• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Oslo i Kłajpedy. Nowe połączenie

VIK
25 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje. BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje.

Norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię z zawinięciami do terminalu BCT. Tym samym powstanie nowe połączenie żeglugowe Gdynia - Oslo - Kłajpeda i kolejne nowe połączenie kontenerowe w tym roku w Porcie Gdynia.



Ten rok zaczął się bardzo dobrze dla terminali kontenerowych operujących w Gdyni. Na początku lutego BCT Gdynia zyskało nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Z kolei na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder.

Port Gdynia na plusie pomimo pandemii



Viasea to szybko rozwijający się norweski operator połączeń morskich shortsea (żegluga bliskiego zasięgu), oferujący rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej. BCT będzie obsługiwany w cyklu tygodniowym przez jednostkę Greetje. Viasea Shipping otwiera też nowe oddziały w Gdyni i Kłajpedzie (Litwa). W styczniu firma otworzyła też biuro w Wielkiej Brytanii. Posiadają siedzibę również w Rotterdamie (Holandia).

- Niezawodne usługi short sea z Gdyni/Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni i  Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze - mówi Morten Pettersen, dyrektor zarządzający Viasea Shipping.
Porty będą obsługiwane przez Viasea w następującym harmonogramie - Gdynia BCT (piątek/sobota) - Oslo (poniedziałek) - Kłajpeda (czwartek) - Gdynia BCT (piątek).

Gospodarka morska w Trójmieście



Jak widać, transport morski kontenerowy jest opłacalny nie tylko dla wielkich koncernów, ale nawet dla małych czy mikroprzedsiębiorstw, a to szansa dla Gdyni. W przeładunkach kontenerów Port Gdynia utrzymuje tendencje wzrostowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Przeładunki rosną mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W okresie styczeń - luty 2021 r. przeładowano 153 898 TEU, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. - 140 067 TEU - jest wzrostem o 9,9 proc. w przeładunku kontenerów.

- Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w naszym porcie. Stale rosnące wyniki to uwiarygodnienie zasadności rozbudowy Portu Gdynia o głębokowodny terminal kontenerowy poprzez wyjście w morze - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Przypomnijmy, że niedawno poinformowano, że dwa konsorcja i dwie firmy zainteresowane są partnerstwem przy projekcie budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni. Według planów ta inwestycja ma prawie podwoić obszar Portu Gdynia. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 r. do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki.
VIK

Miejsca

Opinie (32)

  • Trzymajmy komunę z dała od koryta, a będzie dobrze. (1)

    • 3 0

    • Przecież jest przy korycie

      Pinokio & Co mlaskają.... nie słychać?

      • 4 1

  • Gosia, Leszek a gdzie Wasze zdjęcia ?

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane