tylko zwiększał), a który wprowadził nowe opłaty i zasady korzystania przez przewoźników z parkingu DCT. To stało się źródłem protestów przewoźników. Miasto jednak chce się aktywnie włączyć w rozwiązanie problemu. Możliwe to będzie jednak tylko przy aktywnym udziale i partycypacji, w tym finansowej, wszystkich interesariuszy - operatorów terminali, spedytorów i logistyków, przewoźników, Zarządu Portu oraz Miasta - dodaje Alan Aleksandrowicz.
Parking samochodów ciężarowych znajdujący się na terenie DCT Gdańsk od początku istnienia terminalu budowany był jako parking krótkiego postoju - tłumaczą władze DCT. Według ich oceny w tym zakresie terminal jest wydolny i dobrze zorganizował współpracę z przewoźnikami, zwłaszcza w porównaniu z innymi terminalami w Europie. Za to brakuje parkingów portowych i miejskich.
- Z zainteresowaniem przyjmujemy inicjatywę powstania parkingów buforowych i zwracamy uwagę, że temat ten dotyczy nie tylko DCT, ale i innych podmiotów działających w portach w Gdańsku oraz w Gdyni - mówi Jacek Grabowski, dyrektor operacyjny DCT Gdańsk. - Wielokrotnie wyrażaliśmy opinię, że istnienie dużego parkingu długoterminowego dla samochodów ciężarowych może sprzyjać rozwojowi portów w Polsce. Istotne jest także to, że nowy parking nie musi znajdować się na terenach portowych.
Miejsca
Opinie (20) 1 zablokowana
-
2015-12-07 08:16
Gdańsk się rozwija (2)
Kiedy otworzą nową bramę wjazdową i plac na GTK-u ??
Najlepsza obsługa, bez kolejek, zawsze fachowo!!! Czy auta po śrutę nie będą tarasować wjazdu ??- 12 1
-
2015-12-07 08:43
PRL
Tam to jeszcze komuna panuje.Z laską lądują kontenery i wypisują papiery
- 1 7
-
2015-12-07 09:32
koniec z wyzyskiem !!!
Bo jak by wszyscy byli zgrani i porty by zastrajkowały to pieniążki dla operatorów by się znalazły!!!
Niech sobie biorą ludzi z ulicy, zobaczymy jak daleko zajdą!!!
Bez dobrych operatorów port nie istnieje!!!
Szkoda że związki o tym wiedzą i udają że nie ma problemu.- 6 1
-
2015-12-07 08:39
Dramat (4)
Wszystko sie zgadza ale tamte terminale pracują normalnie a nie jak dct ze raz suwnica jest a raz nie ma , zatrudnijcie operatorów i wszystko będzie szło płynie .
- 12 2
-
2015-12-07 09:08
(3)
spokojnie Ukraince już u nas pracują....tak przyspieszyli pracę, że minimalnej normy nie możemy zrobić.... i praktycznie nie ma dnie bez jakiegoś zdarzenia z ich udziałem...
my za drobne pierdoły jesteśmy degradowanie na niższe stanowiska a mniejsze pieniądze dostajemy nagany co skutkuje brakiem awansu przez cały rok jak i premii kwartalnej....a oni wsiadają i "jeżdżą" dalej....
więc panowie z ciągników zewnętrznych uważajcie na panów w niebieskich kaskach i w ubraniach CTO żeby nikomu z was nic się nie stało.. my osobiście boimy się z nimi współpracować.... większość z nich ma prawdopodobnie świeżo co zdane prawo jazdy....- 9 1
-
2015-12-07 10:07
albo mają kupione....
- 4 1
-
2015-12-07 20:57
(1)
Jak Ukraińcy u was pracują ? To dct to obus pracy ...... Jakaś paranoja
- 2 0
-
2015-12-08 08:44
na każdej zmianie.... my już nie mam nadgodzin....wezmą 20 panów z CTO z czego połowa albo więcej to właśnie Ukraińcy.... a co gorsze nie znają naszego języka a jak znają to udają, że nie znają i nie słyszą jak się ich woła... gdzieś się chowają.... jeżdżą po całym placu...zanim dotrą w wyznaczoną lokalizację....
niestety tego ich uczy sam zachwalany Pan "instruktor" z kadr.... który notabene sam nie jest wybitnym kierowcą....- 0 1
-
2015-12-07 08:47
w koncu bedzie parking(za rok)
W końcu na cos Rejk Tomasz się przydał i i cos zrobić i o dziwo wszyscy się w tej kwesti zgadzają by wybudowac taki parking który będzie służył innym kierowca.
- 3 3
-
2015-12-07 08:55
On
To może w końcu posłuchają pracowników i będą podwyżki!
- 6 4
-
2015-12-07 09:27
Porównywanie liczby miejsc parkingowych z portami w DE jest trochę dziwne. (2)
Problem nie polega w liczbie TEU/miejsce parkingowe. Problem polega na tym, że operacje w DE są prowadzone przez 24/h/7/365 - statki przypływają i odpływają...samochody podjeżdżają i podejmują kontenery. A u nas przypływają raptem dwa oceaniki i nagle wszyscy się rzucają w niedzielę na jeden statek. Operacje nie są rozłożone w czasie.
- 21 3
-
2015-12-07 20:58
(1)
Ale dct tego nie rozumie - bo tam jest brak ludzi
- 1 1
-
2015-12-07 22:32
tak nie rozumiesz
polscy driverzy mają problem przy dwóch statkach i mniejszych obrotach na większym parkingu. Strach się bać co wymyślą przy większych obrotach, gratisowy parking to będzie mało, trzeba będzie im dopłacać LOL
- 0 0
-
2015-12-07 10:41
a co to jest parking "buforowy" ?
cały artykuł o tym, ale definicji nie znalazłam ;)
- 5 0
-
2015-12-07 10:44
Luuudzie z trojmiasta.pl fotoedytora zatrudnijcie!!!
Bo głowa i błędnik bolą jak się na te gnioty patrzy.
- 3 5
-
2015-12-07 14:24
najlepiej sie konfliktowac z pracownikami, przewoznikami ,swojego czasu nawet z miastem o podatek ,wszyscy ogolnie sa zli tylko DCT jest swiete
- 8 2
-
2015-12-07 22:00
dziwne to wszystko.
Przywożący/odwożący kontenery pracują na Wasz sukces. Nawet zwykły socjal w postaci kibelka umili ich pracę a na CB będą Was chwalić po całej Polsce.Kto nie rozumie takich oczywistości to zwykły dureń. Metoda na "dojenie" jest krotkowzroczna....
- 3 1
-
2015-12-07 22:00
dziwne to wszystko.
Przywożący/odwożący kontenery pracują na Wasz sukces. Nawet zwykły socjal w postaci kibelka umili ich pracę a na CB będą Was chwalić po całej Polsce.Kto nie rozumie takich oczywistości to zwykły dureń. Metoda na "dojenie" jest krotkowzroczna....
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.