- 1 Polsko-chiński statek wyrusza w pierwszą podróż (41 opinii)
- 2 GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (168 opinii)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (101 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (160 opinii)
- 5 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (73 opinie)
Z Gdyni do Algierii na pokładzie Fairmastera
Ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t i musiał po nią przypłynąć jeden z najsilniejszych statków świata. Suwnica, którą początkowo miał zbudować Vistal, a ostatecznie wykonała firma Fugo, wypłynęła z Gdyni na pokładzie statku Fairmaster.
Suwnica powstała na zamówienie hiszpańskiej spółki Duro Felguera Mining & Handling z Gijon. Będzie służyła w porcie Dien Dien w Algierii do rozładunku statków z surowcami i materiałami sypkimi, np. z węglem lub z rudą. Początkowo suwnice miała wykonać Grupa Vistal, jednak z powodu kłopotów finansowych spółki, prace zostały przerwane. Na mocy porozumienia w 2016 roku zamówienie przejęła firma Fugo z Konina. W ramach kontraktu o wartości 50,9 mln zł zamówiono dwie suwnice. Kolejna ma być gotowa na początku przyszłego roku.
Montaż suwnicy odbywał się na Nabrzeżu Węgierskim. Aby rozpocząć operację, konińska spółka musiała je wzmocnić i wyrównać teren, tak by można było ustawić tam żurawie do montażu głównych elementów o masie powyżej 460 t każdy. Statek Fairmaster, który przypłynął po suwnicę, ma 152,6 m długości, 27 m szerokości, 8,5 m zanurzenia oraz 18 099 GT. Jednostka należy do holenderskiego armatora Jumbo Maritime. Statek jest wyposażony w dwa dźwigi mogące podnieść razem ładunek o masie 3 tys. ton.
Miejsca
Opinie (33) 4 zablokowane
-
2018-11-29 16:31
Do Vistalowców
Projekt ten ukończyła firma Fugo przy pomocy Mostostalu i cieszcie się że nie musieliście tego kończyć bo żadna część nie pasowała. Podwykonawców nikt nie sprawdzał jak należy i 90% klatek schodowych i podestów trzeba było przerabiać bo coś nie pasowało. Połączenie tego dużego podnoszonego ramienia z główną częścią suwnicy też nie pasowało a to było wykonane przez Vista i musieli to naprawiać już na wysokości. Mam w swoim ponad 30 letnim stażu pracy (12 w Kone Cranes) z suwnicami trochę doświadczenia ale ogrom "bubli" wykonawczych jaki spotkał moich kolegów na tym projekcie przerósł wszelkie oczekiwania.
- 3 1
-
2018-11-29 21:06
Fairmaster
Ten ciężarowiec to prawie" recydywista". Na początku sierpnia 2017 załadował podobną, ale dużo cięższą suwnicę w Szczecinie dla Irlandii. Ze stoczni do portu suwnicę przewieziono na pontonie.
Mieczyslaw- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.